וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי ספר הונחו שלא למנוע כניסת תלמידים שלא יציגו בדיקת קורונה שלילית

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 23:11

לפני החזרה ללימודים, מזכ"לית הסתדרות המורים כתבה לשרה שאשא-ביטון כי למשרד החינוך אין סמכות חוקית לדרוש מהמנהלים "לבצע פעולות שאין בתחום אחריותם ומנוגדות לתפיסתם החינוכית". על פי משרד החינוך, עד כה טרם נאספו כ-200 אלף בדיקות אנטיגן

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה הערב (רביעי) כי הנחתה את מנהלי בתי הספר שלא למנוע כניסה למוסדות החינוך של תלמידים שלא יציגו בדיקת קורונה שלילית. בן דוד כתבה לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כי "משרד החינוך אינו רשאי בהיעדר סמכות חוקית לדרוש מהמנהלים לבצע פעולות שאינן בתחום אחריותם, המנוגדות לתפיסתם החינוכית".

לדברי בן דוד, שרת החינוך "קיבלה את עמדת הסתדרות המורים ואישרה שמנהלי בתי ספר וגננות מנהלות גן לא ידרשו לבצע חקירות אפידימיולוגיות, גם משרד הבריאות הביע את הסכמתו לכך בפני".

לפני עשרה ימים, אישרו במשאל טלפוני השרים החברים בקבינט הקורונה כי אחרי החגים, מנהל מוסד לא יאפשר כניסה לגן ילדים או לבית הספר עד כיתה ו', אלא אם כן, הוצגה לגביו הצהרה חתומה המעידה כי נערכה לתלמיד בדיקת קורונה מידית לשימוש ביתי. ילד שיגיע לבית הספר ללא בדיקה, כניסתו תתאפשר, אך הוא יופרד ככל האפשר מיתר התלמידים במוסד וידווח לאחראי עליו בהקדם, לצורך איסופו. בנוסף, לא יוטלו סנקציות על הורה שישקר בבדיקה אותה ישלח עם הילד שלו.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד במהלך ועדת החינוך 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"המנהלים הם לא סלקטורים". בן דוד/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בן דוד איימה בתגובה כי הארגון שבראשו היא עומדת יעתור לבג"ץ אם מורים ייאלצו לתפקד כנאמני הקורונה, וייאלצו לאכוף את הדרישה להציג תעודה שלילית.

"המורים והגננות הם לא סלקטורים ולא פקחי קורונה, הם אנשי חינוך שיחסיהם בנויים על אמון מול ההורים, ועכשיו אומרים להם להפר את מערכת היחסים הזאת בצורה מאוד פוגענית", אמרה. "התפקיד שלהם הוא להכיל את כל התלמידים ועכשיו מבקשים מהם למנוע כניסה של תלמידים למוסד החינוך. מישהו פה השתגע".

תלמידי מערכת החינוך ישובו מחר לספסל הלימודים מחופשת סוכות ממושכת בת עשרה ימים. בשונה מפתיחת הלימודים הרשמית ב-1 בספטמבר, כניסת תלמידי הגנים ובתי ספר יסודיים שאינם מחלימים תותנה בהצגת טופס חתום על ידי הוריהם שמאשר ביצוע בדיקה מהירה. אלו שיקבלו תוצאה חיובית ייאלצו להמתין לתוצאת בדיקת PCR, ורק בתנאי שיקבלו תשובה שלילית יוכלו להגיע ללימודים. לפי משרד החינוך, כ-200 אלף בדיקות אנטיגן עדיין לא נאספו. במשרד החינוך קראו להורים להגיע ולאסוף את הערכות. 10% מתלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים הם פטורי בידוד שהם כ-160 אלף, שלא יצטרכו להציג את הבדיקה המהירה. בסך הכל עד עכשיו נאספו 1,250,000 ערכות.

מנתוני משרד החינוך, נכון לשעה 20:00 בערב, רק 62% מההורים בציבור החרדי הגיעו לקחת את בדיקות האנטיגן. במחוז צפון נרשמה ההיענות הגבוהה ביותר - 90%. שיעור דומה נרשם במחוז תל אביב, וקצת פחות מזה בדרום - כ-87%. במחוז חיפה 85% מההורים לקחו את הבדיקות, במחוז מרכז שיעור דומה, ובירושלים השיעור הנמוך ביותר מבין המחוזות - רק 83%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully