וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 חודשי מאסר נגזרו על גננת שהורשעה בתקיפת ילדים בפעוטון ברמת גן

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 14:12

סיגל אלקיים-וייס, גננת בגן "הקטנטנים של יעל", הואשמה ב-2018 יחד עם שתי סייעות בתקיפת פעוטות לאחר שתועדו במצלמות האבטחה כשהן מכות אותם וגורמות להם חבלות. חושפת הפרשה, אמא לשני ילדים שעברו התעללות בגן: "אחרי 3 שנים אנחנו יכולים ללכת בראש מורם"

בווידאו: הגננת סיגל אלקיים-וייס נשלחה ל-22 חודשי מאסר על התעללות בקטינים/צילום: יותם רונן

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) 22 חודשי מאסר על סיגל אלקיים-וייס, גננת בגן "הקטנטנים של יעל" ברמת גן, שהורשעה בתקיפת ילדי הגן. בנוסף, נגזרו עליה שישה חודשי מאסר על תנאי, פיצוי של 3,000 שקלים לכל אחת ממשפחות הפעוטות בהן פגעה וקנס נוסף על סך 1,000 שקלים.

לילך יעיש, אמא לשני ילדים שעברו תקיפה בגן וחשפה את הפרשה פנתה להורים ואמרה כי "אחרי שלוש שנים אנחנו יכולים ללכת בראש מורם ולהגיד שהמאבק שלנו נחל הצלחה. יש עדויות משנת 2012 על התקיפה הזו, זה לא רק שבועיים, יש הורים שהילדים שלהם עברו דורות שלמים בגן הזה. המאבק הזה חשוב, אני נלחמת לא עבור הילדים שלי אלא עבור כולם".

יעיש הוסיפה כי היא מצפה שהמדינה תחמיר במקרי תקיפה בפעוטונים. "הגיע הזמן שהמדינה תקח בשתי ידיים ותביא להחמרת ענישה ואני מקווה שכולם יתמכו בחוק הזה. ביקשתי שתוחמר ענישה גם על אי דיווח - יש סייעות שיודעות במשך שנים ובוחרות לראות את זה וללכת, וגם זה חמור. חשוב שיהיה את הפיקוח הנדרש הזה. לכל אחד מאיתנו קשה להסתכל על הילדים שלנו בעיניים. הצלקות יושבות בתוך הנשמה. הכאב צריך להיפסק, צריך להתחיל ליישם ומהר. יש עוד שתי נאשמות ואני מקווה שגם פה יעשה הצדק

הגננת שהוארך מעצרה בחשד להתעללות בילדים, 17 ביוני 2018. יותם רונן
הגננת סיגל אלקיים וייס בהארכת מעצרה, יוני 2018/יותם רונן

תיעוד האלימות כלפי הילדים ממצלמות האבטחה של הגן

בווידאו: תיעוד ההתעללות בפעוטון "הקטנטנים של יעל" ברמת גן/צילום: מצלמות אבטחה

את התביעה ייצגה עו''ד עדי אורן מפרקליטות מחוז תל אביב, שבירכה בתום הדיון על החלטת בית המשפט וכינתה את גזר הדין "עונש ראוי". אורן הוסיפה כי "בהיותה גננת ראשית ומי שאמונה על ביטחונם ושלומם של הילדים, מדובר בדפוס התנהגות אלים בגן שהפך למעשה לשגרת יום, ושאר אנשי הצוות אפילו אימצו את דפוס ההתנהגות הזה".

גזר דין | ארבע עובדות בגן הילדים 'הקטנטנים של יעל' מרמת גן המואשמות בתקיפת הילדים. השלום, ת"א 19 באפריל 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
אחת האימהות בבית המשפט, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

"בשנים האחרונות אנו נחשפים למקרים נוספים של אלימות כלפי קטינים חסרי ישע במעונות, חשוב לזכור שמאחורי כל נפגע עומדת משפחה שכל עולמה התמוטט", הוסיפה אורן ואמרה כי בפרקליטות חושבים שצריך להעלות את רף הענישה. "בית המשפט עשה מעשה אמיץ, מדובר בפסק דין תקדימי שאנחנו מברכים עליו. חשוב שכל גננת או סייעת שנוהגת באלימות כלפי קטינים תדע שהיא חשופה למאסר מאחורי סורג ובריח.

גננת מרמת גן נעצרה בחשד שהכתה ילדים. יותם רונן
גן "הקטנטנים של יעל"/יותם רונן

צילומים של הגננות בגן ''הקטנטנים של יעל'' הובילו למעצרה של אלקיים-וייס. במהלך חקירתה הראשונית במשטרת מרחב דן, הציגו בפני אלקיים-וייס את צילומי מצלמות הגן בהם היא נראית מכה על פי החשד כמה ילדים. כשנשאלה אלקיים-וייס מה הייתה אומרת אם הייתה צופה בסרטון כזה ברשת, השיבה: "הייתי חשובה שהיא עושה את זה כי היא מפלצת, אני מפלצת''.

עוד עלה מכתב האישום כי בהזדמנויות שונות תקפו הנאשמות את הפעוטות, בדרכים שונות לרבות בדרך של מכות, דחיפות, משיכות, טלטולים והטחות, ובמקרים אחדים גרמו לפעוטות מכאוב וחבלות של ממש. בחלק מהמקרים נכחו חלק מהנאשמות בגן, והיו עדות למעשי התקיפה אולם לא מנעו את הפגיעה בשלומם ובבריאותם של הפעוטות, לא דיווחו על כך לגורמים הממונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully