וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות שפעת העופות בחולה: תלמידים שטיילו במקום באו במגע עם העגורים

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 22:07

אלפי עופות מתו עד כה בעקבות ההתפרצות הקשה באזור. תלמידי בית הספר מחצור הגלילית שנגעו בעגורים הורחקו משם לאחר שפקח זיהה שהתקרבו אליהם, וטיפול מונע ניתן להם, למרות הסיכון הנמוך להעברת המחלה. "אף אחד לא הזהיר, הם חזרו עם תסמינים", טען ראש המועצה המקומית

עגורים. גיא אילון, רשות הטבע והגנים
תלמידים נגעו בעגורים שלקו במחלה. עגור שנדבק בשפעת העופות, עמק החולה/רשות הטבע והגנים, גיא אילון

תלמידים מבית ספר בחצור הגלילית סיירו ביום ראשון באגמון החולה ונגעו בעגורים, שעל פי החשד לוקים בשפעת העופות. התלמידים נכנסו לאתר לאחר שנודע כי העופות בו נגועים במחלה כבר ביום חמישי, אולם הכניסה אליו טרם נאסרה באותו הזמן. לדברי הנהלת האתר, המורים המלווים בסיור הוזהרו להרחיק את התלמידים מבעלי החיים בשל המחלה. מנגד טען ראש המועצה המקומית חצור הגלילית, שאף גורם לא יידע אותם על כך.

לטענת האתר האזהרה בדבר התפרצות המחלה נמסרה לציבור המבקרים בעל פה ובשלטים שהוצבו במקום, וכן נמסרה למורים שליוו את התלמידים בסיור המדובר. "למרות ההנחיה הברורה, זיהה הפקח של האגמון תלמידים שהפרו את ההנחיות והתקרבו לעגור", נמסר. "ברגע שזוהתה הפרת ההנחיה, הפקח הנחה אותם באופן מידי להתרחק מהמקום".

"המקרה דווח לכלל גורמי המקצוע במשרד הבריאות וגורמי ההנהלה בבית הספר להמשך טיפול", מסרו בהנהלת האתר, וביקשו להדגיש כי לא היתה הוראה של משרד הבריאות או משרד החקלאות למנוע כניסת קהל לאגמון החולה. ההוראה שהתקבלה, לדבריהם, נגעה לצורך להזהיר את הקהל לא לגעת ולא להתקרב לבעלי החיים.

עגורים. גיא אילון, רשות הטבע והגנים
עגור חולה בשמורת החולה/רשות הטבע והגנים, גיא אילון

בעקבות התקרית, משרד הבריאות החליט על מתן טיפול מונע לתלמידים שבאו במגע עם העגורים, למרות הסיכון הנמוך להעברת המחלה מעופות לבני אדם. עד כה לא נרשמו סימני מחלה בקרב בני הנוער.

ואולם, לטענת ראש המועצה המקומית חצור הגלילית שמעון סויסה, האתר לא הזהיר את בית הספר, והטיול התקיים תחת אישור. "אני רואה את האירוע כחריג שצריך לטפל בו. אף אחד לא הזהיר, אף אחד לא אמר שום דבר", האשים. "אותי זה מכעיס ואף מתמיה, דווקא בעידן מגיפת קורונה שומה על כל המוסדות והארגונים לשמור על בריאות ילדינו ולעזור לכולנו להישמר ולהיזהר. כעת עדיין עסוקים בטיפול באירוע, בהמשך נבחן לעומק את צעדינו".

לדבריו, העניין התגלה כשהילדים שבו הביתה עם תסמינים, אותם לא ידע לפרט. "הילדים הגיעו הביתה חולים עם כל מיני תסמונות. אנו עובדים מאז בשיתוף הרופאה המחוזית", אמר ראש המועצה. "עכשיו הם בבתים, אפילו לא נתנו לי פרטים או אמרו לי אם מדבק".

מאוחר יותר היום הודיעה רשות הטבע והגנים כי שפעת העופות ממשיכה להתרחב בעמק החולה, וכי אלפי עופות מתו או נפגעו בעקבות ההתפרצות, שהינה הקשה ביותר שהתרחשה זה שנים. לנוכח המצב הודיעה הרשות כי שמורת החולה כולה תסגר למבקרים ממחר ועד יום שלישי.

עוד בוואלה!

התפרצות בגליל: עגורים באגמון החולה אובחנו בשפעת העופות, לול תרנגולות בודד

לכתבה המלאה

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בביקור שערכו תלמידים מבית ספר מחצור הגלילית באגמון החולה דווח על מגע עם עופות חשודים כחולים בשפעת עופות. לאחר תחקיר פרטני שערך משרד הבריאות, הוחלט על מתן טיפול מונע על אף שהסיכון להעברת שפעת זו לאדם נמוך. התלמידים נמצאים במעקב לשכת הבריאות צפת, עד כה לא דווח על כל סימני מחלה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • עגורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully