וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מקצרת בחצי את הבידוד של חולי קורונה ללא תסמינים

ה-CDC צמצם מ-10 ל-5 ימים את המלצות הבידוד לחולים אסימפטומטיים, מאחר שרוב ההדבקה מתרחשת בתחילת המחלה, ולאחר מכן הם נדרשים לעטות מסיכות. ההמלצה תקפה גם למי שלא התחסן או לא קיבל את הבוסטר, ואילו מחוסנים במנה שלישית לא צריכים להיכנס לבידוד אלא לעטות מסיכות

אדם עובר בדיקות קורונה במנהטן, ניו יורק, ארה"ב, 27 בדצמבר 2021. רויטרס
בניו יורק מחייבים את עובדי המגזר הפרטי להתחסן. בדיקת קורונה במנהטן, אתמול/רויטרס

רשויות הבריאות בארצות הברית צמצמו הלילה (שלישי) את מספר הימים המומלצים לבידוד של חולי קורונה אסימפטומטיים - מעשרה ימים לחמישה. המרכז לבקרה ולמניעת מחלות (CDC) הוסיף כי בחמשת הימים הנוספים, נדרש החולה לעטות מסיכה בקרבת אנשים אחרים. אף שההמלצות הללו אינן מחייבות, קובעי מדיניות ובעלי עסקים רבים בארצות הברית עוקבים אחריהן מקרוב.

במרכז הסבירו כי השינויים מבוססים על המידע המדעי המצביע על כך שרוב ההדבקות קורות בשלב מוקדם של המחלה. בנוסף לכך, עודכנו ההמלצות ללא מחוסנים או למי שלא קיבל את מנת הדחף שנחשפו לחולה קורונה. עבור שתי הקבוצות הללו, ה-CDC ממליץ על בידוד של חמישה ימים, ואחריהם חמישה ימים נוספים של עטיית מסיכה. אלו שקיבלו את מנת הבוסטר, לא צריכים להיכנס לבידוד, אך עליהם לעטות מסיכה במשך עשרה ימים מאז החשיפה.

מנהלת ה-CDC, רושל וולנסקי, אמרה במסיבת עיתונאים שבה הוכרזו השינויים כי הם נועדו "להבטיח שאנשים יכולים להמשיך בשגרת חייהם בבטחה". לדבריה, "מניעה היא האופציה הטובה ביותר שלנו: להתחסן, לקבל בוסטר, לעטות מסיכה במקומות סגורים באזורים עם שיעורי הדבקה משמעותיים וגבוהים ולהיבדק לפני מפגשים".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשיחת עדכון עם מושלי מדינות על המאבק בנגיף הקורונה, 27 בדצמבר 2021. רויטרס
ביידן בשיחת עדכון עם מושלי המדינות על המאבק בקורונה, אתמול/רויטרס

ההמלצות לקיצור ימי הבידוד בחצי מגיעות בזמן שמספר המקרים החדשים בארצות הברית ממשיך לטפס, ולגרום לכאוס תעופתי ברחבי המדינה. הנשיא ג'ו ביידן, שספג ביקורת על התנהלות ממשלו, הבטיח לטפל במחסור בבדיקות קורונה בזמן שווריאנט האומיקרון מתפשט במהירות. אומיקרון הפך לזן הדומיננטי בארצות הברית, שרשמה יותר מ-200 אלף נדבקים חדשים ביום ביומיים האחרונים.

ביידן הזהיר כי בתי החולים עלולים להגיע לקצה, אך קרא לציבור שלא להיכנס לפאניקה משום שהמדינה ערוכה טוב יותר להתמודד עם ההתפרצות הנוכחית בהשוואה לגלים קודמים של המגיפה. הנשיא גם הכיר בכך שנדרשת עבודה נוספת כדי להבטיח שבדיקות קורונה זמינות לכולם.

"אחרי שראיתי כמה קשה היה לחלק מהאנשים להיבדק בסוף השבוע, זה מראה שאנחנו צריכים לעשות יותר", אמר ביידן בשיחה עם צוות התגובה של הממשל למגיפה ועם מושלי מדינות. "ללא ספק זה לא מספיק". ביידן אמר כי הצעדים החדשים יכללו שיפור בייצור בדיקות ביתיות וביכולת לאתר דרך גוגל מרכזי בדיקות סמוכים.

חלק מהמדינות ומהערים בארצות הברית הטילו הגבלות חדשות כדי להתמודד עם גל האומיקרון. בניו יורק, נכנסה לתוקף התקנה המחייבת את עובדי המגזר הפרטי בעיר להתחסן נגד קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully