וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות אישר תרופה לחולי קורונה במצב קל-בינוני

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 18:49

התרופה האנטי-ויראלית מולנופיראוויר אושרה בשבוע שעבר בידי ה-FDA וצפויה לסייע גם לאלה שנדבקו בזן אומיקרון. היא תינתן בטבליות לחולים בני יותר מ-18 בעלי גורם סיכון אחד לפחות להידרדרות לאשפוז או תמותה. היא תילקח למשך עד חמישה ימים מהופעת התסמינים הראשונים

בווידאו: בנט מתייחס בישיבת הממשלה לעלייה בנתוני התחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

משרד הבריאות העניק היום (ראשון) אישור לתרופה האנטי-ויראלית מולנופיראוויר של חברת MSD לטיפול בקורונה, כך נמסר ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה. זאת, ברקע העלייה החדה בתחלואת הקורונה בישראל לאור התפשטות זן אומיקרון.

האישור של משרד הבריאות הגיע לאחר שהתרופה אושרה בשבוע שעבר באישור חירום על ידי ה-FDA, והיא צפויה להגיע לישראל בימים הקרובים. מנגנון הפעולה שלה, המיועד ליצור טעויות בקוד הגנטי של הווירוס ובכך למנוע את המשך שכפולו, לא צפוי להיות מושפע מסוג הווריאנט של נגיף הקורונה, ולכן הוא רלוונטי גם לנוכח התפשטות וריאנט האומיקרון.

תורי ענק לבדיקות קורונה. מוזיאון תל אביב 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תור לבדיקות קורונה מחוץ לבית אריאלה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

מולנופיראוויר היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות. התרופה מיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים בעלי גורם סיכון אחד לפחות להידרדרות לאשפוז או תמותה, כאשר חלופות טיפוליות אחרות הקיימות ומאושרות בישראל אינן מתאימות עבורם.

התרופה, שמויעדת לבני 18 ומעלה, ניתנת בכדורים ומיועדת לטיפול ביתי. היא צריכה להינתן שלושה עד חמישה ימים מתחילת הופעת תסמינים. מהמחקר עולה כי התרופה הפחיתה אשפוזים ותמותה בכ-30% מקרב הנבדקים, ותופעות הלוואי שלה שנצפו במחקר היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully