וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20% מהעגורים בישראל נפגעו משפעת העופות שמכה בעמק החולה: "חוששים מהתפשטות"

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 19:37

"זה אירוע הפגיעה בחיות בר הגדול ביותר שהכרנו", הגדירה ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים. מומחי ופקחי הרשות החלו בתהליך סריקה וניטור בגופי מים נוספים בצפון הארץ, על מנת לבחון התפשטות של השפעת ולנסות למנוע אותה. ברשות הבהירו - אסור לגעת בעופות בר

בווידאו: עגורים בעמק החולה לאחר התפרצות שפעת העופות/צילום: רשות הטבע והגנים

חמישית מאוכלוסיית העגורים בישראל נפגעה משפעת העופות בעמק החולה - כך העריכה היום (חמישי) רעיה שורקי, ממלאת מקום מנכ"ל רשות הטבע והגנים. "זה אירוע הפגיעה בחיות בר הגדול ביותר שהכרנו", אמרה שורקי לאחר סיור עם אנשי מקצוע ופקחים של רשות הטבע והגנים, בעקבות ריבוי מקרי שפעת העופות במקום. "חוששים מהתפשטות והתרחבות לשאר אזורי הארץ".

לאחר זיהוי המקרים הרבים של שפעת העופות בעמק החולה, מומחי ופקחי הרשות החלו בתהליך סריקה וניטור בגופי מים נוספים בצפון הארץ, על מנת לבחון התפשטות של השפעת ולנסות למנוע אותה. רשות הטבע והגנים מעריכה כי חמישית מאוכלוסיית העגורים בארץ נפגעה עד כה, והצפי הוא שיתגלו לבסוף כ-30 טון של פגרי עגורים. לדברי שורקי, הרשות עסוקה בעיקר במחשבה על ההשפעות של האירוע על איכות המים ועל האזור כולו - "אירוע עם השלכות רוחב", הגדירה.

שמורת החולה נסגרה למבקרים עד ליום שלישי 28 בדצמבר. שורקי ביקשה להבהיר כי אסור לגעת בעופות בר וכי שפעת העופות היא מחלה מדבקת ומסוכנת לבני אדם. במקרה ומזהים בשטח מיני עופות פגועים או מתים, יש לדווח על כך מיד למוקד רשות הטבע והגנים - 3639*. בית החולים לחיות בר הודיע כי הוא מטפל בבעלי כנף רק לאחר בדיקה לשפעת העופות.

עגורים חולים ומתים משפעת העופות, אגמון החולה. שלומית שביט, רשות הטבע והגנים
"אירוע עם השלכות רוחב". עגורים חולים ומתים בעמק החולה/רשות הטבע והגנים, שלומית שביט

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, קרא לשרי החקלאות, הבריאות ואיכות הסביבה לקחת אחריות על האירוע ולהקים "שולחן ניהול מרכזי במטרה להשתלט על המחלה ולמגרה".

מוקדם יותר היום משרד החקלאות הודיע כי נפתחה חקירה נגד אדם המחויב בבידוד עקב שפעת העופות, ונחשד בהפרת סגר בלול במושב מרגליות. נבדק החשד כי הוא הבריח ביצים נגועות מחוץ ללול בניגוד להנחיות. הלולים במרגליות נגועים בשפעת העופות והאיזור הוכרז על ידי משרד החקלאות כמבודד, לכן נאסר לשווק ממנו ביצים.

השבוע נודע כי תלמידים מבית ספר בחצור הגלילית סיירו ביום ראשון באגמון החולה נגעו בעגורים, שעל פי החשד לוקים בשפעת העופות. התלמידים נכנסו לאתר לאחר שנודע כי העופות בו נגועים במחלה כבר ביום חמישי, אולם הכניסה אליו טרם נאסרה באותו הזמן. לדברי הנהלת האתר, המורים המלווים בסיור הוזהרו להרחיק את התלמידים מבעלי החיים בשל המחלה. מנגד טען ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שאף גורם לא יידע אותם על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully