וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצא לעשות התעמלות ולא חזר": הוארך מעצר חשוד ברצח עו"ד מהצפון

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 9:14

לפי המשטרה, הרקע לאירוע שהתרחש בשבוע שעבר הוא בריונות, והחשוד, איתי בן עמי, כלל לא ידע את מי הוא דוקר. בחקירתו טען כי מישהו שם לו סכין ביד לאחר קרב אגרופים עם העו"ד. אך החוקרים, הנסמכים גם על עדי ראייה לא מקבלים את הטענה. סנגורו: "הם מנסים למלט עצמם"

בווידאו: תיעוד קטטה בין שני גברים על מעבר בכביש שהובילה לרצח/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שלישי) בשנית בשישה ימים, עד יום שני הבא, את מעצרו של איתי בן עמי, תושב קריית ים בן 21, החשוד ברצח עורך הדין משה אלנקווה מקריית מוצקין. במשטרה סבורים כי הרקע לאירוע הוא בריונות, וכי בן עמי לא ידע כלל את מי הוא תוקף.

האירוע התרחש ביום שני שעבר בשעת ערב מוקדמת, ליד בריכת גלית בקריית ים. על פי החשד, בעקבות דין ודברים בין אלנקווה לחבורת צעירים ששתתה בקיוסק סמוך, דקר בן עמי את עורך הדין ופצע אותו אנושות.

משה אלנקווה. באדיבות המשפחה
עורך הדין משה אלנקווה/באדיבות המשפחה
הבאת גופתו של משה אלנקווה/מערכת וואלה

תחנת זבולון חוקרת את האירוע ועם מותו של עורך הדין הפכה את התיק לחקירת רצח. איתי בן עמי, נטול העבר הפלילי, נעצר ביום שלמחרת. עוד שניים אחרים תושאלו ושוחררו בתנאים. בחקירתו קושר בן עמי את עצמו למקום ולזמן, אך בעיקר שותק. הוא מודה כי היה עימות בינו לבין עורך הדין, במהלכו הוא נתן לו מכת אגרוף, שאחריה נכנס לקיוסק הסמוך, שם מישהו שם לו סכין ביד ואמר לו "תעלים את הסכין ותברח".

חוקרי המשטרה הנסמכים גם על עדי ראייה לא מקבלים את ההסבר הזה. "הם כדי למלט את עצמם מפלילים את החשוד כאן וזורקים אותו תחת גלגלי האוטובוס כדי שהם ימלטו ויעשו עסקה טובה", טען עו"ד יובל זמר המייצג את איתי בן עמי. אולם, השופט בן ציון ברגר שנעתר חלקית לבקשת צביקה אמיר מתחנת זבולון להאריך את מעצרו ב-14 יום, הדגיש כי "קיים חשד סביר ואף יותר מכך כי עבר את העבירה המיוחסת לו". הוא האריך את מעצרו בשישה ימים, עד יום שני הבא.

זירת רצח של משה אלנקווה. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח/דוברות משטרת ישראל
עו״ד יובל זמר. 12 בינואר 2022. אלבום פרטי, באדיבות המצולמים
עו"ד יובל זמר/באדיבות המצולמים, אלבום פרטי

שלשום הובא משה אלנקווה לקבורה בבית העלמין צור שלום בקריית ביאליק. כמאתיים ממכריו ליוו אותו בדרכו האחרונה, עו"ד שאדי סרוג'י, יו"ר ועדת האתיקה של מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין הניח זר בשם הלשכה. "הוא יצא לעשות התעמלות ולא חזר", אומרים בני משפחתו האבלים. "הוא יצא בחמש לריצת אימון כמו שעשה בכל מקום בו היה. כמו תמיד. יצא לספורט שלו ולא חזר. בתשע וחצי-עשר היו פה משטרה. אנחנו מאז בהלם".

"בהתחלה לא יכולתי לדבר. כולי רעדתי", שיחזר אביו, גבריאל. "הוא היה ילד לתפארת. הוא היה פותר לי הכול ועזר לי בהכול ולא רק לי. הוא היה מתנדב בעמותה של נכים. כשהיה מורה לצלילה לימד גם אותם, וגם כשהגשים את חלומו להיות עורך דין ועשה תואר שני וגם הסמכה כנוטוריון, הוא המשיך לתת משירותיו ללא תשלום, למי שידו לא הייתה משגת". הנתינה הזו ממשיכה גם אחרי מותו, עו"ד משה אלנקווה נשא כרטיס אדי ואביו גאה לספר שתרומת איבריו תציל ותשפר את איכות חייהם של חמישה בני אדם.

לוויה של משה אלנקווה. יואב איתיאל
הלווית עורך הדין/יואב איתיאל

אלנקווה, רווק בן 43, יליד חיפה שגדל בעיקר בקריית מוצקין, לשם עברה המשפחה עוד בנעוריו, חילק את זמנו בין תל אביב וחיפה שם היה לו משרד ובקריות, אצל ההורים, שלדירתם נהג להגיע לעיתים תכופות ואף סידר לו בה פינת עבודה.

"אני מחכה שיגמרו את החקירה ויגידו לנו מה בדיוק קרה שם", אומר האב. "זה עצוב מאד מה שקורה ברחוב. שמעתי שלמחרת פצעו לא רחוק מפה עם דוקרן איזה מוכר בחנות. זה בגלל שהמשטרה לא מחמירה והשופטים לא מחמירים והם יודעים שיעשו רצח או פשע אחר, ייקחו עורך דין טוב ויוציא אותם".

עו"ד תמי אולמן, יו"ר מחוז חיפה בלשכת עורכי הדין בישראל, מסרה כי "מחוז חיפה משתתף באבלה הכבד של המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully