וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב העיר ב"ש נגד ח"כ מלינובסקי: רמזה כי קיבל תפקידים משום שהוא אח של אריה דרעי

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 13:48

בדיון שיזמה השבוע בוועדה בכנסת, טענה מלינובסקי כי הרב יהודה דרעי, מכהן בתפקידים רבניים במקביל, ותהתה האם זה "בגלל שהוא גם במקרה אח של אריה דרעי?". אתמול שיגר לה יהודה מכתב דרישה להתנצלות על "לשון הרע". מלינובסקי: "רק התחלתי לחשוף את תיבת הפנדורה הזו"

בווידאו: תיעוד קריאות "אנטישמית" ו-"שיכורה" לעבר ח"כ יוליה מלינובסקי/צילום: ערוץ הכנסת

הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, שיגר אתמול (רביעי) לח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו מכתב דרישה להתנצלות על "לשון הרע ופרסום שקרי", כלשונו, לאחר שבדיון שיזמה השבוע בוועדה בראשותה בכנסת טענה כי הוא מכהן בשלל תפקידים רבניים במקביל, והוסיפה תהייה האם זה "בגלל ששם משפחתו הוא דרעי והוא גם במקרה אח של אריה דרעי?".

הרב דרעי הוא רבה של באר שבע זה 25 שנים, ובמסגרת תפקידו מכהן גם כחבר במועצת הרבנות הראשית וראש אבות בתי הדין. בשנים האחרונות הוא מכהן גם כאחראי זמני על רישום נישואין במצפה רמון וברמת הנגב.

הרב יהודה דרעי, הרב הראשי של העיר באר שבע וחבר ברבנות הראשית. עומר מירון
דרעי/עומר מירון

מלינובסקי שיזמה דיון על הליך מינוי של רבנים ברחבי-הארץ לקחה את המקרה של הרב דרעי כדוגמה ותהתה "האם במסגרת תפקידיו המרובים של הרב - יוכל למלא כשורה את תפקידו בכל אותן רשויות?". מאוחר יותר היא אף פרסמה ציוץ בטוויטר שבו טענה כי הוא ממלא מקום רב העיר בשניים מהמקומות שהזכירה ורמזה לכאורה כי הרב דרעי קיבל את כל התפקידים בשל היותו אח של יו"ר ש"ס, ח"כ דרעי.

בתגובה, דרעי שלח לה מכתב בדרישה שתתנצל, בטענה כי הוא אינו נושא בחלק מהתפקידים שהזכירה. "רצף האמירות מתחברת ליצירת תמונה שקרית ומעוותת שמטרתה להכפיש את מרשי", כתב לה עורך דינו חגי כהן.

מלינובסקי עצמה טוענת כי לא טעתה בעובדות, ואף עשתה בדיקה על כך עם המשרד לשירותי דת. בשיחה לוואלה! אמרה כי "הקרקע בוערת להם מתחת לרגליים כי סוף סוף מישהו בא וחושף את כל הקומבינות שלהם. רק התחלתי לחשוף את תיבת הפנדורה הזו. אתם יכולים לאיים עליי, אתם יכולים להשמיץ אותי, אתם יכולים לשלוח אליי גם אלף מכתבי התראה, זה לא יעזור. חובתנו להחזיר את היהדות לעם מהידיים של עסקני הדת".

ח"כ יוליה מלינובסקי בדיון במליאת הכנסת, 29 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"לשון הרע ופרסום שקרי". מלינובסקי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בדיון ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, הציגה היו"ר, ח"כ מלינובסקי מצגת שהכינה על מצב בחירת הרבנים כיום. בנתונים שהוצגו עולה כי הגיל הממוצע של רבני הערים כיום עומד על כמעט 69 שנה ואורך הכהונה הממוצע עומד על כ-30 שנה. ב-77 ערים מכהנים רבני עיר, מתוכם 9 שבהם מכהנים שני רבנים (ספרדי ואשכנזי), ואילו ב-35 ערים ומועצות מקומיות אין רב עיר מכהן. בשנים 2021-2019 מונו בסך הכל שלושה רבני ערים בערים הבאות: מבשרת ציון, חדרה ולוד.

היא קראה להעביר את כוח בחירת רבני הערים לשלטון המקומי. "יש כאן מצב אבסורדי", אמרה. "אם לא צריך רבני ערים, אז בוא נבטל הכול ונחסוך הרבה כסף. למה לא מונו עד עכשיו כל כך הרבה רבנים? למה קיימת הלקונה שמשתמשים בממלאי מקום? הממשלה קיבלה החלטה על ביזור סמכויות לשלטון המקומי. זה מה שצריך גם בנוגע לבחירת רב עיר. ראש העיר ומועצת העיר והקהילה בתוך העיר יודעת טוב מאוד מי מתאים להם. מה שמתאים לתל אביב לא מתאים לבני ברק. אפנה לשר הדתות להעביר את הכוח לשלטון המקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully