וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: קופות החולים החלו לטפל תרופתית בחולי קורונה

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 19:41

התרופה פקסלוביד יוצרה בידי פייזר, והיא בעלת יעילות של כ-90% במניעת אשפוזים ומוות בקרב אוכלוסיה בסיכון שחולה במצב קל-בינוני. עד כה קיבלו אותה חולים בודדים. אחת המטופלות: "התרופה הזאת נותנת לי תקווה שאוכל לעבור את הקורונה בצורה קלה יחסית"

בווידאו: אורה רוזנצוויג , המטופלת הראשונה בארץ בתרופת פייזר נגד מחלת הקורונה, 2 בינואר 2022/מערכת וואלה!

קופות החולים החלו להעניק הערב (ראשון) לראשונה טיפול תרופתי ביתי לחולי קורונה במצב קל-בינוני. זאת, באמצעות התרופה פקסלוביד שיוצרה בידי פייזר. היא בעלת יעילות של כ-90% במניעת אשפוזים ומוות בקרב אוכלוסייה בסיכון גבוה.

ארבעה חברי קופת החולים מכבי כבר קיבלו לביתם את התרופה לאחר שנמצאו מתאימים לטיפול בידי רופאיהם. אחת מהם היא אורה רוזנצוויג, תושבת רמת השרון. "הייתה התרגשות גדולה לקראת הגעת התרופה", אמרה. "אני עשיתי שלושה חיסונים ובכל זאת נדבקתי בקורונה. בגלל שיש לי מחלות רקע אני מאוד חוששת שמצבי ידרדר ואגיע לבית החולים. התרופה הזאת נותנת לי תקווה שאוכל לעבור את הקורונה בצורה קלה יחסית. גם אם יש קצת חששות מהתרופה, החששות מנזקי הקורונה - גדולים יותר".

אורה רוזנצוויג , המטופלת הראשונה בארץ בתרופת פייזר נגד מחלת הקורונה. 2 בינואר 2021. באדיבות המצולמים
"החששות מנזקי הקורונה גדולים יותר". המטופלת רוזנצוויג, היום/באדיבות המצולמים
משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה, נתב"ג, 30 בדצמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
המשלוח של התרופה פקסלוביד שהגיע לארץ בשבוע שעבר/פלאש 90, אבשלום ששוני

שמחה נוימרק, בן 33 מירושלים, הוא המבוטח הראשון של קופת החולים מאוחדת שקיבל את התרופה לביתו. התרופה הגיעה לביתו במשלוח מיוחד שיצא מבית המרקחת הראשי של מאוחדת בירושלים, לאחר שיחה עם רופאה במשל"ט הקורונה של מאוחדת ושיחה נוספת עם הרוקח שהסביר לו איך ומתי ליטול את התרופה. את התרופה יטול נוימרק במשך חמישה ימים, במינון של פעמיים ביום.

מנהל משל"ט הקורונה של מאוחדת, ד"ר ארז כרמון, אמר כי "התרופה ניתנת על פי התוויות מאוד ספציפיות ונועדה למנוע הידרדרות של המחלה בקרב אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון. אין ספק שזהו יום מרגש וכולי תקווה שנוכל בעזרתה להפחית אשפוזים ולהקטין את מספר מקרי התמותה".

בדיקות קורונה,מתחם הספריה שאול המלךתל אביב, 2 בינואר 2022. ראובן קסטרו
עומסים במתחמי בדיקות הקורונה, היום/ראובן קסטרו

ה-FDA אישר את הגלולה עבור חולים בני 12 ומעלה עם מחלה קלה עד בינונית. במינהל המזון והתרופות האמריקני אמרו כי יש לרשום את התרופה בהקדם האפשרי לאחר האבחנה, ותוך חמישה ימים מהופעת התסמינים. אולם, בגלל שבהתחלה יהיו כנראה חוסרים, בישראל התרופה תינתן לחולים בעלי מחלות רקע או קשישים, וכן לאנשים שאינם מחוסנים, כיוון שלמחוסנים יש הגנה טובה יותר מפני מחלה קשה.

הגלולה של פייזר, אותה לוקחים פעמיים ביום דרך הפה, יחד עם התרופה האנטי-ויראלית הוותיקה יותר "ריטונביר", תינתן בטבליה אחת של 150 מ"ג יחד עם טבליה של 100 מ"ג של הריטונביר. פקסלוביד צפויה להישאר פעילה בגוף בריכוז גבוה יותר לתקופה ארוכה יותר בזכות הריטונביר, שמסייעת להאט את חילוף החומרים של החולה.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 18 באוקטובר 2021. רויטרס
מטרת התרופה - למנוע אשפוז. מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא, באוקטובר/רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות העניק היום אישור לתרופה האנטי-ויראלית מולנופיראוויר של חברת MSD לטיפול בקורונה, כך נמסר ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה. זאת, ברקע העלייה החדה בתחלואת הקורונה בישראל לאור התפשטות זן אומיקרון.

האישור של משרד הבריאות הגיע לאחר שהתרופה אושרה בשבוע שעבר באישור חירום על ידי ה-FDA, והיא צפויה להגיע לישראל בימים הקרובים. מנגנון הפעולה שלה, המיועד ליצור טעויות בקוד הגנטי של הווירוס ובכך למנוע את המשך שכפולו, לא צפוי להיות מושפע מסוג הווריאנט של נגיף הקורונה, ולכן הוא רלוונטי גם לנוכח התפשטות וריאנט האומיקרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully