וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אמצעים טכנולוגיים ומסע ציד אחר המצלמות: המצוד אחר מבצעי שוד הכספות הגדול בת"א

עודכן לאחרונה: 1.1.2022 / 21:55

המאבטח במתחם הכספות שהזעיק את המשטרה לאחר שנקשר על ידי השודדים מספק פרטים מעטים על התקרית. בינתיים, צוות חקירה מיוחד הוקם לאיתורם ומנסה להתחקות אחר נתיב הבריחה שלהם מהמתחם השמור ברחוב אלנבי. חברת רתניום: החשודים - 2 גברים כבני 50 שדיברו צרפתית

בווידאו: עשרות כספות נשדדו מחדר כספות פרטי בתל אביב/צילום: האיש האפור

המצוד אחר מבצעי השוד במתחם הכספות השמור בתל אביב נמשך היום (שבת), והמשטרה מנסה להתחקות אחר נתיב הבריחה של השודדים. במסגרת החקירה ופועלות המצוד, צוות חקירה מיוחד הוקם, המשטרה עושה שימוש באמצעים טכנולוגיים, בהם איכונים סלולריים, וכן נאספו צילומים מעשרות מצלמות אבטחה באזור.

המאבטח במתחם הכספות של חברת רותניום שהזעיק את המשטרה לאחר שנקשר על ידי השודדים מספק עד כה פרטים מעטים על התקרית מאחר והוא נמצא במצב של הלם. לפי עדויות מהאירוע, השודדים שהיו חמושים הגיעו למתחם הממוקם מול בית הכנסת הגדול עם מסיכות מגן נגד קורונה על פניהם. הם הערימו על המאבטח, כפתו אותו, חדרו לחדר הכספות, שדדו אותו - ונמלטו.

זירת פריצת חדר הכספות במרכז תל אביב 31 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
מתחם הכספות ברחוב אלנבי/ראובן קסטרו

האירוע התרחש ביום חמישי בשעה 18:00, כשהחברה קיבלה פנייה מאדם שטען שהוא מתכוון לבצע הפקדה של כסף באחת מהכספות. במקום אותו אדם הגיעה לבניין חבורה של שודדים חמושים ורעולי פנים. הם קשרו את המאבטח והחלו לרוקן את תכולת הכספות בחדר, ששטחו 500 מ"ר. בצילומים מהמקום נראות חלק מהכספות שנערמו על רצפת המתחם, וחלק מתכולתן מפוזר מסביב.

עם זאת, החברה פרסמה הודעה ללקוחותיה ובה הודגש בין היתר כי "נפרצו מספר קטן של כספות" והחקירה נמצאת בעיצומה. החברה ציינה כי לקוחות שלא קיבלו הודעה בזמן אמת על הפריצה, "הכספת שלהם לא נפרצה".

עוד צוין בהודעה כי "המתחם נסגר למשך שבעה ימים לצורך בדיקה קפדנית והוספת אמצעי אבטחה חדישים. במהלך השבוע הקרוב לא תתאפשר כניסה למתחם ללא תיאום מראש וללקוחות המתחם בלבד. בחברה התנצלו על המחדל וכתבו: "בימים אלה התווספו מספר אמצעי אבטחה חדשים על מנת למנוע ניסיון חוזר". נזמין את הלקוחות לפגישה אישית".

עוד בוואלה!

ביקשו להפקיד כסף - ושלפו נשקים: כך נשדד חדר הכספות "היוקרתי בישראל"

לכתבה המלאה

חברת רותניום: "החשודים הם שני גברים דוברי צרפתית"

בתגובה רשמית שפרסמה החברה נמסר: "ביום חמישי בשעות הערב המוקדמות הגיעו למתחם הכספות בתל אביב שני גברים בשנות ה-50 לחייהם דוברי צרפתית, אשר תיאמו פגישה מבעוד מועד לפתיחת כספת".

השניים הגיעו לפגישה שתואמה בפנים גלויות עם מסיכת קורונה. לקראת סיום הליך הבדיקה הוציאו השניים אקדח איימו על השומר וכפתו אותו. תוך פרק זמן מאוד קצר פעלו מנגנוני האבטחה ואזעקה שקטה החלה לפעול אף כן. באותו הרגע השודדים ברחו מהמקום".

"כעבור דקות בודדות השומר הצליח להשתחרר והזעיק את משטרת ישראל שהגיבה במהירות. חשוב לציין כי מבדיקה ראשונית עולה שכל הקופסאות שהוצאו נשארו במתחם. כמו כן חשוב לציין שהמתחם מבוטח על ידי חברת הביטוח הבנלאומית לוידס ומידה וישנם לקוחות שנפגעו יפוצו בהתאם".

שוד הכספות בתל אביב. ללא קרדיט, צילום מסך
חדר הכספות שנשדד, אתמול/צילום מסך, ללא קרדיט

על אף שהפריצה התרחשה כבר בחמישי, המקרה התפרסם רק אתמול. הדיווח לא כלל את הסכום שנגנב ולא ידוע גם אם נגנבו חפצי ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully