וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא שלילי: לראשונה - יותר ממיליון נדבקים בקורונה ביממה ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 12:52

ערב השנה החדשה, האומיקרון ממשיך להתפשט במדינות רבות. בארה"ב אובחנו חיוביים יותר מ-250 אלף איש ביממה בממוצע בשבוע האחרון, ולפי ההערכות בשבוע הבא יגיע המספר לחצי מיליון. שיאי תחלואה גם בבריטניה, ספרד וצרפת. במדינות רבות הכריזו על הגבלות חדשות

בווידאו: סגר על העיר שיאן בסין/צילום: רויטרס

יותר ממיליון נדבקים ברחבי העולם זוהו אתמול (שלישי) - כך לפי אתר החדשות האמריקני Bloomberg. מדובר בשיא שלילי מפרוץ המגפה, כשברקע עונת החגים והתפשטות וריאנט אומיקרון המדבק. מאז זוהה הזן לפני כחודש בדרום אפריקה, מספר הנדבקים החדשים ליממה בעולם עמד על 841 אלף, כך שעם יותר מ-1.44 מיליון מקרי קורונה ביממה - נרשם זינוק של 49% במספר המקרים ברחבי העולם בחודש.

ממוצע הנדבקים בארה"ב בשבוע האחרון עמד על יותר מ-250 אלף ביום, ולפי התחזיות מספר זה יעלה לכחצי מיליון ביממה בתוך שבוע. בבריטניה נרשם מספר שיא של כ-117 אלף נדבקים ביממה, ושיאי תחלואה נרשמו גם בספרד ובצרפת.

חגיגות כריסמס בצל הקורונה בניו יורק, ארה"ב. 25 בדצמבר 2021. Juan Medina, רויטרס
חגיגות חג המולד בצל הקורונה, ניו יורק/רויטרס, Juan Medina

מחקרים הסיקו כי למרות שהאומיקרון מדבק כפי 70 יותר מווריאנטים אחרים, המחלה שהוא מביא עימו פחות מסוכנת, בעיקר למחוסנים במנת הבוסטר. עם זאת, הקפיצה בכמות הנדבקים עדיין משפיעה על תפוסת בתי החולים מסביב לעולם, ומשאירה את מי שזקוק לטיפול רפואי מנסיבות אחרות לבד במערכה. ממשלות ברחבי העולם מזהירות ששיעורי ההדבקה והאשפוזים עלולים לזנק ברקע החגים, לקראת השנה השלישית של העולם עם נגיף הקורונה.

סגר באמסטרדם, הולנד 28 בדצמבר 2021. AP
סגר באמסטרדם, אתמול/AP

בצד החיובי יותר, שיעורי המוות מקורונה בעולם לא גדלו באופן משמעותי, עם בערך 7,000 מתים ביום - ירידה מהנתונים בגל הדלתא. המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה תלויה בשינוי כמות המתים מהנגיף, או אם גל האומיקרון יתברר כמתון יותר מקודמיו.

בדיקות קורונה בעיר שיאן, סין, 27 בדצמבר 2021. רויטרס
בדיקות קורונה בעיר שיאן, השבוע/רויטרס

בינתיים, מסביב לעולם החליטו על צעדים חדשים בתקווה לעצור את התפשטות הנגיף. בסין הוטל סגר על מיליוני תושבים בערים שיאן וג'ינאן; בצרפת הודיעו כי התקהלויות יוגבלו במקומות פתוחים וסגורים, אוכל ושתייה יאסרו בתחבורה ציבורית וכי חובה לעטות מסכה גם בחללים פתוחים. גם ביוון חזרה חובת עטיית המסכות בחוץ, ובוטלו כל חגיגות חג המולד והשנה החדשה. בגרמניה הוטלה מגבלת התכנסות של עשרה אנשים בקרב מחוסנים, ושניים בלבד בקרב לא מחוסנים. מועדוני הלילה ייסגרו, ותחרויות הספורט יתקיימו ללא קהל.

מנגד, בבריטניה מוכת הקורונה הוחלט לא להטיל הגבלות לפני החגים, ובדרום אפריקה הוחלט כי אנשים שנחשפו לחולי קורונה מאומתים, לא יצטרכו להיכנס לבידוד או לעבור בדיקה אם הם לא חווים תסמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully