וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאדאם" של אפשטיין הורשעה בסחר בנערות לצרכי מין

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 8:14

ג'יליין מקסוול, מקורבתו של עבריין המין שהתאבד בתא מעצרו, הורשעה ב-5 מתוך 6 האישומים שיוחסו לה, כולל האישום החמור וכן סיוע בעבירות מין. במהלך המשפט העידו נגדה 4 נשים שהיו קורבנות של אפשטיין וסיפרו כיצד ניצלה את מצבן. מקסוול צפויה למאסר של כ-40 שנה

בווידאו: פתיחת משפטה של גיליין מקסוול/צילום: רויטרס

גיליין מקסוול, בת זוגו לשעבר של עבריין המין ג'פרי אפשטיין, הורשעה בסחר בנערות לצרכי מין ובסיוע בעבירות מין - כך קבע הלילה (חמישי) בית המשפט במנהטן. מקסוול, שהוגדרה בתור "הגברת של האחוזה" של אפשטיין שעזרה "לנרמל" את הניצול המיני של אותן הנערות, הורשעה על ידי חבר המושבעים בן 12 איש, בחמישה מתוך ששת האישומים שיוחסו לה. העבירות המיוחסות למקסוול הבריטית בוצעו לכאורה מ-1994 עד 2004.

מקסוול, בתו בת ה-60 של העיתונאי הבריטי רוברט מקסוול, עלולה לבלות את שארית חייה מאחורי סורג ובריח, שכן קשירת קשר לביצוע סחר במין בקטינים כרוך בעונש מקסימלי של 40 שנה. סעיף נוסף נושא עונש פוטנציאלי של עשר שנות מאסר, ועל שלושת האחרים, כולם סעיפי קשירת קשר, עונשים של עד חמש שנים כל אחד. השופטת אליסון ניית'ן לא קבעה מועד למתן גזר הדין של מקסוול.

ג'פרי אפשטיין עם גיליין מקסוול באירוע בניו יורק, 15 במרץ 2005. GettyImages
"שותפים לפשע". מקסוול ואפשטיין. ניו יורק, מרץ 2005/GettyImages

ארבע נשים שהיו קורבנות של אפשטיין העידו במשפט נגדה וסיפרו כיצד ניצלה את מצבן. ארבעתן היו נערות צעירות בעת המעשים.

התובע במחוז הדרומי של ניו יורק, דמיאן וויליאמס, אמר כי "הדרך לצדק הייתה ארוכה מדי. אבל היום הצדק נעשה. אני רוצה לשבח את אומץ ליבן של הבנות - עכשיו נשים בוגרות - שיצאו מהצללים ונכנסו לאולם בית המשפט".

הוא הוסיף: "חבר מושבעים מצא פה אחד את מקסוול אשמה באחד הפשעים הגרועים ביותר שניתן להעלות על הדעת - סיוע והשתתפות בהתעללות מינית בילדים. פשעים שהיא ביצעה עם בן זוגה משכבר הימים ושותף לקשר שלה, ג'פרי אפשטיין".

קריקטורה של גיליין מקסוול בבית המשפט בניו יורק לאחר הרשעתה. 29 בדצמבר 2021. Elizabeth Williams, AP
קריקטורה של מקסוול מתוך ביהמ"ש בניו יורק. הלילה/AP, Elizabeth Williams

אחד מעורכי הדין של מקסוול, בובי סטרנהיים, אמר מחוץ לבית המשפט: "אנחנו מאמינים בתוקף בחפותה של גיליין. ברור שאנחנו מאוד מאוכזבים מפסק הדין. כבר התחלנו לעבוד על הערעור ואנו בטוחים שהיא תזכה".

מקסוול גם עומדת בפני משפט נפרד, באותו בית משפט, על שני סעיפי עדות שקר, הנובעים מהצהרות ב-2016 שנתנה בתביעה הקשורה לאפשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully