וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השפלה והפגנת כוח": שנת מאסר נגזרה על סייעת שתקפה פעוטות במעון ברמת גן

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 21:05

אולגה מירושקין בת ה-29 הורשעה ב-2018 בתקיפת שבעה פעוטות בגן "הקטנטנים של יעל", לאחר שתועדה מכה אותם ומונעת מהם לזוז במשך דקות ארוכות. בנוסף למאסר, בית המשפט קבע שתעביר פיצויים של 2,000 שקל לכל משפחה נפגעת. הפרקליטות: "תמרור אזהרה עבור כל גננת וסייעת"

בית המשפט השלום בתל אביב גזר היום (שלישי) שנת מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי על אולגה מירושקין, שהורשעה בתקיפת שבעה פעוטות בזמן שעבדה כסייעת בגן הילדים "הקטנטנים של יעל" ברמת גן. בנוסף, תשלם פיצויים בסך 2,000 שקלים לכל אחת ממשפחות הפעוטות שנפגעו. מירושקין בת ה-29, נשואה ואם לפעוט בן שנתיים, הורשעה ב-2018 על פי הודאתה ובמסגרת הסדר טיעון בריבוי עבירות תקיפה סתם שביצעה כלפי הפעוטות, בהם פעוט נכה ושהגדול בהם בן שלוש.

השופטת נעה תבור פירטה בהחלטה כי הנאשמת תקפה "פעוטות רכים, חסרי כל ישע, נתונים לחלוטין לסמכותה שלה ושל שאר הצוות בגן". השופטת מתארת כי במעשי תקיפתה של מירשוקין, היא הכתה את הפעוטות, הפכה אותם בכוח על הבטן ואף מנעה מהם תזוזה במשך דקות ארוכות באמצעות רגלה.

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטון "הקטנטנים של יעל" ברמת גן/צילום: מצלמות אבטחה

השופטת ציינה כי על אף שלא נגרמה חבלה פיסית לאף אחד מן הפעוטות, "בשום אופן אינני מקבלת את הטענה שמדובר ברף נמוך של עבירות. לאלימות המתוארת נלווה מימד של השפלה והפגנת כוח שאינה רק במגע האלים אלא בהתייחסות לפעוטות באמצעות הנחת רגל על גופם. לא לרגע ולא בטעות אלא דקות ארוכות ובאופן שחוזר על עצמו. פער הכוחות בין הנאשמת הבוגרת לבין מי שעדיין אינו יודע לדבר הוא כה גדול שגם לנתון זה יש משקל בקביעת מתחם העונש ההולם".

עורכת הדין עדי אורן מפרקליטות מחוז תל אביב מסרה לאחר מתן גזר הדין, כי בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, "לפיה יש לעלות את רף הענישה במקרים של תקיפות כלפי קטינים על ידי אחראי". היא עוד הדגישה כי "גזרי הדין שהוטלו לאחרונה אמורים להוות תמרור אזהרה עבור כל גננת וסייעת במסגרת חינוכית, כי אם תנקוט באלימות היא צפויה לעונשים כבדים".

גננת מרמת גן נעצרה בחשד שהכתה ילדים. יותם רונן
"יש להעלות את רף הענישה". גן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן/יותם רונן

ההתעללות בגן נחשפה ב-2018, באמצעות סרטונים ממצלמות אבטחה במקום, בהם נראו הגננת והסייעות מכות את הפעוטות. עונשה של מירושקין מצטרף לשני גזרי דין נוספים שהוטלו על עובדות מאותו הגן בשנה האחרונה.

בחודש מאי האחרון נגזר על סייעת נוספת, קרן כהן קריף, שישה חודשי מאסר על תנאי ושישה חודשי עבודות שירות. חודש לפני כן, הגננת סיגל אלקיים-וייס קיבלה 22 חודשי מאסר, אותם החלה לרצות בחודש יוני. בנוסף, בחודש יולי בשנה שעברה הורשעה הבעלים ומנהלת הגן, יעל סבתו, שלא דיווחה לרשויות על ההתעללות שהתרחשה בגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully