וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "אישרתי את החיסון הרביעי למדוכאי חיסון בלבד"

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 19:31

פרופ' אש אמר כי בהמשך ייבדק אם יש צורך להרחיב את אוכלוסיית המחסונים במנה הרביעית: "פועלים בזהירות". השר הורוביץ: "מוכנים למספרי הדבקה גבוהים, אבל סגר לא על הפרק". פרויקטור הקורונה: "בימים הקרובים התחלואה תגיע לעלייה כל כך גדולה שכבר לא נוכל לרצף כל מקרה"

שר הבריאות ניצן הורוביץ, יחד עם מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא מסרו הערב (חמישי) הצהרה בנמל התעופה בן גוריון, לאחר נחיתת משלוח התרופה לקורונה של פייזר. בהצהרה פירטו ראשי משרד הבריאות על הצעדים הבאים שייעשו להתמודדות עם גל התחלואה, המובל על ידי זן אומיקרון.

שר הבריאות הורוביץ אמר כי "אנחנו מוכנים למספרי הדבקה גבוהים, זה קורה בכל העולם וגם כאן. הרווחנו זמן יקר בזכות פעולות שקולות. זה לא אומר שאפשר להיות שאננים, כולנו מקווים שיגיעו מחקרים אופטימיים אבל אי אפשר להתייחס לאומיקרון בקלות ראש".

הורוביץ התייחס למדיניות הבידודים, גם על השבים מחו"ל. "אם זה לא אפקטיבי ומיותר, לא נגביל סתם. זה ההיגיון הבריא. אנו בוחנים את הצורך והאפקטיביות של הכנסת מחוסנים השבים מחו"ל לבידוד". הוא הדגיש כי "אין שום צורך מלהלך אימים על הציבור, התרחישים האפוקליפטיים רק מזיקים. אין סיבה לדבר על סגר - זה לא על הפרק". השר התייחס גם לצורך בתגבור מערכת הבריאות: "יש לנו דרישה לעוד תקציבים - מיטות וכח אדם. אני מקווה שבאוצר יבינו שיש דברים שלא מתפשרים עליהם".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי ופרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא,  במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"מוכנים למספרי הדבקה גבוהים". ההצהרה בנתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש הבהיר כי למרות המלצות הצט"מ, נכון לעכשיו הבוסטר הרביעי יאושר למדוכאי חיסון בלבד. "ככל שנעריך שהסיכון לתחלואה קשה במחוסנים - נאשר את החיסון. לאור המחקרים השונים אנחנו פועלים בזהירות. נבדוק אם יש צורך להרחיב את ההחלטה".

פרוייקטור הקורונה פרופ' זרקא אמר כי במשרד הבריאות צפויים להתייחס לגל החמישי כ"גל משולב", וכי לא תיעשה הבחנה בין מקרי זן דלתא ובין זן אומיקרון. זאת, למרות שעד כה זן אומיקרון התגלה כפחות קטלני. "בימים הקרובים התחלואה תגיע לעלייה כל כך גדולה שכבר לא נוכל לרצף כל מקרה ונתייחס לכולם כאומיקרון", אמר זרקא.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא,  במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
לא תיעשה הבחנה בין מקרי זן דלתא ובין זן אומיקרון. ההצהרה, הערב/ראובן קסטרו

דבריהם של אנשי משרד הבריאות מגיעים על רקע היערכות הצוותים הרפואיים לתחילת מבצע החיסונים הרביעי, לאחר המלצת הצוות לטיפול במגפות לאשר את מנת הבוסטר הרביעית נגד קורונה לבני 60 ומעלה, לאוכלוסיות בסיכון (מדוכאי חיסון, חולים אונקולוגים ומושתלי איברים) ולעובדי מערכת הבריאות, כארבעה חודשים לאחר קבלת המנה השלישית.

חיסון קורונה רביעי בביה"ח תל השומר 28 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסון קורונה רביעי למדוכאי חיסון בביה"ח תל השומר, השבוע/ראובן קסטרו

מוקדם יותר נחתו בישראל כמאה אלף מנות של התרופה "פקסלוביד" נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר. זאת, לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקני ומשרד הבריאות הישראלי העניקו לגלולה אישור חירום. מדובר בתרופה הביתית הראשונה נגד קורונה שקיבלה אישור כזה.

משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה, נתב"ג, 30 בדצמבר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
המשלוח מגיע לישראל, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

לפי מידע מהניסויים הקליניים של פייזר, התרופה, הניתנת בשתי מנות ביום למשך חמישה ימים מאז הופעת התסמינים הראשונים, יעילה ב-90% במניעת אשפוזים ומוות בקרב אוכלוסייה בסיכון גבוה. המידע העדכני מצביע על כך שהתרופה יעילה גם מול האומיקרון. אישור החירום של ה-FDA תקף לחולים מבוגרים בסיכון גבוה וילדים בני 12 ומעלה החולים בקורונה. עוד עולה כי תופעות הלוואי שנצפו היו מתונות ודומות בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו. כל אלה מאשרים יעילות ופרופיל בטיחותי טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully