וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימא בגן של הגננת החשודה בהתעללות: היא דחפה אותו על הרצפה, נהייתה לו "גולה" בראש

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 17:46

הודיה, אימא לילד בן 5 מהגן, מתארת כיצד גילתה על המכות לכאורה שקיבל בנה ע"י הגננת. "קיבלנו הודעה לבוא בצוהריים לאסוף את הילדים, כי הגננת אלימה". הודיה מספרת כי הסתכלה על הצוואר של בנה וראתה שריטה. מעצר הגננת הוארך: "הילדים היו שובבים, ניסיתי להשתלט עליהם"

בווידאו: דיון בארכת מעצר הגננת מירושלים החשודה בהתעללות/צילום: רוני כנפו

הודיה, אמא של ילד בן 5 בגן בירושלים, בו הגננת חשודה שהכתה שלושה ילדים, סיפרה הבוקר (שני) בריאיון ברדיו 103FM כי "קיבלנו הודעה לבוא בצוהריים לאסוף את הילדים, כי הגננת של הצהרון אלימה. הוא סיפר לי שהיא הכאיבה לו". רחלי, הסייעת, טענה כי כי לא ראתה אלימות מצד הגננת אך שמעה מהילדים. מעצרה של הגננת הוארך עד יום רביעי.

הודיה מספרת על הרגעים בהם הורים הגיעו לגן כדי לאסוף את הילדים. "היה שם בלגאן, צעקות, עימות עם הגננת. ניגשתי ישר לבן שלי, לשאול אותו מה קרה כדי לוודא שבאמת לא לבוא ישר לתקוף לבדוק קודם כל מה קרה. הוא סיפר לי שהיא הכאיבה לו, הסתכלתי על הצוואר שלו וראיתי שיש סימן של שריטה עם חנק, משהו לא ברור. היא דחפה אותו על הרצפה בחצר ויש לו גולה בראש מאחור".

"זה מה שהיא עשתה לו", טענה הודיה. "התעמתי איתה אחר כך, היא האשימה את הילדים, אמרה שהם השתוללו וזרקו אחד על השני חול והיא רצה לעצור את זה. אמרתי לה: 'אז צריך להרביץ להם?', היא אמרה שהיא לא הרביצה".

גן ילדים בו חשודה הגננת בצהרון בתקיפת ילדים, ירושלים, 9בינואר 2022. שלו שלום, TPS
גן הילדים בקריית יובל/TPS, שלו שלום

"שאלתי אותה על הסימנים בצוואר והיא אמרה: 'לא יודעת'. לפי מה שאני יודעת שלושה ילדים הותקפו. הבן שלי היה בהלם כשמצאתי אותו. בשוק. הוא עמד בחוץ בלי נעליים בכלל, בלי מעיל ובלי כלום. הייתה המולה גדולה. הוא היה בשוק, שאלתי אותו וברוך השם הוא ילד נבון וסיפר לי. כשהלכתי לסייעת, לא רחלי, השנייה היא אמרה שהיא ראתה את הסיטואציה, ניגשה אליו ושאלה אותו. היא הייתה היסטרית מאוד, התעמתה איתה ואישרה לי שזה אכן קרה".

"אף אחד לא אמר שילדים זה דבר קל אבל בין זה להרביץ או להרים יד? זה לא דבר שעושים. אין לי מה להגיד", אמרה הודיה. היא הוסיפה כי "מתחילת השנה אין צוות קבוע. מביאים כל שני וחמישי גננת וסייעת אחרת. לילדים אין דמות יציבה. מ-14:00 הילדים רואים שאין דמות סמכותית וזה מתסכל אותם. לא עושים בדיקת רקע וזה מה שקורה".

הארכת מעצר לגננת בצהרון החשודה בתקיפת ילדים, בימ"ש השלום, ירושלים, 10 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
הגננת בהארכת מעצרה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
גן ילדים בו חשודה הגננת בצהרון בתקיפת ילדים, ירושלים, 9בינואר 2022. שלו שלום, TPS
הגן בקריית יובל/TPS, שלו שלום

רחלי, הסייעת בגן סיפרה כי לא ראתה אלימות מצד הגננת אך שמעה מהילדים. "ילדה ניגשה אליי, חיבקה אותי אמרתי לה מה קרה? ממתי ילדים ככה באים לחבק מישהו שלא מכירים?. אני לא יודעת מה קורה עם הגננת אבל שמעתי מהילדים, הוצאתי מהם מידע. שאלתי מי הרביץ? מה זה השריטות שיש לכם? לירז (סייעת אחרת) הייתה עם חולצה תכלת והגננת עם שיער קצר. שאלתי מי עשה את האדום בגב? זאת עם החולצה התכלת או זאת עם השיער הקצר? ואיך שאמרתי זאת עם השיער הקצר פתאום היא הופיעה. אמרו 'היא' 'זאת הרביצה לנו'".

רחלי סיפרה כי כשבאה להתעמת איתה היא "גמגמה, שתקה יותר. היא אמרה לי את לא פוחדת להפיל עליי תיק? את לא מתביישת? כאילו היא חברה שלי ואני אמורה לדאוג לה. אני לא אמורה לדאוג לה כשהיא ככה מתנהגת לילדים".

בתוך כך, בית המשפט בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצרה של הגננת. "עלילת דם נוראית. אנו מכירים תיקים, זה לא כרמל מעודה. צריך להבין, בשעה 15:00 מתחילים לרוץ בקבוצת 'וואטסאפ' צילומים, בשעה זו מתחילה לרוץ בקבוצת הוואטסאפ של ההורים צילומים ואיזושהי שמועה שהגיעה גננת חדשה שתקפה ילדים, מגיעים ההורים, תוקפים אותה, מגיעות סייעות ופשוט עושות שיבוש חקירה. אני מקריא את דברי אחת הסייעות: 'נכנסתי לגן וראיתי בלאגן, אנו רגילים לבלאגן אבל לא כמו שהיה היום, פתאום הכניסה את הילד לגן הושיבה אותו ממש חזק וצעקה עליו. אני רואה ילד אחר בוכה, שאלתי אותו מה קרה הוא אמר שהכאיבה לי בראש. היא שאלה מה זה, גם את זה היא עשתה לך הילד ענה שכן'. מדובר בגן שהוא ידוע כבעייתי, הסיפור שמתארים שהיא נכנסה עם רובה או ענת בייסבול והחלה לתקוף אנשים. הסייעות שם לא מתפקדות, לא נוח להם שיש מישהי שמנסה לשנות את המצב. השער היה פתוח, היא הכניסה אותו, הילד הזה זועק, היא מרגיעה אותו, הוא שוטף ידיים, ואז מתחילות שמועות להורים מגיעים המשטרה מגיעה וכבר תוקפים אותה וצועקים עליה".

דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית, מסרה כי "לצערנו, אנחנו נמשיך לראות מקרים מצערים מעין אלה כל עוד מדינת ישראל לא תשכיל להבין, שבאחריותה לוודא שכל מי שנכנס לעבוד בגני ילדים עבר תהליך הכשרה ראויה. רק כאשר נאפשר רק לסייעות שעברו הכשרה להכנס לגני הילדים שלנו - נוכל למנוע את מקרי האלימות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully