וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התבקש לעקוב אחר קצינים בכירים": תושב ירושלים נאשם בפעילות עבור חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 31.12.2021 / 12:53

לפי כתב האישום, אחמד זהרה בן ה-31 יצר קשר עם אסיר משוחרר שגר בלבנון ואמר לו כי הוא מעוניין לפעול עבור ארגון הטרור בישראל. בין היתר, עדכן את חיזבאללה על הפרות סדר בירושלים ובגדה והציע לבצע פיגוע. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

בווידאו: המנקה בבית גנץ מתייחס לאישומים נגדו/מערכת וואלה!

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד אחמד זהרה, תושב ירושלים בן 31, בגין פעילות עבור ארגון חיזבאללה בישראל.

על פי כתב האישום, לפני כתשע שנים אמר זהרה לאסיר משוחרר שגר בלבנון כי הוא מעוניין ליצור קשר עם אנשים מחיזבאללה על מנת לפעול עבורם בישראל. בעקבות כך, נוצר קשר בינו לבין פעילי ארגון הטרור והוא קיבל תוכנת הצפנה מיוחדת כדי שיוכל לעמוד עמם בקשר.

במהלך התקופה, הנאשם היה בקשר עם מפעיליו מהארגון והוא העביר להם דיווחים מרמאללה - ממקומות שבהם אין מצלמות, על מנת להתחמק מגורמי הביטחון בישראל. אנשי חיזבאללה ביקשו מהנאשם לעקוב אחר שגרת יומם של קצינים בכירים במשטרה ובצבא ההגנה לישראל ולדווח להם על כך. לצורך כך, שלחו המפעילים לנאשם תמונות של דרגות הקצונה השונות. כמו כן, הנאשם התבקש להעביר עדכונים על המצב בירושלים ובגדה ולדווח על הפרות סדר שהתרחשו בירושלים.

פעילי חיזבאללה סמוך לגדר. דובר צה"ל
פעילי חיזבאללה סמוך לגדר/דובר צה"ל

הנאשם אף יזם פעילויות נגד ישראל, בינהן, צילום מקום ובו צלחות לווין גדולות אותו התכוון לשלוח לאנשי החיזבאללה. כמו כן, הוא הציע ​לגייס אדם נוסף לפעילות כנגד ישראל, אך אנשי החיזבאללה מסרו כי אין צורך בכך. הנאשם אף הציע לארגון הטרור לבצע פיגוע במחסום סמוך לירושלים, במסגרתו יירה זיקוקים לעבר רכבי ביטחון ישראליים, אך אנשי החיזבאללה אמרו לנאשם כי הם אינם מעוניינים בכך.

הקשר בין הנאשם לחיזבאללה פסק כעבור מספר שנים וחודש בשנה האחרונה. במהלך חופשת ירח הדבש שלו בטורקיה, תיאם הנאשם קבלת כסף וטלפון סלולרי בו הותקנה תוכנת הצפנה כדי שיוכל להמשיך לעמוד בקשר עם מפעיליו. לאחר שהנאשם שב לישראל הוא הפעיל את תוכנת ההצפנה ויצר קשר עם אנשי חיזבאללה. הנאשם נעצר טרם קבלת משימות נוספות והקשר עם אנשי חיזבאללה נותק.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ויציאה שלא כדין. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully