וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלר גרמניה דוחף לחובת חיסונים במדינה: "יהיה טוב אם נחייב את כולם להתחסן"

עודכן לאחרונה: 7.1.2022 / 22:51

המהלך זוכה לגינויים מצד כמה משותפיו של אולף שולץ לקואליציה, שטוענים כי יש להמתין ולחכות לממצאים חדשים על האומיקרון. לטענתם "הנכס הגדול ביותר שלנו. היה ונשאר החופש שלנו". מנגד, לדבריו של שולץ, כל ראשי המחוזות במדינה הצהירו על תמיכתם בתכנית. "מרגיש תמיכה"

בווידאו: מרקל קוראת להתחסן נגד קורונה/צילום: רויטרס

קנצלר גרמניה אולף שולץ התעקש היום (שישי) שתכניתו בנוגע לחובת חיסונים נגד נגיף הקורונה תצא לפועל, למרות ויכוח עז על המהלך השנוי במחלוקת וההתנגדות הגוברת מצד שותפיו לקואליציה. אתמול אובחנו 64,340 בני אדם כחיוביים לנגיף במדינה, ו-443 בני אדם מתו.

שולץ, שנכנס לאחרונה לתפקיד הקנצלר במקומה של אנגלה מרקל, אמר בסוף נובמבר כי חיסון חובה לכל המבוגרים הוא הדרך הבטוחה ביותר לצאת מהמגיפה. המרכז-שמאל הסוציאל-דמוקרטי ביקש מחברי הפרלמנט התחתון לנסח את החקיקה הדרושה במטרה להציג את הצעד ב"סוף פברואר או תחילת מרץ".

שולץ הוא לא היחיד שמתעקש על דרך נוקשה יותר בטיפול בנגיף. רק השבוע בצרפת, שנמצאת גם היא במצב קשה, היו אמורים לאשר תעודת מתחסן נוקשה יותר, אך ויכוח סוער עם האופוזיציה במדינה, פיזר את הדיון ללא החלטות. הנשיא עמנואל מקרון הזהיר כי הוא רוצה "למרר" את חייהם של הלא מחוסנים. "אני באמת רוצה להטריד אותם, ואני אמשיך לעשות זאת - עד הסוף", הוא אמר לעיתון לה פריזיאן.

הפגנות במינכן גרמניה נגד הגבלות קורונה, 5 בינואר, 2022. רויטרס
הפגנות נגד ההגבלות במינכן, היום/רויטרס

ובינתיים בגרמניה, רק התקדמות קטנה הושגה מאז, והזן המתפשט במהירות, על אף שחומרתו המופחתת העלתה ספקות לגבי החקיקה, במיוחד בקרב המפלגה הדמוקרטית החופשית, FDP. לאחר פגישה עם מנהיגי 16 המחוזות בגרמניה על הגבלות הקורונה הדוקים יותר, חזר שולץ על כך ש"יהיה טוב אם נחייב את כולם להתחסן".

לדבריו, כל ראשי המחוזות בגרמניה הצהירו על תמיכתם בתכנית. "אני מרגיש תמיכה מלאה" על ידם, אמר. אך אי אפשר לומר את אותו הדבר על ה-FDP, שיחד עם הירוקים, מרכיבים את ממשלת הקואליציה של שולץ.

למרות שהתחלואה עולה, עד כה נחסך מגרמניה הזינוק התלול של האומיקרון ששטף מדינות אחרות - מה שגרם לשר המשפטים מרקו בושמן מה-FDP לקרוא להמתין ולראות לפני שמחייבים בחיסון. ראש ה-FDP, כריסטיאן לינדנר, אמר כי ממצאים חדשים "יכולים למלא תפקיד בהחלטה".

הפגנות במינכן גרמניה נגד הגבלות קורונה, 5 בינואר, 2022. רויטרס
הזן מתפשט במהירות, והושגה רק התקדמות מעטה בנושא. הפגנות נגד ההגבלות במינכן, היום/רויטרס

"הגנה על בריאות האדם וחיי האדם היא רצויה ביותר. אבל הנכס הגדול ביותר שלנו. היה ונשאר החופש שלנו", אמר אתמול לינדנר. הדיון הפרלמנטרי הראשון של גרמניה בנושא, מתוכנן רק לסוף ינואר, למרות ששולץ עצמו התכוון מלכתחילה שהמחוקקים ידונו בנושא לפני 2022.

בתוך כך, בשבועות האחרונים, מאות, אם לא אלפי מפגינים יצאו לרחובות כדי למחות נגד תכנית החיסונים, מה שהביא גם לעימותים עם המשטרה.

קנצלר גרמניה אולף שולץ במסיבת עיתונאים בברלין, 7 בינואר, 2022. רויטרס
המטרה היא להציג את הצעד ב"סוף פברואר או תחילת מרץ". שולץ/רויטרס
תוך במרכז חיסונים בפרנקפורט, גרמניה 15 בנובמבר 2021. AP
תור במרכז חיסונים בפרנקפורט. נובמבר, 2021/AP

הדוגמה האוסטרית

עם קצת יותר מ-71% מהאוכלוסיה שהתחסנו פעמיים, לגרמניה יש שיעור חיסון נגד קורונה נמוך יותר מאשר בצרפת, איטליה או ספרד. כמעט 42% מהגרמנים קיבלו זריקת בוסטר. כמו כמה מדינות אחרות, גרמניה כבר הכריזה על חובת חיסונים לבעלי מקצועות מסוימים, כולל חיילים ועובדי בריאות.

אוסטריה השכנה הלכה רחוק יותר והיא על סף חקיקה של חיוב בחיסון, וכך תהיה לראשונה באירופה שעושה זאת. למרות שזה עורר מחלוקת גם שם, הצעד נתמך על ידי כל המפלגות פרט ל-FPOe הימין הקיצוני של אוסטריה. "חיסון חובה יגיע, כל המומחים מסכימים על ההשפעה המגנה הגבוהה גם מפני אומיקרון ואשפוזים", אמר קנצלר אוסטריה קרל נהאמר.

כמה חברי פרלמנט מה-FDP אמרו כי יגישו הצעה נגד התוכנית. מחוקק FDP ומומחה הבריאות, אנדרו אולמן, הציע פשרה, ואמר כי יציע חקירות חובה לבני מעל גיל 50 בלבד, כמו איטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully