וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כניסתו לתוקף של התו הירוק החדש: זינוק בקביעת תורים לחיסונים נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 11:08

קופות החולים מדווחות על עלייה של עשרות אחוזים בבקשה להתחסן במנה הראשונה והשלישית. במקביל, מספר החולים שבמצב קשה צנח ל-607, הכי מעט מאז 19 באוגוסט. מניין המונשמים עלה מעט ל-214. 4,313 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-3.81%

בווידאו: מתחם בדיקות מהירות/צילום: רוני כנפו

קופות החולים דיווחו הבוקר (שישי) על זינוק של עשרות אחוזים בבקשה לקבוע תור לחיסון הראשון והשלישי נגד נגיף הקורונה. זאת, לפני כניסתו לתוקף של התו הירוק החדש ביום ראשון, אז יאבדו שני מיליון אזרחים את סטטוס ההתחסנות שלהם ואת התו הירוק. כעת, רבים מהם מבקשים להתחסן כדי לקבלו שוב במהירות האפשרית.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 4,313 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה מתוך 115,148 שנבדקו, שהם 3.81% חיוביים. מדובר בעלייה בשיעור החיוביים ובמספרם. מנגד, חלה צניחה נוספת במספר החולים קשה, שמספרם עומד כעת על 607. 76% מהחולים במצב הקריטי הינם לא מחוסנים.

מפרוץ המגפה, מתו בישראל 7,761 חולים בנגיף, בהם 27 ב-24 השעות האחרונות.

מתחם חיסונים לקורונה של קופ"ח כללית, בית הצנחן-רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים של כללית ברמת גן, אתמול/ראובן קסטרו

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר היום בריאיון עם נסים משאל ב-103FM עכי פגישת הדרג המקצועי עם ראש הממשלה נפתלי בנט הסתימה "ברוח טובה". זאת, לאחר שבנט תקף את המומחים מעל בימת האו"ם ביום שני האחרון, ולאחר מכן בתדרוך העיתונאים, וכן לקראת כינוס קבינט הקורונה ביום ראשון - לאחר שלא התכנס זה חודש. "היתה פגישה עניינית באווירה טובה, בשורה התחתונה הוא הביע את הערכתו לאנשי המקצוע במשרד הבריאות והעלה את הדברים שהפריעו לו".

בנוגע להתנגדותו של ראש הממשלה לדרישת משרד הבריאות להטיל הגבלת התקהלויות, פרופ' אש אמר: "זה לא עניין של שמרנות זה עניין של השקפה, ואני מסכים שזווית הראייה שלו שונה". הוא עוד הבהיר כי לפי שעה הוא לא בטוח שיש צורך הגבלות נוספות, והנושא ייבחן שוב מחדש בהתאם לנתוני סוף השבוע. "אנחנו נמצאים במגמת ירידה טובה במספר המאומתים, אם זה ימשיך וזה לא רק עניין של החג לא בטוח שצריך מגבלות נוספות. אנחנו שוקלים בכל פעם, אין לנו אינסטינקט להביא מגבלות בכל פעם שעושים דיון".

מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש במהלך כינוס ועדת החקירה בנושא אסון מירון 1 בספטמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מעריך שאנחנו בדרך לירידה אמיתית", פרופ' אש/פלאש 90, יונתן זינדל

כשנשאל אם הגל הרביעי בדרך לסיומו, אש ענה בהסתייגות כי היה "מעדיף לחכות עוד כמה ימים לאמצע שבוע הבא לראות שהמגמה נמשכת. בתחושה שלי אנחנו בדרך לצאת מהגל הזה, אבל אני אומר את זה בזהירות. אני מעריך שאנחנו בדרך לירידה אמיתית, אבל נראה את זה בימים הקרובים".

"זה לא שיצאנו מהתקופה הקשה, העומסים בבתי החולים גדולים. יש ימים שאני מסתכל על המספרים והם ימים יותר פסימיים, ביומיים אחרונים אני קצת יותר אופטימי ומקווה שאנחנו בדרך לצאת מהגל הזה. אבל זה ייקח זמן", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully