וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה, הלכה לעולמה בגיל 97

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 12:03

הרצוג, הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת "המועצה לישראל יפה", שם התנדבה במשך 40 שנה. הרצוג, אשתו של הנשיא השישי חיים הרצוג, תיקבר לצד בעלה בחלקת גדולי האומה בהר הרצל. בנט: "חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת"

בווידאו: הנשיא הרצוג ושר הביטחון גנץ מתייחסים לאיום האיראני במהלך מסדר כנפיים/צילום: דו"צ, עריכה: אביעד בללי

אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, הלכה לעולמה הלילה (שני). הרצוג, בת 97 במותה, הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית וסביבתית בולטת במשך שנים רבות ומייסדת "המועצה לישראל יפה". הרצוג, אשתו של הנשיא השישי חיים הרצוג, תיקבר לצד בעלה בחלקת גדולי האומה בהר הרצל.

"בית הנשיא מבקש מהציבור הרחב ומאמצעי התקשורת לאפשר למשפחה להתכנס באבלה בשעות אלה ולהימנע מפניה ישירה ככל שניתן אל בני המשפחה", נכתב מבית הנשיא.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד להרצוג: "יחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער את הבשורה על פטירתה של אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה ורעיית הנשיא חיים הרצוג. אורה הייתה אשת ציבור ופעילה חברתית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא חיה בענווה וגידלה משפחה לתפארת, תוך עשייה מתמדת למען הציבור והחברה בישראל. תנחומיי העמוקים לנשיא המדינה ולמשפחת הרצוג כולה. יהי זכרה ברוך".

אורה הרצוג. ראובן קסטרו, מעריב
התנדבה במשך 40 שנה בארגון הסביבתי הראשון בארץ/מעריב, ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "שולח תנחומים חמים לנשיא יצחק הרצוג, לשגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג ולמשפחת הרצוג כולה על פטירתה של אורה, אוהבת אדם וסביבה. פעילותה למען החברה הישראלית ומורשתה באהבת הארץ והתנ"ך ילוו אותנו עוד שנים רבות. יהי זכרה ברוך".

אורה אמב"ש, "אני מאמין באמונה שלמה" (לימים: הרצוג) נולדה במצרים להוריה שהיו ילידי יפו ומוצא. להוריה לאה ושמחה אמב"ש היו ארבעה ילדים. אחותה הבכורה, סוזי אבן, הייתה רעייתו של שר החוץ לשעבר והדיפלומט אבא אבן.

יצחק בוז'י הרצוג ואמו אורה הרצוג מצביעים בקלפי בהרצליה, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. דרור עינב
יצחק הרצוג ואורה הרצוג/דרור עינב

לאורה וחיים הרצוג ארבעה ילדים: עו"ד יואל הרצוג, תא"ל במיל' מיכאל הרצוג, שגריר ישראל בוושינגטון, יצחק הרצוג, נשיא מדינת ישראל, ורונית הרצוג, פסיכולוגית קלינית, אחד-עשר נכדות ונכדים וחמישה נינים.

בשנים 1993-1983 כיהן בעלה חיים הרצוג כנשיא השישי של ישראל. מפעל חייה היה הקמה והובלה של "המועצה לישראל יפה" הארגון הסביבתי הראשון בארץ אותו הובילה במשך 40 שנה בהתנדבות.

אורה ויצחק הרצוג, 1997. ראובן קסטרו, מעריב
אורה ויצחק הרצוג, 1997/מעריב, ראובן קסטרו

עם תום כהונתו של בעלה כנשיא המדינה היא נשאה בתפקידים שונים, ובהם: יו"ר הוועדה הציבורית לאירועי שנת החמישים, חברת מליאת רשות השידור, חברת המועצה הציבורית המייעצת למפעל הפיס, חברת חבר-הנאמנים של מוזיאון תל אביב, יו"ר אגודת הידידים של בית החולים שניידר והוגדרה כ"נשיאה הבינלאומית-אמריטה" של "המועצה לישראל יפה".

לאחר מות בעלה, הנשיא בשנת 1997, הקימה ועמדה בראש עמותת יד חיים הרצוג, להנצחת פועלו ומורשתו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully