וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 חודשי מאסר לפלסטיני ששפך קפה רותח על יהודי והפיץ את הסרטון בטיקטוק

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 15:31

בנוסף לעונש המאסר גזר בית המשפט על מבצע המעשה, מוחמד סוילם בן ה-19, לפצות את הנפגע ב-18 אלף שקל. השופט נימק את גזר הדין החמור בכך שהנאשם ביצע את המעשה "בתקופה מתוחה ונפיצה, על רקע מבצע שומר החומות" וציין שהוא לא קיבל אחריות על המעשה

פלסטיני שפך כוס קפה רותח על צעיר בשער שכם/החדשות החמות

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עונש של 28 חודשי מאסר בפועל על מוחמד סוילם, צעיר פלסטיני כבן 19, ששפך כוס קפה על צעיר יהודי בשער שכם, והפיץ את תיעוד האירוע ברשת החברתית "טיקטוק". סוילם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, השופט רפי כרמל הורה לו לפצות את הצעיר ב-18 אלף שקל, וגזר עליו עונש מאסר על תנאי של שישה חודשים אם הוא יחזור על העבירה.

"את המעשים בחר הנאשם לבצע בתקופה מתוחה ונפיצה מאוד במדינה ובעיר ירושלים בפרט, על רקע מבצע שומר החומות. שידור המעשים ברשת הטיק-טוק היתה כשפיכת שמן על מדורת דולקת זו, באופן המוסיף לחומרת המעשים" נימק השופט כרמל את גזר הדין החמור.

יש לציין כי לסוילם רקע פלילי, בעבר נגזר עליו עונש של 8 חודשי מאסר על הצתה, והוא ביצע את התקיפה בזמן שנפתח נגדו תיק פלילי בעניין אחר.

לפי כתב האישום, האירוע התרחש בחודש אפריל 2021 בתחילת מבצע "שומר החומות". סוילם ישב עם חבריו בסביבות השעה שבע בבוקר ברחבת שער שכם וסיפר להם כי הוא מתכונן לשפוך כוס קפה רותח על אדם יהודי שיעבור במקום. הם קנו קפה חם וחיכו לאדם עם חזות דתית-יהודית שיעבור במקום. זמן קצר לאחר מכן עבר המתלונן, שלבש כיפה עם מגן דוד. סוילם וחבריו החלו להתגרות בו, לקרוא קריאות גנאי ולצלם אותו. סוילם עקף אותו ואז השליך עליו את כוס הקפה הרותח. כתוצאה מכך המתלונן נפגע בכוויות מדרגה ראשונה בצוואר ופונה לבית החולים.

עוד בוואלה!

בגלל כוס בירה: הקטטה בבית הקפה הסתיימה בדקירה

לכתבה המלאה

סניגורו של סוילם טען כי הוא מכור לאלכוהול ובעל רקע פסיכיאטרי והוא אינו נוטל את התרופות שלו וביקש מבית המשפט להקל בעונשו. השופט כרמל ציין כי בעבירות על רקע אידיאולוגי מייחסים משקל מופחת לנסיבות אישיות, והדגיש את חוסר קבלת האחריות של סוילם והזלזול בהליך הפלילי.

"מתסקיר שירות המבחן עולה כי הוא אינו לוקח אחריות מלאה על מעשיו אלה, אינו מביע הפנמה לפסול שבהם, עמדתו קורבנית והוא אינו מביע אמפטיה כלפי הקרבן", כתב כרמל. "בנסיבות המקרה הענישה צריכה להיות משמעותית, המוקיעה את המעשים ומשדרת מסר של הרתעה ליחיד ולרבים".

בעקבות ההחלטה אמר עו"ד נאיל זחאלקה, המייצג את סוילם מטעם הסניגוריה הציבורית: "אנחנו לומדים את ההחלטה ונשקול את המשך צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully