וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק נוסף במספר הנדבקים בקורונה; אושר החיסון הרביעי בבתי אבות

עודכן לאחרונה: 31.12.2021 / 10:34

קרוב ל-5,000 ישראלים אובחנו חיוביים לנגיף ביממה החולפת. עלייה גם במקדם ההדבקה ובשיעור הבדיקות החיוביות. בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות אישר להתחיל את מבצע החיסון הרביעי במוסדות גריאטריים, ללא תלות בגיל המחוסן, וראשוני מדוכאי החיסון הגיעו להתחסן פעם נוספת

הורוביץ: "מוכנים למספרי הדבקה גבוהים, אבל סגר לא על הפרק"/צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר הבוקר (שישי) לחסן בפעם הרביעית נגד קורונה בבתי אבות, בבתי החולים הגריאטריים ובמסגרות חוץ ביתיות לתחלואה כפולה של הרווחה, ללא תלות בגיל המחוסן. זאת, מחשש להתפרצות תחלואה במוסדות הללו. זאת, בתנאי שחלפו לפחות ארבעה חודשים מאז שקיבלו את המנה השלישית. גם עובדי המוסדות יוכלו להתחסן במנה הרביעית.

בתוך כך, עדכן המשרד כי 4,916 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, מתוך 157,642 נבדקים. מדובר בשיא של הדבקויות מאז סוף ספטמבר. מצבם של 93 חולים מוגדר קשה, כש-37 מהם מונשמים. עד כה מתו 8,243 בני אדם בישראל מפרוץ המגפה.

קופות החולים בישראל החלו לחסן הבוקר במנת החיסון הרביעית את האוכלוסיות שלהן התיר אש להתחסן בבוסטר נוסף בעקבות הגל החמישי והתפרצות האומיקרון בארץ. זאת, בתנאי שחלפו לפחות ארבעה חודשים מאז שקיבלו את המנה השלישית.

מלבד הקשישים בבתי האבות, כ-200 אלף בני אדם יכולים להתחסן בפעם הרביעית. המטופלים הנכללים בהמלצת משרד הבריאות למנת חיסון רביעית עקב דיכוי חיסוני הם מושתלי לב, ריאה, כליות או כבד, חולים במחלות ראומטולוגיות או אוטו-אימוניות, חולים עם טרשת נפוצה או חולים הסובלים מליקוי ראשוני במערכת החיסון.

חיסון קורונה רביעי בביה"ח תל השומר 28 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסון קורונה רביעי בתל השומר/ראובן קסטרו

"התחלואה נמצאת במגמת עלייה, וזאת חובתנו להגן על האוכלוסיות שמערכת החיסון שלהן מוחלשת ושעלולות לסבול מסיבוכים של הנגיף", אמרה מלי קושא, אחות ראשית בקופת חולים מאוחדת. "בעיצומו של הגל החמישי, המאופיין בווריאנטים של אומיקרון ודלתא, אני קוראת לכל מי שטרם השלים את מנות החיסון הנדרשות להקדים ולעשות זאת בכדי למנוע תחלואה קשה ולהמשיך ברציפות תפקודית במשק, גם להורים שעדיין לא חיסנו את ילדיהם".

רות ברוך, מנהלת מבצע חיסוני קורונה בכללית, אמרה עם פתיחת המבצע כי "אנו ערוכים להוביל שלב נוסף במבצע החיסונים הלאומי כדי להגן על האוכלוסיות הנמצאות בסיכון בריאותי גבוה. לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה בשבוע האחרון, אני שבה וקוראת לכל מי שטרם התחסן - ילדים, צעירים, מבוגרים וכל מי שטרם השלים את מנת החיסון השלישית - בואו להתחסן. החיסון יעיל, החיסון בטוח הוא מספק הגנה מפני מחלה קשה".

שלשום אובחנו 4,061 בני אדם חיוביים לנגיף הקורונה ו-3 מתו. מספר החולים הפעילים הוא 22,780, מתוכם 92 במצב קשה ו-38 מונשמים. כמו כן, 8,243 בני אדם מתו מהנגיף בישראל מפרוץ המגפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully