וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר מאיר יצחק הלוי מבקש מהכנסת מימון טיסות לאילת: "יותר זול מרכב"

עודכן לאחרונה: 8.1.2022 / 19:23

יצחק הלוי, שנכנס לכנסת מכוח החוק הנורווגי ושמינויו לסגן שר עורר ביקורת רבה, מבקש כעת לאפשר לו לטוס על קו נתב"ג-אילת כאמצעי להגיע ולחזור מהכנסת. לטענתו "עלות הטיסה זולה יותר מעלות נסיעה ברכב השרות". אלא שבתחשיב הנסיעה ברכב הוא כלל גם את הדלק, הבלאי והנהג

בווידאו: הוויכוח שהתעורר במליאת הכנסת בשל הקיזוז של ח"כ מאיר יצחק הלוי/דוברות הכנסת

ועדת הכספים של הכנסת תתכנס ביום שני הקרוב לדון האם לאשר מימון קבוע של כרטיסי טיסה לסגן השר מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) מאילת לשדה התעופה בן גוריון וחזרה. לוואלה! נודע כי הלוי, חבר הכנסת הראשון שמתגורר באילת, דורש מחברי הכנסת לאשר עבורו "נוהל ואישור טיסות", כלשונו, וטען כי "אישור בקשה זו יאפשר לי להגיע בזמן סביר, בנוחות ובבטיחות לכנסת ישראל ולביתי באילת".

על פי הבקשה, הלוי, שמכהן כח"כ מכוח החוק הנורווגי, ושמינויו לסגן שר בממשלה עורר ביקורת חריפה, יקבל מימון לכרטיס הלוך ושוב, פעם בשבוע. ואולם מהבקשה עולה שסגן השר יוכל לטוס יותר מפעם בשבוע, בהתאם לצורך, אלא אם חברי הכנסת יגבילו זאת במפורש. סגן השר הלוי לא ציין בבקשה את עלויות הטיסות מידי חודש, אך טען בפני חברי הכנסת כי "עלות הטיסה הלוך ושוב לתושב אילת זולה יותר מעלות נסיעה ברכב השרות לאילת וממנה".

ח"כ מאיר יצחק הלוי, 21 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אם הבקשה תאושר, זה יהיה תקדים ראשון בתולדות המשכן. מאיר יצחק הלוי/פלאש 90, יונתן זינדל

עם זאת, מהחישוב של ח"כ הלוי עולה כי הוא כלל בתוך עלויות נסיעת הרכב את "הדלק, הבלאי, עלות יועץ/נהג ועוד", וזאת לדבריו "מבלי להתייחס להיבט הבטיחותי הנגזר מנסיעה ארוכה וקשה שאותה יועצי או אני נצטרך לעשות". עד כה לא אושר נוהל מסודר למימון טיסות פנימיות עבור חברי הכנסת, ואם חברי ועדת הכספים יאשרו את הבקשה - יהיה זה תקדים ראשון בתולדות המשכן.

בחודש שעבר אישרה ועדת הכספים לממן עבור חברי הכנסת לינה במוצאי שבת במלון בירושלים על חשבון הכנסת, לח"כים המתגוררים במרחק של יותר מ-140 ק"מ מהעיר. זאת בתנאי שלמחרת מתקיימת ועדה שמתחילה את דיוניה בשעה 10:00 בבוקר, והם מבקשים להשתתף בה. ההצעה נועדה לאפשר לחברי הכנסת המתגוררים ביישובים מרוחקים להגיע לישיבה מבלי שיידרשו לצאת מבתיהם בשעת בוקר מוקדמת מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully