וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשמו בעבירות ביטחוניות חמורות - ובסוף ירצו 3.5 חודשי עבודות שירות

עודכן לאחרונה: 15.2.2021 / 17:36

שני אנשי עסקים ישראלים, ציון בן חמו ויורם אלון, הואשמו בסיוע לאויב במלחמה לאחר שסחרו במתכות עם סוחר עזתי בזמן "צוק איתן", דרך חברות צדדיות. לאחר יותר מחמש שנים, השתכנעה פרקליטות מחוז דרום להגיע להסדר על הרשעה בעבירה קלה של ניצול טעות הזולת ללא מרמה

אישום: ישראלים סיפקו מתכות לחמאס/צילום: שי מכלוף, חטיבת דובר המשטרה, זוהר גואטה; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

שני אנשי עסקים ישראלים שהואשמו בסיוע לחמאס בזמן מבצע צוק איתן, הורשעו היום (שני) בעבירה של ניצול טעות הזולת ללא מרמה, ויישלחו לשלושה חודשים וחצי של עבודות שירות. השניים הואשמו במקור בעבירות ביטחוניות חמורות ביותר, אך לבסוף הורשעו בעבירה קלה בלבד.

שני הנאשמים, ציון בן חמו ויורם אלון, הם שותפים בתחום ייצור מתכות, שעשו עסקים עם סוחר מתכות עזתי בשם אוסמה זוערוב. על פי כתב האישום המקורי, באפריל 2014 נאמר לאלון על ידי משרד הביטחון כי זוערוב אינו סוחר תמים, וכי הוא רוכש פח עבור חמאס. למרות זאת, השניים המשיכו לעשות איתו עסקים ולמכור לו מתכות שהועברו לרצועה. הם הואשמו בכמה מהעבירות החמורות ביותר בספר החוקים, כולל סיוע לאויב במלחמה - עבירה שהעונש המירבי עליה הוא מאסר עולם או עונש מוות.

יהודים מכרו מתכות לחמאס בעזה. חטיבת דובר המשטרה
מחסן שבו הושמו סחורות שנמכרו במסגרת הפרשה/חטיבת דובר המשטרה

ואולם, היום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הסדר טיעון עליו חתמו השניים באמצעות סנגוריהם - ציון אמיר, ניר לזר ורועי בלכר - מול פרקליטות מחוז הדרום.

עוד בוואלה!

אישום: ישראלים סיפקו לחמאס מתכות לשיקום המנהרות

לכתבה המלאה

במסגר ההסדר הוגש כתב אישום מתוקן, בו נכתב כי "במהלך החודשים שלאחר השימוע (בו הודיעו לאנשי העסקים כי זוערוב קשור לחמאס), הפסיקו הנאשמים את המסחר עם אוסמה, אולם לאחר מכן חידשו את המסחר עם אוסמה באמצעות חברות אחרות, על פי בקשותיו של אוסמה, שאמר לנאשמים כי הרשויות אישרו את הסחר עימן".

עוד נכתב בכתב האישום המתוקן כי "בשל טעות של הרשויות, הקשר בין החברות השונות לבין אוסמה לא היה ידוע לבודקים במעברים. הנאשמים 1 ו- 3 (בן חמו ואלון) ניצלו טעות זו של הרשויות ניצול שאין בו מרמה, ועקב כך, הסחורות שנשלחו על-ידי הנאשמים עברו לעזה". הם הודו והורשעו כי "ניצלו טעות זו של הרשויות ניצול שאין בו מרמה", והורשעו בעבירה זו.

על פי הסדר הטיעון, הפרקליטות והנאשמים יבקשו במשותף להטיל עליהם עונש של חמישה חודשי עבודות שירות, מהם יופחתו חודש וחצי שבמהלכם שהו במעצר. בנוסף יחולטו לטובת אוצר המדינה כשלושה מיליון שקלים - שווי העסקאות שביצעו מול הסוחר העזתי.

נאשם נוסף בפרשה, מיכאל פרץ, נידון בנובמבר האחרון לשבע שנות מאסר. הוא הורשע בעבירות מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש טרור, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות של הלבנת הון והונאת נושים.

הפרקליטות: "קיים קושי בהרשעת הנאשמים"

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה כי "במהלך ניהול ההליך המשפטי ולאחר שמיעת עדי תביעה מרכזיים, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי קיים קושי בהרשעת הנאשמים מעבר לספק סביר בעבירות שיוחסו להם בכתב האישום, ולכן הוחלט להגיע להסדר טיעון. הנאשמים הודו היום כי סחרו עם הסוחר העזתי ונמנעו מלבדוק את דבריו כי הוא בעל היתר סחר בחברות אחרות, וכן ניצלו טעות של בודקי המעבר אשר לא ידעו על הקשר בין הסוחר לחברות אליהן נשלחה הסחורה".

עוד נמסר כי "במסגרת ההסדר, יחולטו מנכסי הנאשמים לטובת המדינה סך של 3.3 מיליון שקלים עונש, אשר משקף את ההיבט הכלכלי של העבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully