וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במניין חולי הקורונה במצב קשה, מתווה הבידודים המקוצר נכנס לתוקף

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 12:10

מספר המאומתים היומי ממשיך לעלות וביממה האחרונה אובחנו 48,095 בני אדם חיוביים לנגיף. מצבם של 283 חולים מוגדר קשה, מתוכם 65 מונשמים. ירידה קלה במקדם ההדבקה. זאת, על רקע כניסתה לתוקף של החלטת משרד הבריאות כי תקופת הבידוד לחולים מאומתים תקוצר לשבעה ימים בלבד

בווידאו: ראש הממשלה מתריע שנגיע למיליוני נדבקים בקורונה, מבהיר שאין מקום לפאניקה ומגיב לביקורת של נתניהו/צילום: לע"מ

48,095 בני אדם אובחנו חיוביים לנגיף ביממה האחרונה ומספר החולים הפעילים ממשיך לעלות ועומד על 258,664 - כך עולה היום (חמישי) מנתוני משרד הבריאות.

עלייה נרשמה גם במספר החולים במצב קשה שמספרם עומד על 283, מתוכם 65 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגיפה עומד על 8,290 בני אדם ואחוז הנבדקים החיוביים עומד על 11.97%.

מקדם ההדבקה נמצא בירידה ועומד על 1.89.

בדיקת קורונה בירושלים 30 בצדמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

היום תכנס לתוקף החלטת משרד הבריאות כי תקופת הבידוד לחולים מאומתים תקוצר לשבעה ימים בלבד, אם בשלושת הימים האחרונים לא מופיעים סימפטומים של המחלה. אם סימפטומים כאלו אכן מופיעים בפרק הזמן הזה - יידרשו החולים להשלים עשרה ימי בידוד, כפי שהיה עד כה.

במשרד קיבלו את ההחלטה על בסיס מחקר שנערך בהשתתפות כ-80 חולים מאומתים שנדבקו בזן האומיקרון, שנבדקו אחת ליומיים. מתוצאות המחקר עולה כי הסיכוי לפתח נגיף חי אחרי שבעה ימים עומד על 6% בלבד. הנתונים הוצגו לצט"ם (הצוות לטיפול במגיפות), והוא המליץ בתורו על הצעד למשרד הבריאות.

עוד בוואלה!

האור בקצה הגל: "תחלואת הקורונה צפויה להתחיל לרדת בעוד כשבועיים"

לכתבה המלאה
בדיקת אנטיגן לזיהוי קורונה. Patrick Daxenbichler, ShutterStock
בדיקת אנטיגן/ShutterStock, Patrick Daxenbichler

אתמול חוקרי האוניברסיטה העברית חזו כי גל הקורונה החמישי צפוי להתחיל לדעוך בין 25 בינואר ל-30 בחודש. לפי החוקרים, המשך מגמת התחלואה הנוכחית תוביל לשיא של בין 800 אלף לעד שני מיליון נשאי קורונה פעילים.

לדבריהם, בעוד כשבועיים יהיו בין 1,000 ל-2,000 מאושפזים במצב קשה, אך עם זאת, מניתוח נתונים בלונדון עולה כי לא צפוי עומס קריטי במספר המונשמים. לפי התחזית, בין 2% ל-5% מהחולים יהיו ילדים עד גיל 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully