וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחיל הרפואה: "לא תומכים בשלב זה בחיסון רביעי, היכולות הצבאיות נשמרות"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 11:01

סגן קצין רפואה ראשי אמר בראיון ל-103FM כי מספר הנדבקים בצה"ל חצה את ה-7,000 וכי הוא צופה שבקרוב יישבר השיא מפרוץ המגפה. בד בבד, פלוגה שלמה פונתה ממחנה 80 בעקבות התפרצות תחלואה בקרב המפקדים והחיילים

בווידאו: ראש הממשלה מתריע שנגיע למיליוני נדבקים בקורונה, מבהיר שאין מקום לפאניקה ומגיב לביקורת של נתניהו/צילום: לע"מ

סגן קצין רפואה ראשי, אל"ם ד"ר נעם פינק, אמר הבוקר (רביעי) בראיון ל-103FM, כי בצה"ל התחילו לחסן במנת חיסון רביעי את סגלי הרפואה ומשרתים מעל גיל 60. "אנחנו בשלב הזה לא תומכים בחיסון רביעי. מסתמן כי אין לו יתרון במניעת הדבקה, אלא יתרון במניעת תחלואה קשה".

ביממה החולפת מספר החולים הפעילים בצה"ל עלה על 7,000 וכי פינק צופה שהמספר ימשיך לעלות. "זה עדיין לא הכי הרבה שהיה אי פעם אבל אנחנו נעבור את זה בקרוב. אנחנו צופים שהמספרים ימשיכו לעלות צפינו גם את העלייה הזאת, אין פה הפתעות".

בד בבד, צה"ל החליט היום לפנות פלוגה שלמה ממחנה 80 בעקבות התפרצות תחלואה בקרב המפקדים והחיילים. לדברי החיילים, בשעה זו מתארגנת הסעה לפינוי מהבסיס.

מערך בדיקות קורונה בצה"ל. יוסי זליגר/פלאש90, פלאש 90
"המספרים ימשיכו לעלות". מערך בדיקות הקורונה בצה"ל/פלאש 90, יוסי זליגר/פלאש90

פינק אמר כי "כשירות צה"ל חשובה ואנחנו חייבים לשמור על היכולות המבצעיות. בשלב הזה היכולות נשמרות בצורה מלאה. בהערכת המצב של הרמטכ"ל ופורם מטה כללי ניתנו הנחיות כדי לשמור עליה גם קדימה". זאת, על רקע אמירתו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש בסוף השבוע כי הוא חושש שהקורונה וגל האומיקרון המתפשט יפגעו בכשירות של צה"ל.

"אנחנו מבינים שבכאלה היקפי תחלואה אימוני מילואים הם קרקע פורייה להדבקה לכן הרמטכ"ל הנחה לעצור אותם ל-3 שבועות וכמובן שנמשיך בהערכת מצב ונחדש כשנוכל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully