וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שעמדתם שעות בתור במרכז, בנגב תמצאו מתחמי בדיקות ריקים

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 8:43

מול תורי הענק ברחבי הארץ, בכמה מוקדים בדרום מתארים מציאות שונה בתכלית. בנתיבות תקתקו 200 בדיקות בתוך שעתיים, ויש מי שמגיע במיוחד למתחם של פיקוד העורף ברהט, שם התור כולל כלי רכב ספורים: "אין פה תורים כמו במרכז, בגלל זה באתי לפה"

בווידאו: תיעוד מרחפן של התור במתחם בדיקות הקורונה בירושלים/צילום: רויטרס

בזמן שברחבי הארץ מתרבים הדיווחים על תורי ענק במתחמי בדיקות הקורונה, בדרום מספרים על מתחמים כמעט ריקים וזמני המתנה קצרים בהרבה.

כך למשל, בנגב המערבי העניינים מתקדמים במהירות. "אין פה תורים ארוכים, הצוות פה מתקתק", מספר עדואן הוזייל על מתחם הבדיקות שהוא מנהל בנתיבות. "עשינו כבר 200 בדיקות הבוקר בתוך שעתיים".

בדיקות קורונה, עמק הארזים, ירושלים, 3 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
תורי ענק במתחם בדיקות בעמק הארזים בירושלים, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

מזרחה משם, גם במתחם פיקוד העורף שברהט רצף הבדיקות מתמשך לו בנחת, עם ארבעה כלי רכב בלבד שממתינים. "פה אין תורים, לא כמו במרכז", אומר תושב האזור שבא להיבדק כאן במיוחד מסיבה זו.

"באתי לפה כי פה אין תורים כמו במרכז הארץ. עשיתי בדיקה בתל אביב לפני כמה ימים והיו תורים ארוכים וזמן המתנה ארוך. פה ברהט אין ממש תורים והבדיקה מהירה", הוא מסביר בפשטות.

גם באופקים אפשר היה לראות בסך הכול כ-20 אנשים עומדים בתור. "חצי קלאץ' פה, התור הזה לא כמו במרכז", אומר אחד מהם.

עוד בוואלה!

הקלות לשבים מחו"ל: רשימת המדינות האדומות תצומצם, הבידוד למחוסנים יקוצר

לכתבה המלאה
תור למתחם בדיקות קורונה, רהט, 3 בינואר 2022. יניר יגנה
התור ברהט, אתמול/יניר יגנה
תור לבדיקות קורונה באופקים 3 בינואר 2022. יניר יגנה
התור באופקים, אתמול/יניר יגנה

דברים אלו מפתיעים ביממה שבה במרכז מכריזים על הארכת שעות הפעילות של מערכי הבדיקות בשל העומסים הכבדים, המגיעים בצל התפשטות זן האומיקרון של הנגיף. במד"א הכריזו כי מתחם הדרייב-אין בגני יהושע בתל אביב יחל לפעול במשך 24 שעות ביממה, ואילו מערך הדיגום שיבא-טרגט הודיע על פתיחת מתחמי "היבדק וסע" חדשים בחניון תל ברוך בתל אביב וכן בעיר דימונה ממחר, לצד מתחמים נוספים שיחלו לפעול בשבוע הבא. במקביל, הוכרז על תגבור משמעותי של שעות הפעילות במתחמים נוספים, בין היתר בנשר, רחובות ובירקונים.

במשרד הבריאות מודאגים מהתפשטות התחלואה והעומס על מתחמי הבדיקות. ראש מטה בריאות הציבור, אילנה גנס, אמרה היום בוועדת הבריאות כי ייתכן שהעומס על המתחמים יהיה גבוה עד כדי כך, שהמשרד יוותר על בדיקות PCR כתנאי להחלמה. "כדי להוריד בעומס הבדיקות, יכול להיות שנגיע למצב שנאשר החלמה בעזרת בדיקת אנטיגן, ולא בדיקת PCR כמו שמקובל היום. יש עוד מדינות ששוקלות את זה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully