וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בבית הנשיא: הרצוג מינה מזכירה צבאית

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 16:17

אלוף-משנה נ' תחליף את תת-אלוף עלא אבו, שכיהן בתפקיד המזכיר הצבאי במשך שלוש השנים האחרונות. היא שירתה בצה"ל במשך 22 שנים בהן עברה שורה של תפקידי פיקוד בשטח ובמטה באגף המודיעין לאורך השנים. "גאה שבתקופת כהונתי בבית הנשיא מתנפצת עוד תקרת זכוכית"

לראשונה בהיסטוריה, נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט היום (שני) למנות את אלוף-משנה נ' למזכירה הצבאית לנשיא המדינה ולהעלותה לדרגת תת-אלוף. זאת, במסגרת הליך דיוני השיבוצים שאושר היום ובתיאום עם שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי.

אלוף-משנה נ' תחליף את תת-אלוף עלא אבו רוכן, שכיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות. נ', בת 40, משרתת בצה"ל 22 שנים ומכהנת כיום בתפקיד קצינת המודיעין של פיקוד המרכז מזה כשנה וחצי. היא עברה שורה של תפקידי פיקוד בשטח ובמטה באגף המודיעין לאורך השנים. נ' היא תושבת מרכז הארץ, נשואה ואם לשני ילדים, בעלת תארים בהיסטוריה של המזרח התיכון.

"אני מברך את אל"מ נ' על מינויה ואני סמוך ובטוח שהיא תהווה תוספת מבורכת לצוות היועצות והיועצים שלי, וכי כישוריה המקצועיים והאנושיים ישיאו ערך רב למוסד הנשיאות, לצה"ל ולמדינת ישראל כולה", אמר הרצוג. "תקרות זכוכית מתנפצות בכל יום בישראל, ואני גאה שבתקופת כהונתי בבית הנשיא מתנפצת עוד אחת כזו בידי קצינה מבטיחה וראויה. אני רוצה להודות לתא"ל עלא אבו רוכן על שירותו המסור בבית הנשיא ועל תרומתו המשמעותית לצה"ל ולמדינת ישראל".

אלוף משנה נ' תמונה למזכירה הצבאית לנשיא המדינה הראשונה ותועלה לדרגת תת אלוף. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
לראשונה מונתה מזכירה צבאית לנשיא. אלוף משנה נ'/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

"ברכות לנשיא המדינה ול נ' על המינוי - הלוואי ויגיע יום ובו מינויה של אשה לתפקיד בכיר כל כך לא יהיה חדשות", בירכה יו"ר נעמת, חגית פאר, על המינוי. "מקווה שכל שאר הגופים במדינה יקחו דוגמה מנשיא המדינה וישלבו נשים רבות יותר בתפקידים הבכירים ביותר בישראל. הפרמטר צריך להיות זה המקצועי ולא זה המגדרי ונשים לא נופלות מגברים בשום דבר שימנע מהן גישה לצמרת קבלת ההחלטות בישראל".

במסגרת סיכום דיון השיבוצים, הודיע צה"ל על שבעה מינויים נוספים בהם מינוי אלוף-משנה אלעד אדרי למפקד חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף, ומינוי סגן-אלוף נתאי עוקשי למפקד חטיבה הנגב. כמו כן, סגן-אלוף אבשלום דדון מונה למפקד ההנדסה הפיקודי של פיקוד הדרום ויועלה לדרגת אלוף-משנה, וסגן-אלוף אדיר ריינס מונה למפקד ההנדסה הפיקודי של פיקוד המרכז ויועלה לדרגת אלוף-משנה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully