וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להכין את התלמידים לאתגרי העתיד": תחרות הסטארט-אפים במערכת חינוך

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 10:44

במסגרת התחרות, שנועדה לקדם פתרונות חינוכיים ללימוד מיומנויות רגשיות וחברתיות, ייבחרו עשרה סטארט-אפים, שיקבלו מענק התנעה של 100 אלף שקל לפיתוח פתרון שייושם בשכבת כיתות ז'. תחרות היא יוזמה של עמותה של בוגרי יחידה 8200, בשיתוף קרן עזריאלי ומשרד החינוך

מורה מלמדת בזום, אפריל 2020. פלאש 90, פלאש 90
מורה מלמדת באמצעות תוכנת "זום"/פלאש 90, פלאש 90

מערכת החינוך תקיים תחרות לסטרטאפים לקידום פתרונות חינוכיים, שיאפשרו לימוד מיומנויות המעודדות חוסן נפשי. בתחרות ישתתפו עד עשרה סטרטאפים שיעמלו על פיתוח הטכנולוגיה. המנצחים יזכו בפרס של מיליון שקל ובהזדמנות להטמיע את הפתרון בעשרות בתי ספר ברחבי הארץ. התחרות היא יוזמה של עמותה של בוגרי יחידה 8200, בשיתוף עם קרן עזריאלי ועם משרד החינוך.

מערכת החינוך, אומרים יוזמי התוכנית, סובלת כבר עתה מהשלכות תקופת הקורונה, ויום יום מתפרסמות חדשות על מקרי אלימות קשים ועל תלמידים שחווים מצוקה, ניתוק רגשי ופערים לימודיים. בעקבות קשיים אלה התגייסה קהילת ההייטק בניסיון לסייע לאתגרים הקשים שאיתם מתמודדים המורים במערכת. הכוונה היא לפתח אמצעים שיאפשרו את התאמת הלמידה לכל תלמיד באופן אישי.

נעמי גוברין שוורץ, מנכלית אתגר סל. אייל טואג, אתר רשמי
נעמי גוברין שוורץ, מנהלת SEL Challenge/אתר רשמי, אייל טואג

כל אחד מהסטרטאפים שייבחרו יקבל מענק התנעה בסך 100 אלף שקל, וישתתף במאיץ סטרטאפים שיכלול ליווי של בכירים בתעשייה. הפיילוטים ייושמו על כיתות ז', הנמצאות בשלב חינוכי מאתגר במיוחד בגלל המעבר בית הספר היסודי לחטיבת הביניים וגיל ההתבגרות. התכנים הכלולים בפיילוטים ישולבו בשיעורי אנגלית ומדעים, המקצועות שההישגים בהם ידועים כבעלי השפעה רבה על מעמד חברתי-כלכלי עתידי. כל סטארטאפ יבצע פיילוט בכל רחבי הארץ.

הבסיס התיאורטי שעליו יידרשו המפתחים להתבסס הוא הגישה החינוכית של למידה רגשית-חברתית, המכונה גם SEL, ראשי תיבות של Social Emotional Learning. בהתאם לכך נקראת התחרות SEL Challenge.

"אין ספק שמדובר באתגר, אבל זו בדיוק הסיבה שלקחנו זאת על עצמנו", אומרת מנהלת התוכנית נעמי גוברין שוורץ בעניין השימוש בטכנולוגיה לפיתוח מיומנויות רגשיות וחברתיות. לדברי גוברין שוורץ, בוגרת 8200, הקבוצה "בחרה לרתום את הידע והניסיון של בוגרי היחידה, ואת מיטב המוחות של עולמם היזמות וההייטק, ולהביא את האתגר לפתחם. באמצעות השימוש במודל האתגר, באמצעות טכנולוגיה וחשיבה מחוץ לקופסה, התקווה היא שנוכל לסייע למורים לתת מענה מותאם אישית לכל תלמיד ותלמידה".

מוהנא פארס, סמנכ"ל וראש מינהל חינוך טכנולוגי במשרד החינוך וחבר ועדת היגוי ב-SEL Challenge, מוסיף כי, "כדי שנוכל להכין את התלמידים לאתגרי העתיד ולבנות אצלם יכולות שישמשו אותם בכל פן בחיים, עלינו למצוא את הדרך להתאים את מערכת החינוך למאה ה-21 ולהיעזר בכל הכלים העומדים לרשותנו. בצורה זו, תלמידים לא יופתעו לנוכח היכולת שלהם לנווט במציאות החיים המודרנית המורכבת, ונקדם פתרונות חינוכיים שיובלו אותנו ליום בו כל אחד ואחת מהם יקבלו את היחס האישי המגיע להם, שיוביל אותם להצלחה בבחינות הבגרות ובהצטיידות במפתח לעתיד".

ביוזמה שותפים גם אגף השירות הפסיכולוגי הייעוצי של משרד החינוך, והיא תלווה על ידי צוות מחקר בין לאומי בראשות פרופ' קימברלי שונט רייכל, חברה בוועד CASEL, הגוף הבינלאומי המוביל ללמידה רגשית-חברתית. כמו כן מלווים את היוזמה חוקרים בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת תל אביב, חברת אורקל, המכללה האקדמית בית ברל וגופים נוספים. בין המלווים את המיזם מתחום העסקים נכללים גם יו"ר עמותת בוגרי 8200 ומנכ"ל מר תעשיות ניר למפרט, מנהלת הפילנתרופיה בקרן עזריאלי גלית גל ומנכ"לית המחקר והפיתוח במיקרוסופט ישראל מיכל ברוורמן-בלומשטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully