וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקת על הצעת החוק נגדו: "מנסים לעצור אותי, הם מפחדים"

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 3:21

החוק שיזם ח"כ אמסלם עבר בוועדת שרים לחקקיקה, והוא מגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית ל-100 אלף שקלים בשנה. ברקת: "אני לא מתרגש מקומבינות כאלה". בנט: "ברקת מתנהג כמו ביבי. הליכוד והאופוזיציה איבדו כל שמץ של ממלכתיות"

בווידאו: עימות בין ח"כ דוד אמסלם לח"כ בועז טופורובסקי בוועדה המסדרת בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) הגיב היום (שני) להצעת חוק ברקת שיזם ח"כ אמסלם ועבר בוועדת שרים לחקיקה, ואמר: "הם מפחדים, מנסים לעצור אותי". עוד הוסיף ברקת כי "מדובר בחבורת עסקנים שחברו יחד. אני לא מתרגש מקומבינות כאלה".

החוק נגד ח"כ ברקת, מגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית למאה אלף שקלים בשנה. מדובר בחוק תיקון למפלגות, הנחשב לחוק שמכוון אישית נגד ח"כ ניר ברקת. זאת, היות שברקת מתכוון להתמודד בעתיד על ראשות הליכוד, והשקיע עד היום הון עצמי רב ביועצים, פרסום וקמפיינים בפריימריז בליכוד. כמו כן, הוא אף מוביל ברוב הסקרים העתידיים על עמדת ההנהגה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בתגובה להעברת החוק בוועדת שרים לחקיקה: "ברקת מתנהג בדיוק כמו ביבי, הוא יעדיף לעשות סיבוב על פני האינטרס של המדינה". עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר כי "בימים רגילים, אין לי דעה מיוחדת על המאבקים הפנימיים בתוך הליכוד, אך הפעם, הליכוד והאופוזיציה - איבדתם כל שארית וכל שמץ של ממלכתיות".

ניר ברקת. ראובן קסטרו
"לא מתרגש מקומבינות כאלה". ברקת/ראובן קסטרו

לדברי נפתלי בנט, ח"כ ברקת מנסה לאתגר את נתניהו בכך שעושה רעש סביב הקונסוליה בירושלים. "תיסע לוושינגטון, תחזור מוושינגטון, תארגן עצומות, זה נושא חזק. הממשלה בראשותי הבהירה שוב ושוב את עמדתה לפיה אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. ירושלים היא בירתה של מדינה אחת, מדינת ישראל. נקודה" כמו כן, ציין כי "אנחנו לא מורתעים לעמוד על האינטרס הישראלי גם במחיר עימות, אבל אנחנו לא עושים כמוכם עימות לשם העימות ולשם הפוליטיקה. את הפריימריז בליכוד אני ממליץ שתנהלו מישראל ולא מוושינגטון".

החוק עורר מחלוקת בקואליציה. במפלגות כחול לבן, העבודה ומרצ התנגדו לחוק בצורתו הנוכחית, ובכחול לבן אף טענו כי הוא "פרסונלי ודרקוני" - בעוד ביש עתיד, תקווה חדשה וישראל ביתנו מעוניינים לתמוך ולקדם את החוק, שמייצר תסיסה פנימית בתוך הליכוד. ואולם, במסגרת ההסכמות שגובשו, הוחלט כי הקואליציה תתמוך בחוק בקריאה טרומית, ולאחר מכן הוא יקודם רק בכפוף לוועדה קואליציונית בראשות שר המשפטים גדעון סער. כחול לבן הייתה היחידה שהתנגדה, כשהשרה פנינה תמנו שטה הצביעה נגד החוק בוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully