וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת מתאוששת ממכת הקורונה - ונערכת לקרב על עתידה

עודכן לאחרונה: 31.7.2021 / 17:39

אחרי 18 שנים בהן כיהן מאיר יצחק הלוי בתפקיד ראש העיר אילת, העיר נערכת לבחירות בהן ייכנס מועמד חדש לנעליו. בעוד אתגר ההתמודדות עם הנגיף מרחף מעל עיר התיירות של ישראל, בין המתמודדים נשמעת הדרישה לשינויים במקום, לרבות שינויים בחינוך ובטיפול בהגירה השלילית

באילת מתכוננים לבחירות מקומיות לאחר שראש העירייה המכהן, מאיר יצחק הלוי, פרש מתפקידו לטובת כנסת ישראל. ממלא מקומו אלי לנקרי מתמודד על התפקיד כשמולו ניצבים גבי קדוש שכיהן כיועץ ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, איש העסקים המוכר בעיר, יעקב קיסוס, והפעילה החברתית הדס מילוא.

אלי לנקרי מכהן כממלא מקום ראש העיר כבר 18 שנים, וכעת הוא גם זוכה לתמיכתו. תומכיו אומרים שהגיע הזמן שהוא ינווט וינהיג, בעוד שמתנגדיו טוענים שהוא ממשיך דרכו של הלוי והעיר זקוקה ל"דם חדש". לטענת לנקרי, העיר שעכשיו מתאוששת מהמשבר הכלכלי וחוזרת לחיים, צריכה איש עם ניסיון ויכולות. הוא עצמו היה מיוזמי תוכנית ה"אי הירוק", שאפשרה חזרה לשגרה לצד הקורונה.

לדברי לנקרי, הבחירות בתקופה זו הן חשובות במיוחד, כי הן עשויות להשפיע על עתידה של העיר, שנפגעה קשות מאז פרוץ מגיפת הקורונה, ועליה להמשיך להתמודד עם מה שעשוי להביא הנגיף גם בהמשך. "אנחנו עדיין מתמודדים עם שובלים של הקורונה. יש עדיין 7% מובטלים. היום אילת במצב מצוין, היא תוססת וחיה. אנחנו חייבים להמשיך לנהל אותה בשגרת הקורונה", אמר.

"אילת היא נכס אסטרטגי לאומי", הכריז לנקרי. "יש אתגרי תעסוקה רבים בעיר, יש הייטק שמתפתח בה. אני מקווה שהממשלה החדשה תראה את ההזדמנויות שקיימות כאן". הוא מוסיף, "אני היחיד שבא עם ניסיון וכישרון מוכחים, מבין איך משרדי ממשלה מתנהלים. ואני אדע איך לנהל עיר כמו אילת, במיוחד בתקופה הזאת".

אלי לנקרי. רוני בלחסן, אתר רשמי
מיוזמי תוכנית ה"אי הירוק". לנקרי/אתר רשמי, רוני בלחסן

מול לנקרי מתייצב גבי קדוש, ראש העיר בעבר ומקורב לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. קדוש זוכה לתמיכה מחברי כנסת בליכוד וגם נתניהו פרסם סרטון תמיכה בו. הוא כיהן עד שנת 2003 כראש העיר, ובמשך עשור היה האיש החזק בה. לאחר מכן הוא מונה ליועץ ראש הממשלה והתמודד על תפקיד ראש העיר חריש, והפסיד.

לדבריו, אילת דורשת שינוי, והדבר החשוב ביותר הוא למנוע את הגירת הצעירים מהעיר. "צריך להחזיר את הצעירים לאילת", הוא מסביר, "יש בשנים האחרונות הגירה שלילית. צריך לפתח תעסוקה בעיר, מקורות תעסוקה שהם מתקדמים כדי למנוע את ההגירה השלילית. אני באתי לעשות סדר, והתושבים רוצים שינוי. זה מה שהעיר רוצה וצריכה עכשיו".

עוד בוואלה!

שעות לפני הטקס לשחרור אילת, ראש העיר תקף את נתניהו: "התנהלותו מבישה"

לכתבה המלאה
מועמד לראשות עיריית אילת,  גבי קדוש. אתר רשמי, אתר רשמי
זוכה לתמיכת הליכוד. קדוש לצד נתניהו/אתר רשמי, אתר רשמי
יעקב קיסוסקי. אתר רשמי, מערכת וואלה!
תומכיו סבורים שיהיה הפתעת הבחירות. קיסוסקי/מערכת וואלה!, אתר רשמי

יעקב קיסוס הוא איש עסקים מוכר וידוע בתחום התיירות בעיר, ותומכיו סבורים שהוא יהיה הפתעת הבחירות. גורמים בעיר סבורים כי הוא מצליח להתחבר למצוקות חיי היום-יום של התושבים. לדבריו, הבעיות הראשונות שצריכות טיפול הן הבריאות והחינוך. "לא יכול להיות שבאילת אין רופאים מומחים, ובשביל חלק מהטיפולים צריכים לנסוע חמש שעות", טען קיסוסקי. לדבריו, גם בחינוך בעיר יש לטפל. "אני רוצה להביא תחומים נוספים לבתי הספר, ולהביא לעיר מפעלים עתירי ידע".

הוא סבור שינצח כבר בסיבוב הראשון בבחירות, וכי ניסיונו בתחום העסקים מקנה לו יתרון גדול. "העיר צריכה משהו חדש, ומי שצריך לנהל אותה זה איש עסקים. אני יודע לנהל ולהביא אנשים טובים. במשך 18 שנים תחומים רבים לא השתפרו באילת. חייבים אנשים שחושבים אחרת", אמר.

מועמדת לראשות עיריית אילת, הדס מילוא. באדיבות המצולמת, מערכת וואלה!
מעלה לסדר היום נושאים של איכות הסביבה ונושאים חברתיים. מילוא/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמת

הדס מילוא היא דמות שונה בנוף הפוליטי באילת. היא מורה לחינוך גופני ויו"ר ועד המורים, המסרבת לקבל תרומות לקמפיין הבחירות, ומעלה את נושאי איכות הסביבה ואת הנושאים החברתיים לסדר היום. "בשנה האחרונה הפכתי להיות יותר פעילה חברתית בעיר", סיפרה מילוא. "היו דברים שראיתי שלא מצאו חן בעיניי והחלטתי להתמודד כדי לשנות".

לדבריה, ישנה אכזבה מהשלטון המקומי, שקיצץ בתחומים חברתיים רבים. "אני לא אוהבת את הדרך של ההנהגה. השלטון הנוכחי נתמך בבעלי הון מחוץ לעיר ויש אינטרסים שעלולים לפגוע בתושבים".

באילת סבורים כי אחוזי הצבעה בבחירות יהיו נמוכים, ויש סיכוי שהדבר יביא לסיבוב שני, ואז הדילים יעבדו. בתוך כך, בעוד קצת יותר משנתיים יתקיימו בחירות לראשות העיר שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully