וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באוקראינה: ביידן ופוטין ישוחחו הערב פעם נוספת

שני המנהיגים ידונו בדרכים לפתור את המתיחות באירופה, לקראת פגישותיהם של נציגים רוסים ואמריקנים באירופה בחודש הבא. במוסקבה דורשים התחייבות שנאט"ו לא תצרף את אוקראינה לשורותיה, אך בברית דוחים זאת

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין לקראת פגישתם בז'נבה, שוויץ 16 ביוני 2021. רויטרס
ביידן ופוטין בפגישתם בז'נבה, יוני/רויטרס

נשיאי ארצות הברית ורוסיה יקיימו הערב (חמישי) שיחת טלפון שנייה החודש, שבמהלכה ידונו במשבר המתמשך מול אוקראינה. גורם בכיר בממשל של הנשיא ג'ו ביידן אמר כי השיחה תתקיים לבקשת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאמר היום כי הוא "משוכנע" שניתן לקיים "דיאלוג אפקטיבי" בין המעצמות.

השיחה ביניהן תתקיים לקראת פגישה בין נציגי ארצות הברית ורוסיה בז'נבה ב-10 בינואר, ולאחר מכן יקיימו נציגים רוסים שיחות עם בכירים בנאט"ו בבריסל ושיחות עם נציגים אמריקנים ואירופים בווינה.

המערב חושש שרוסיה מתכננת לפלוש לאוקראינה, לאור ריכוז עשרות אלפי חיילים בסמוך לגבולותיה בחודשיים האחרונים. בשיחה הראשונה החודש, ביידן הזהיר את פוטין מפני "השלכות כלכליות חמורות" במקרה שיתקוף את אוקראינה, שממנה סיפח את חצי האי קרים ב-2014. באותה שנה פרצה התקוממות של בדלנים פרו-רוסים במזרח המדינה, והם זוכים לתמיכת הקרמלין.

מוסקבה מכחישה שהיא מתכננת לתקוף את אוקראינה, וטוענת שזכותה להעביר את כוחותיה בשטחה כפי שהיא רואה לנכון. ואולם, היא רומזת כי היא עשויה לפנות לאמצעים צבאיים אם לא יתקבלו דרישותיה הביטחוניות במהרה.

רוסיה דורשת מנאט"ו ערבויות לכך שהיא לא תצרף את אוקראינה לשורותיה ולא תפרוס כלי נשק בשטחה. הברית הצפון-אטנלטית מדגישה שהיא לא תתפשר על עקרונות היסוד שלה, שאחד מהם מעניק חופש בחירה לכל מדינה הרוצה להצטרף לברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully