וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת "חשמל תמורת מים": ישראל, ירדן והאמירויות יחתמו על הסכם ביום שני

עודכן לאחרונה: 20.11.2021 / 20:49

שרת האנרגיה תצא לדובאי לטקס החתימה על מזכר ההבנות בעניין המלחמה במשבר האקלים, שנחשף בשבוע שעבר בוואלה!. ההסכמות שהושגו בחסות ארה"ב כוללות הקמת תחנת כוח במדבר הירדני שתייצר חשמל עבור ישראל, ומתקן התפלה לטובת ירדן

קארין אלהרר מגיעה לוועידת האקלים/מעריב

שרת האנרגיה קארין אלהרר (יש עתיד) תמריא מחר לאיחוד האמירויות לצורך חתימה על מזכר הבנות עם ירדן, איחוד האמירויות וארצות הברית. כפי שנחשף בוואלה! בשבוע שעבר, מדובר בתוצאה של מגעים חשאיים שהתחילו בין המדינות בעקבות "הסכמי אברהם". במסגרת ההסכם אמורה לקום תחנת כוח סולארית ענקית במדבר הירדני שתייצר חשמל לטובת ישראל. בתמורה ישראל תקים מתקן התפלה עבור ירדן לחוף הים התיכון.

ההסכם היה אמור להיחתם כבר לפני שבועיים במהלך ועידת האקלים בגלזגו. מלך ירדן עבדאללה השני אישר אז את החתימה על ההסכם, אך ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש לדחות את החתימה. בכירים ישראלים אמרו כי הסיבה לכך הייתה החשש כי החתימה על ההסכם תגרור ביקורת מהאופוזיציה, שעלולה לסכן את העברת התקציב.

חווה סולארית. ShutterStock
בדרך לחתימה/ShutterStock

החתימה תתקיים ביום שני, בביתן של איחוד האמירויות בדובאי, בתערוכת האקספו. לצידה של שרת האנרגיה יחתמו על המסמך שר המים של ירדן ד"ר מוחמד אל נאג'ר, השליח המיוחד של ארה"ב לענייני האקלים ג'ון קרי והשליח של איחוד האמירויות, סולטן אל ג'אבר.

ממשרד האנרגיה נמסר כי ההסכם נועד להביא לפעולה משותפת של המדינות במאבק נגד השפעות משבר האקלים, תוך ניצול יתרונותיה היחסיים של כל מדינה. השרה אלהרר אמרה כי מדובר בצעד היסטורי במאבק האזורי בהשפעות משבר האקלים. "חודשים של עבודה מאומצת לצד שותפינו בירדן, בארה"ב ובאיחוד האמירויות יבשילו לכדי חתימה על ההסכם המשמעותי ביותר שנחתם עם ירדן מאז הסכמי השלום", אמרה אלהרר. "הרווח מהסכם זה הוא לא רק בדמות חשמל ירוק או מים מותפלים, אלא גם חיזוק היחסים עם השכנה בעלת הגבול הארוך עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully