וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע לקראת פיטורים לראני באשה: מואשם בעבירות פליליות ובפגיעה חמורה בשב"ס

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 7:44

קצין המודיעין לשעבר בכלא גלבוע, החשוד בפרשת הסרסור בסוהרות, מסר היום את גרסתו בשימוע לפני הדחה מהשב"ס. באשה מואשם בהתנהגות פלילית ובלתי הולמת, בפגיעה בנורמות של הארגון, בחשיפת שיטות המודיעין של הארגון בציבור ובשיבוש חקירה

בווידאו: מ"מ נציב שב"ס לשעבר אשר וקנין מעיד בוועדת הבדיקה המשלתית לבריחת האסירים מכלא גלבוע/מערכת וואלה!

רב כלאי ראני באשה, שנחשד בפרשת הסרסור בסוהרות, מסר היום בשימוע את גרסתו לטענות שהועלו נגדו במסגרת ההליך המנהלי לפיטוריו. ההחלטה על פתיחת ההליך גובשה בעקבות החלטת פרקליט המדינה לפתוח את תיק החקירה הפלילית מחדש. הטיעונים שהשמיע באשה בתגובה להאשמות יועלו בפני ועדת הערכות שתגבש את המלצתה לנציבת השב"ס. החלטתה של הנציבה תועבר לאישור השר לביטחון פנים עמר בר לב.

בשימוע הוצג מסמך ההאשמות כלפי באשה, שעל פיו הפר את הנהלים כאשר התראיין לכתב חדשות בעניין פרשת הסוהרות למרות שלא קיבל אישור מתאים לכך בכתב. לפי המסמך, באשה גם חשף בפני הכתב שיטות ואמצעים של מערך המודיעין בארגון לאדם בלתי מוסמך. עוד נאמר כי "יש במסירה כאמור כדי לפגוע באינטרס ציבורי חשוב, בדרכי פעולה של השירות או בשלומו או בפרטיותו של אדם".

כלא גלבוע. משה שי, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, משה שי

באשה גם מואשם בכך שהציג את הארגון באור שלילי, התנהג באופן שאינו הולם קצין ופגע פגיעה משמעותית בתדמית השירות. זאת מכיוון שבעצם מתן הריאיון ובתוכן הדברים שאמר בו "הציג את הארגון ככזה שקציניו אינם מקיימים את הנחיותיו לעניין קבלת אישור טרם מתן ריאיון". כמו כן, באשה הואשם בכך שהתבטא נגד מפקד כלא גלבוע ובכך פגע בשב"ס.

סעיפי האישום המצוינים שצוינו כבסיס להליך הפיטורים הם אי מילוי הוראה, התנהגות שאינה הולמת או שיש בה כדי לפגוע בתלמיד השירות, וגילוי או מסירה של דבר הנוגע לשירות לאדם בלתי מוסמך, ללא קבלת רשות.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר התייחס לדברים ואמר כי יש להדיח את מי שטייח את הפרשה, ולזכור שמדובר בהתחלה של בדק בית יסודי.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully