וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפחית אשפוזים ותמותה: תרופה חדשה לקורונה מעניקה תקווה למאבק בנגיף

1.10.2021 / 23:55

גלולה חדשה שפיתחה יצרנית התרופות "מרק" עשויה להפחית בחצי את הסיכון למוות או תחלואה קשה מנגיף הקורונה. החברה מחכה עתה לאישור חירום מה-FDA, והודיעה כי בכוונתה לייצר 10 מיליון מנות עד סוף 2021. "תשנה את כללי המשחק"

יצרנית התרופות האמריקנית "מרק" הודיעה היום (שישי) כי גלולה חדשה שפיתחה עשויה להפחית בחצי את הסיכוי למוות או תחלואה קשה עקב הידבקות בנגיף הקורונה. עם ההכרזה בירכו מדענים רבים על הטיפול החדש שייתכן ויסייע במאבק בנגיף, שהמית כמעט 5 מיליון אנשים ברחבי העולם.

מרק עתידה לבקש ממנהל התרופות והמזון האמריקני אישור חירום בהקדם האפשרי עבור התרופה החדשה,"molnupiravir", ולאחר מכן לאשר אותה לשימוש גם בשאר העולם. "זה ישנה את השיח בנוגע לניהול נגיף הקורונה", אמר מנכ"ל מרק רוברט דייויס בראיון לרויטרס.

"תרופה אנטי ויראלית שיכולה להשפיע על סיכון האשפוז במידה כזו, תשנה את כללי המשחק", אמר ד"ר עמש אדלג'ה, חוקר בכיר במרכז לביטחון הבריאות של ג'ונס הופקינס. "הטיפולים הקיימים מסורבלים ומאתגרים מבחינה לוגיסטית. גלולה פשוטה תהיה ההפך מזה".

תרופה החדשה שייצרה חברת מרק לנגיף הקורונה. 1 באוקטובר 2021. רויטרס
"תשנה את כללי המשחק". גלולות molnupiravir/רויטרס

המחקר של מרק בדק את מקרי האישפוז והמוות בקרב 775 מטופלים שנדבקו בנגיף הקורונה והיו בעלי סיכון לחלות באורח קשה. בתוך 29 ימים, כ-7.3% מהמטופלים שקיבלו את molnupiravir, וצרכו אותה פעמיים ביום במשך חמישה ימים, היו זקוקים לאשפוז בבית החולים. אף מקרה מוות לא נרשם בקבוצה זו. לעומת זאת, בקבוצת הפלסבו 14.1% מהמטופלים היו זקוקים לאישפוז, ומתוכם מתו שמונה בני אדם. מנכ"לית חברת רידג'בק, איתה שיתפה פעולה חברת התרופות מרק בכדי ליצר את התרופה לנגיף, אמרה כי "יש צורך בטיפול שאותו יוכלו החולים לקבל בביתם, שימנע מהם להגיע לבתי החולים".

עוד לא ברור מתי יאשר ה-FDA את התרופה, אך מרק כבר הודיעו כי הם מצפים לייצר 10 מיליון מנות של הטיפול עד סוף 2021. לחברה גם חוזה ממשלתי אמריקני לאספקת 1.7 מיליון מנות במחיר של 700 דולר למטופל. דייוויס אמר כי החברה חתמה על הסכמים דומים גם עם מדינות אחרות, וכי הוא נמצא בשיחות עם ממשלות נוספות. בנוסף, הודיעו יצרני התרופות כי הם יסכימו לתת רישיון לייצור התרופה למספר חברות המבוססות בהודו, כדי שאלו שיוכלו לספק את הטיפול למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

עוד בוואלה!

לפני כניסתו לתוקף של התו הירוק החדש: זינוק בקביעת תורים לחיסונים נגד קורונה

לכתבה המלאה
מנהל המזון והתרופות האמריקני. רויטרס
טרם אישרה את התרופה. מנהל המזון והתרופות האמריקני/רויטרס

ממרק נמסר כי על פי הניסויים שערכו עד כה, התרופה יעליה גם נגד וריאנט ה"דלתא" שהוביל לזינוק העולמי האחרון באשפוזים ובמקרי מוות. בימים אלו נחקרת התרופה גם כטיפול למניעת הידבקות לאנשים שנחשפו לנגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully