וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף מידע על מיקומי כיפת ברזל: אזרח ישראלי פעל כסוכן חמאס

26.2.2021 / 9:39

שב"כ התיר לפרסום כי מוחמד אבו עדרה, אזרח שחילק את חייו בין רפיח לרחובות, הופעל על ידי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. בחקירתו עלה כי גויס לפני שנה וחצי ופעל בחסות אזרחותו הישראלית לאיתור מיקומי כיפות ברזל

מוחמד אבו עדרה, נאשם בריגול לטובת חמאס. שב"כ
מוחמד אבו עדרה הנאשם בריגול עבור ארגון הטרור חמאס/שב"כ

אזרח ישראלי פעל כסוכן מטעם ארגון הטרור חמאס בעזה ואסף מידע על מיקומי כיפת ברזל - כך שב"כ התיר היום (שישי) לפרסום. האזרח, מוחמד אבו עדרה, נאשם בחברות בארגון טרור, גילוי החלטה לבגוד, מסירת ידיעה לאויב ועוד.

אבו עדרה, בן 43, הוא בן לאב בדואי ואם תושבת רצועת עזה, וגם אשתו היא תושבת הרצועה. הוא מחלק את חייו בין רחובות לרפיח, ועובר לשטח ישראל דרך מעבר ארז. בשב"כ סבורים כי הדבר אפשר לזרוע הצבאית של חמאס להיפגש עמו באופן פרונטלי.

מעבר ארז. AP
אבו עדרה עבר דרכו בקביעות. מעבר ארז/AP

ב-3 בפברואר נעצר אבו עדרה לחקירת שב"כ. בחקירתו עלה כי אנשי הזרוע הצבאית של חמאס גייסו אותו כסוכן לפני כשנה וחצי. מאז, היה עמם בקשר מבצעי-חשאי, במהלכו אסף ומסר מידע על מיקומי כיפות ברזל ברחבי הארץ, וביצע עבורם משימות שונות.

"זוהי דוגמה נוספת לניצול של חמאס את התווך של מעבר ארז לטובת פעילות בין אזורית, כחלק מפעילות שיטתית ורחבה שמונעת מול אזור יהודה ושומרון ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל בכדי לערער את היציבות באזור - על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת", אומר גורם בשב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully