וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטחוניסטים לשעבר מפגינים מול ביתו של לפיד: "הקם ועדת חקירה בפרשת הצוללות"

עודכן לאחרונה: 7.1.2022 / 22:21

עוד דרשו המפגינים, בהם רמטכ"לים, ראשי מוסד ושב"כ בדימוס ואלופים נוספים, כי מנדט ועדת החקירה יכלול את כל שמונה פרשות המשנה. "לסלק את עננת השחיתות הרובצת מעל קודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל", נמסר מהתנועה לאיכות השלטון והפורום הביטחוני

בווידאו: הפגנה נגד נתניהו בקיסריה/צילום: רוני אלפנדרי

צמרת מערכת הביטחון לדורותיה התייצבה מול ביתו של שר החוץ לפיד בדרישה "להקים לאלתר ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט - עכשיו!".

עשרות בכירים במערכת הביטחון לשעבר, בהם רמטכ"לים, ראשי מוסד ושב"כ בדימוס ואלופים נוספים - התייצבו למפגן מחאה מול בית ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בתל אביב, בקריאה לחברי הממשלה: "דונו לאלתר בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה על ידי שר הביטחון ושר המשפטים להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט".

הפגנה של צמרת מערכת הביטחון לדורותיה מול בית של יאיר לפיד, 7 בינואר, 2021. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
בוגי יעלון ואליעד שרגא/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון

מהתנועה לאיכות השלטון והפורום הביטחוני נמסר: "עברו למעלה מחודשיים מאז שהצעת המחליטים הוגשה על שולחן הממשלה ועיכוב הדיון בה אינו סביר בצורה קיצונית במיוחד כשהביטחון הלאומי של מדינת ישראל מונח על כפות המאזניים. אנחנו דורשים לדעת - למי יש סיבה למסמס את חקר האמת במה שמסתמן כפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל?"

עוד דורשים התנועה והפורום הביטחוני, כי מנדט ועדת החקירה יכלול את כל שמונה פרשות המשנה - ובהן פרשת אישור מכירת צוללות מתקדמות למצרים מאחורי גבה של מערכת הביטחון, כמו אישור קניית צוללות נוספות וספינות מגן.

הפגנה של צמרת מערכת הביטחון לדורותיה מול בית של יאיר לפיד, 7 בינואר, 2021. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
"פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל". ת"א, היום/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון

"אנו מצפים מכם להניח את האינטרסים הפוליטיים בצד, לפעול אך ורק למען האינטרס הלאומי ולקדם ללא שיהוי נוסף את הקמת ועדת החקירה, שתסלק את עננת השחיתות הרובצת מעל קודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. נגמרו התירוצים, זו חובתכם".

במקביל, שיירת הצוללות של תנועת "חקירה עכשיו" הגיעה אל מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין. השר יצא אל המפגינים, הודה להם על מאבקם ואמר: "צריך לחקור את זה, אני מקווה שנוכל לקדם את זה".

תנועת "חקירה עכשיו" מסרה בתגובה לדברי שר הביטחון: "גנץ, עליך להפוך כל אבן כדי שהממשלה תאשר את הצעתך. מאסנו בהסברים ובתירוצים. אל תהיה שותף לגרירת הרגליים. דרוש מבנט את הקמת ועדת החקירה עכשיו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully