וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא תקופת הבידודים: תושבי הצפון צפויים לקבל מים עם חלודה בעקבות ניסוי

עודכן לאחרונה: 8.1.2022 / 12:22

רשות המים עדכנה, אך בגליל המערבי כועסים שבכך לא היה די וכי הניסוי לקראת העברת מים מותפלים יפגע קשות בתושבים. לדבריהם, המטרה של הניסוי היא טובה אך "הדרך עקומה והכול בשיאו של גל קורונה חמישי, כשכולם הולכים להיות מבודדים". מרשות המים נמסר: "ניתנה התראה"

תושבי הגליל המערבי והחקלאים צפויים לקבל מים מהולים בחלודה בשבוע הבא בשיא ימי הבידוד הצפויים. זאת, בעקבות ניסוי של רשות המים בצנרת לקראת העברת מים מותפלים.

ביישובי הגליל המערבי כועסים על רשות המים על כך שלא העלו קמפיין מסודר בעניין, ולא הסבירו כיצד אמורים להתנהל החקלאים. ראש המועצה האזורית מטה אשר תקף בחריפות: "המדינה הזו מתנהלת בחובבנות. רשות המים לא מתואמת עם מקורות שלא מתואמת עם משרד הבריאות, שלא מיידעת כמו שצריך את הרשויות ואת ספקי המים, ובין לבין נופלים התושבים שלנו, שעוד שבוע יפתחו את הברזים ולא יבינו מה קרה למים שלהם. וזה עוד לפני שיש בכלל תשובות לחקלאים שלנו שצריכים להשקות את הפרות שלהם, או את השדות שלהם. אין מי שייתן מידע מדויק ויוביל כאן מהלך מסודר. המטרה טובה, הדרך כרגיל עקומה. והכול בשיאו של גל קורונה חמישי, שלפי התחזיות יביא את המהלך הזה בול בזמן שתושבי הצפון כמו שאר המדינה יהיו מבודדים בביתם, ומים אדומים זה בדיוק מה שהם צריכים בברזים שלהם".

הודעת רשות המים. צילום מסך, צילום מסך
הודעת רשות המים לתושבים/צילום מסך, צילום מסך

רז אבנר, תושב שבי ציון אמר כי "לא נתנו מספיק זמן היערכות למצב הקשה אליו אנו נכנסים, גם מועד הבדיקה היה חייב להתבצע בתקופת הקיץ. ניסיון לפנות לרשויות המבצעות בנושא נתקל בתשובה שלילית מוחלטת. באחריות המבצעים את הבדיקה והשלכות הפעולה לנזקים אפשריים בביתנו. כנס מקדים לשמוע על פעולות מתקנות כל שהן או לעשות ביטוח קולקטיבית לחבות נזק של המבצעים גם לא נעשה יש פה מצב קשה והפקרת אוכלוסיית הגיל השלישי. יש להעביר את הבדיקה מ-9 לינואר למאי או יוני השנה (2022) למזעור הנזק האפשרי. הבדיקה ניתנה ללא כל התראה והכנה אפשרית".

מרשות המים נמסר: "כחלק מההערכות לקראת הפעלת מתקן התפלה חדש בגליל רשות המים ביחד עם ספקי המים האזוריים יחלו בשבוע הבא בסדרת בדיקות מקיפה לתשתיות המים באזור הצפון. הבדיקות נדרשות כבר כעת, מספר שנים קודם למועד המתוכנן של הפעלת המתקן, מתוך אחריות לתושבים, וזאת מאחר והחלפת התשתיות הנדרשות אורכת זמן. חשוב להדגיש שניתנה התראה מראש לכל הגורמים המעורבים. במידה ויידרשו שינויים בתוכניות בעקבות העלייה התחלואה הם יבוצעו. הקמת מתקן ההתפלה בגליל היא משימה לאומית שמטרתה להבטיח גם בעתיד אספקת מים רצופה ובטוחה לתושבי האזור".

עוד בוואלה!

20% מהעגורים בישראל נפגעו משפעת העופות שמכה בעמק החולה: "חוששים מהתפשטות"

לכתבה המלאה

"באמצע המקלחת זה יתחלף וכל הזוהמה תהיה על הראש"

יחיאל פולג מנהריה מסר לוואלה!: "לכבוד שבת קיבלנו את הודעת הסמס 'המפחידה' מעיריית נהריה לקראת הפעלתו של מפעל התפלת המים שתהייה בעוד מספר שנים ושטרם קדחו לו את היסוד הראשון, וכבר מבצעים עבורו בדיקת צנרת בכל העיר. התריעו בפנינו כי צבע המים עלול להשתנות ואז יש לתת למים לזרום עד אשר יגיע זרם של מים צלולים".

פולג הוסיף: "בינתיים המים צלולים והפעלנו מדיח או מכונת כביסה. כיצד נוכל לדעת אם לא התחלף צבע המים תוך כדי פעולה? האם עלינו לשבת צמודים ולהסתכל על המכונה?", הוא תמה עוד, "באמצע המקלחת יתחלף צבע המים ואז כל הזוהמה על הראש ובתקופת הקורונה האם יש ביטחון שהמים המזוהמים אינם מכילים חיידקים ווירוסים? כולל אלה של הקורונה , לסוגיהם? מה רמת הפיקוח של משרד הבריאות על המים המזוהמים? האם רוצים להטיל האחריות על התושבים? ומי יקבע את הכמות בעבור יינתן שיפוי? ומתי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully