וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות בגליל: עגורים באגמון החולה אובחנו בשפעת העופות, לול תרנגולות בודד

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 20:11

האגמון נסגר למבקרים עד להודעה חדשה, ומשרד הבריאות ביקש שלא להתקרב לעופות הנודדים ולהימנע ממגע עמם. בתוך כך, נעצר שיווק הביצים מתרנגולות במושב מרגליות הסמוך ומבוצע ניטור של הלולים באזור. שר החקלאות: "לולים בירכתי הבתים הם פצצה מתקתקת"

עגורים בעמק החולה. יהונתן מירב, החברה להגנת הטבע
עגורים בעמק החולה/החברה להגנת הטבע, יהונתן מירב

אגמון החולה נסגר היום (ראשון) למבקרים עד להודעה חדשה בעקבות התפרצות שפעת העופות בקרב עשרות עגורים במקום. משרד הבריאות ביקש שלא להתקרב לעופות הנודדים ולהימנע ממגע עמם. משרד החקלאות עדכן כי המגעים הקודמים עם העופות אותרו, והם מקבלים טיפול מונע בהתאם. כבר ביום חמישי התגלו במקום עשרות עגורים נגועים.
 
החשד הראשוני לשפעת העופות עלה בעקבות תמותה חריגה של עגורים במקום. בעקבות זאת נאספו על ידי רשות הטבע והגנים דגימות שהועברו למעבדת המכון הווטרינרי בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, מהן עלה כי עופות הבר חלו בשפעת עופות מסוג H5N1. לאור התחלואה הנרחבת, השירותים הווטרינרים מבצעים ניטור אקטיבי בכל משקי הלולים באזור.

מהנהלת האגמון נמסר כי היא נמצאת בקשר עם אנשי המקצוע במשרד הבריאות ובמשרד החקלאות למציאת פיתרון לסוגיה, וכי מרכז המבקרים של האגמון ימשיך להיות פתוח ויעמוד לרשות הקהל ללא תשלום.

לול תרנגולות. ShutterStock
"אירוע מדאיג". לול תרנגולות/ShutterStock

בתוך כך, שפעת עופות התגלתה גם בלולי תרנגולות מטילות במושב מרגליות שבגליל העליון. במקבץ הלולים 244 אלף תרנגולות מטילות. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בודדו את החווה, עצרו את שיווק הביצים, הן מהלול והן מתחנות המיון שקלטו ביצים מהמתחם, והחלו בפעולות הכנה לטיפול במוקד ההתפרצות. השירותים הווטרינרים מבצעים ניטור אקטיבי בכל חוות הלולים שבאזור.
 
"האירוע המדאיג הזה הוא עוד תזכורת לחשיבות המכרעת של הרפורמה בלול, אשר תסייע לנהל אירועי תחלואה, ולקטוע את שרשרת ההדבקה בין חיות בר לבין חיות משק", אמר שר החקלאות עודד פורר. "לולים צפופים בירכתי הבתים הם פצצה מתקתקת וההוכחה שיש להוציאם לאלתר מתוך היישובים למתחמי גידול מבודדים עם בטיחות ביולוגית גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully