וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת ענק בקולורדו: מאות בתים עלו באש ועשרות אלפי אזרחים פונו

עודכן לאחרונה: 31.12.2021 / 6:13

שתי עיירות פונו לחלוטין מתושביהן ולפחות שישה בני אדם נפגעו בשריפה שמתפשטת בחסות היובש והרוחות החזקות. מושל קולורדו אמר שהלהבות מכלות שטחים בגודל מגרשי פוטבול תוך שניות, והכריז על מצב חירום. "כל שהיה אפשר לעשות הוא לפנות אנשים לפני שהשריפה תגיע אליהם"

תיעוד אזרחים מפונים מאזור השריפות בקולורדו/HUNT FRYE / HENRY MEADOWS

מאות בתים עלו הלילה (שישי) באש בשריפת ענק סמוך לדנבר, בירת קולורדו שבארצות הברית. לדברי הרשויות במדינה, עשרות אלפי תושבים פונו משתי עיירות בסיכון להתלקחות, ולפחות שישה בני אדם נפגעו בשריפה. על פי ג'ו פלה, השריף של מחוז בולדר בו מתחוללת השריפה, היא החלה בעקבות מגע ניצוצות מקווי חשמל ושנאים בשטחי עשבים, והתגברה בעקבות רוחות עזות שעזרו לאש להתפשט באזור היבש.

הראשונים לקבל צווי פינוי היו תושבי העיירה סופיריור המונה אוכלוסייה בת כ-13 אלף תושבים. זמן קצר לאחר מכן קיבלו גם 18 אלף תושבי העיירה לואיסוויל הסמוכה צווי פינוי מביתם - כך נמסר ממשרד ניהול מצבי החירום במחוז בולדר. במקביל, משרד שירות מזג האוויר הלאומי בבולדר צייץ בטוויטר: "כל סופריור תחת צו פינוי. עזבו עכשיו!".

מבנה עולה באש בפרבר של בולדר, קולורדו. רויטרס
מבנה עולה באש בפרבר של בולדר שבקולורדו, הלילה/רויטרס
כוחות הכיבוי בפרבר של בולדר, קולורדו. רויטרס
כוחות הכיבוי בפרבר של בולדר שבקולורדו, הלילה/רויטרס

תוך שעות השריפה כילתה כ-1,600 דונם והרסה יותר מ-500 בתים, אמר פלה בתדרוך לכתבים. לדבריו, חלקה שלמה של 370 בתים ממערב לסופריור עלתה בלהבות, ו-210 דירות אבדו באזור העיר העתיקה בעיירה, יחד עם בתי מגורים נוספים באזור. לצד זאת, הנזק לרכוש כלל גם מרכז קניות ומלון. היקף אובדן הרכוש טרם התברר, אך KMGH-TV, שלוחת חדשות ABC המקומית, שידרה צילומים של בתים רבים שעלו בלהבות.

המושל ג'ארד פוליס אמר שהלהבות מכלות שטחים בגודל מגרשי פוטבול תוך שניות, וכינה את השריפה "כוח הטבע". השריף הוסיף כי רוחות סוערות הפכו את עצירת השריפה לבלתי אפשרית, ואמר כי צוותי הכיבוי והחירום "הם רק רצו להספיק להוציא אנשים ממסלול השריפה לפני שהיא תגיע אליהם. זה כל מה שהיה אפשר לעשות".

בית עולה באש בסופריור, קולורדו. Eric English, רויטרס
בית עולה באש בסופריור שבקולורדו, הלילה/רויטרס, Eric English

בין המפונים כ-30 חולים ואנשי הצוות של בית החולים אוויסטה אדוונטיסט בלואיסוויל שנסגר ופונה לחלוטין החל משעות אחר הצהריים המאוחרות (שעון ארה"ב). חלק מהמטופלים שוחררו לביתם והשאר הועברו לבתי חולים אחרים באזור. לדברי השריף, אין דיווח על אנשים נעדרים או הרוגים בתקרית.

הרשויות מסרו כי על פי תחזיות מזג האוויר הרוחות צפויות להיחלש ביום שישי בבוקר, מה שיאפשר לכבאים להשתלט על הלהבות ולשלוח מסוקים ומטוסים עם מכליות מים לכיבוי האש. המושל פוליס הכריז על מצב חירום המאפשר שימוש במימון אסונות כדי לתמוך במאמצי צוותי החירום במחוז וכדי לאפשר גיוס של המשמר הלאומי של קולורדו ומשאבים אחרים של המדינה לפי הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully