וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: אפשר להגיע לחסינות עדר

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 8:29

פרופ' נחמן אש אמר בריאיון ב-103FM כי חסינות עדר אפשרית, אך לשם כך מספר הנדבקים צריך להיות גבוה מאוד. הוא הסתייג מסגר על מערכת החינוך, והעריך שהחלטה לחסן את האוכלוסייה בחיסון רביעי עשויה להתקבל עוד השבוע. אש מתח ביקורת על ח"כ רול: "פוגע באמון הציבור"

בווידאו:סגן השר עידן רול תועד במסיבה צפופה וללא מסיכה/צילום: מתוך האינסטגרם של הראל סקעת

קיימת אפשרות להגיע לחסינות עדר, אמר הבוקר (ראשון) פרופ' נחמן אש בראיון ב-103FM. מצב כזה עשוי להיות תוצאתו של הגל החמישי, ושל וריאנט האומיקרון, לדבריו. עם זאת, לדבריו, המחיר הוא מספר רב מאוד של הדבקות. "המספרים צריכים להיות גבוהים מאוד כדי להגיע לחסינות עדר", אמר אש, "אנחנו לא רוצים שזה יגיע מהדבקות, אנחנו רוצים שזה יגיע מהרבה מתחסנים.

אש הסתייג מהרעיון של סגר במערכת החינוך. לדבריו "אנחנו לא רוצים להפסיק את הלימודים. אני ממליץ שהילדים יתחסנו ואני חושב שזאת הדרך שלנו גם בגל הזה להימנע מהדבקות מיותרות". עם זאת, אש הוסיף שצריך לחשוב "האם יש דרך שבכל זאת אפשר להגיע לבית הספר בצורה יותר בטוחה, למשל עם בדיקות יומיות". לדברי אש, בימים אלה ניתן להבחין בנזקים שהסבה לתלמידים הישיבה בבית בשנה שעברה.

פרופ' נחמן אש בראיון: חיסון רביעי ינתן אם מגמת העלייה בהדבקות תימשך

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
מתח ביקורת על סגן השר עידן רול שנצפה ללא מסכה. פרופ' נחמן אש/ראובן קסטרו

לגבי מתן מנה רביעית של חיסון אמר אש כי "אנחנו מעריכים שהתחלואה הקשה יותר נמוכה, ואין ידע מספיק כדי להגיד שהחיסון הרביעי באמת ימנע מאיתנו את ההדבקות הרבות". ואולם לדבריו, אם מגמת העלייה תימשך, זה עשוי להוביל להחלטה לתת החיסון הרביעי". אש צופה שהחלטה לחסן את האוכלוסייה מעל גיל 60 עשויה להתקבל גם השבוע.

אש מתח ביקורת על סגן השר החוץ עידן רול שנכח במסיבה רבת משתתפים ללא מסכה. לדבריו, "נבחרי ציבור צריכים לגלות אחריות אישית גבוהה יותר. לראות תמונות כאלה - זה פוגע באמון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully