וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 61% תומכים במדיניות של הגבלות על לא מחוסנים בישראל

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 8:34

עם העלייה החדה במספר המאומתים לקורונה, התפרסם הבוקר סקר ב-103FM בו נמצא רוב של תומכים במדיניות דומה לזו של נשיא צרפת מקרון לפיה יש "למרר את חייהם" של מי שבחרו לא להתחסן. 39% בלבד התנגדו למהלך. פרופ' אש: "זה מייצר התנגדות, אך לא פוסל אם לא תהיה ברירה"

בווידאו: קופות החולים החלו לחסן בני 60 ומעלה בחיסון רביעי/צילום: קופ"ח מאוחדת ולאומית

סקר מיוחד שהתפרסם הבוקר (ראשון) ב-103FM מגלה כי רוב הישראלים תומכים במדיניות של הגבלות על לא מחוסנים בגישה לפעילויות ולחיי חברה.

ישראל מתקדמת בצעדי ענק לקראת גל הדבקות המוני בקורונה, ויחד עם הגידול המהיר בקצב המאומתים, מתחזקת גם האפשרות כי יושתו הגבלות נוספות ומחמירות נגד אלה שבחרו לא להתחסן. בצרפת הגדיל לעשות הנשיא עמנואל מקרון כשהודה בריאיון כי האסטרטגיה שלו היא "למרר את חייהם של הלא־מחוסנים". הסקר שהתפרסם חושף תמיכה במדיניות החריפה של נשיא צרפת.

על פי הסקר, קרוב ל־61% מבין בעלי הדעה תומכים במדיניות שהציג מקרון וכפועל יוצא בהטלת מגבלות על הלא מחוסנים בישראל. רק 39% מתנגדים למהלך שכזה.

חיסון לקורונה של מודרנה למחלימים  
במתחם חיסונים של  הכללית, בית הצנחן רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסון לקורונה/ראובן קסטרו

לדברי עורך הסקר, התמיכה בהטלת המגבלות גוברת ככל שעולה גיל המשיבים, השכלתם ורמת ההכנסה המשפחתית שלהם. כך, למשל, 70% מהמשיבים בגילי 60 פלוס תומכים במגבלות - לעומת 42% מהצעירים עד גיל 29, 50% בגילי 44-30 ו־62% בטווח הגילאים 59-45.

כשני שליש מבעלי השכלה אקדמית תומכים במגבלות, לעומת 58% עם השכלה על־תיכונית ו־41% עם השכלה תיכונית. 68% ממי שהכנסתם המשפחתית היא מעל הממוצע תומכים במגבלות - לעומת 46% מבעלי הכנסה נמוכה מהממוצע ו־52% מבעלי הכנסה משפחתית ממוצעת.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"לעבוד מהבית ככל שניתן". פרופ' אש/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הגיב לתוצאות הסקר בשיחה עם 103FM, ואמר: "אני לא בטוח שזה עוזר, אני חושב שזה מייצר התנגדות ולא באמת יביא אנשים להתחסן". עם זאת, פרופ' אש לא שלל את המהלך. "אין ספק שככל שלא תהיה יותר ברירה, נצטרך כן לעשות צעדים שיביאו יותר אנשים להתחסן".

בדבריו הביע חשש פרופ' אש ממחסור בעובדים חיוניים במשק ופגיעה בכשירות של צה"ל. "אנחנו מודאגים ממערכת הבריאות, יש הרבה הדבקות ובידודים ואותו דבר יכול לקרות במקומות חיוניים, גם בצה"ל. הדרך להתמודד עם זה היא ראשית להקפיד על עבודה בקפסולות היכן שאפשר, להפריד את העובדים, לעבוד מהבית ככל שניתן. הדבר השני שבוחנים זה האם אפשר לעשות הקלות מסוימות בהקשר של בידודים בדגש על מאומתים. בארה"ב קיצרו את תקופת הבידוד ל-5 ימים. זה נראה לנו הרבה ולא ברור לנו על סמך מה ביססו את זה. ייתכן שנצא בהנחיות אחרות אבל אני לא בטוח".

יותר ממאה אלף נשאים

מנכ"ל משרד הבריאות עדכן בדבריו כי ביממה האחרונה אובחנו כ-17,500 מאומתים לנגיף הקורונה, וכי מספר החולים קשה עלה ומתקרב ל-180. במהלך סוף השבוע נמצאו 28,889 מאומתים חדשים לנגיף. מכלל 200,365 בדיקות קורונה שהתקיימו 18,780 התגלו כחיוביות. בבתי החולים מאושפזים 172 חולים שמצבם מוגדר קשה, 49 מהם מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 9.48%.

הנתונים החדשים מביאים את המגיפה לשיא של מספר הנשאים עד כה. כיום ישנם כ-100 אלף נשאים פעילים של נגיף הקורונה. לפחות אחד מכל 100 ישראלים נושא את הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully