וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב בליכוד מגיע לכנסת: ההצעה של אמסלם נגד ברקת תעלה להצבעה

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 10:51

לפי הצעתו של ח"כ דוד אסמלם, תיקבע "תקרת הוצאות" של 100 אלף שקל בשנה, שהיא הסכום שנבחר הציבור ובני משפחתו יוכלו לתרום מכיסם לצורך פעילות פוליטית. מדובר בהצעה שהגיש אמסלם נגד ניר ברקת שמכוון לראשות הליכוד. ככל שהקואליציה תקדם את החוק, המתח בליכוד צפוי לעלות

ח"כ אמסלם תוקף את נשיאת העליון חיות/ערוץ כנסת

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום שני הקרוב בהצעה של ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, להגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית ל-100 אלף שקלים בשנה. מדובר בהצעה שהגיש אמסלם נגד ח"כ ניר ברקת שמכוון לראשות הליכוד, והיא זוכה לתמיכה עקרונית של יו"ר הוועדה, שר המשפטים גדעון סער, ובסביבתו אמרו כי סביר להניח שיתמוך בקידומה.

לפי הצעת החוק, תיקבע "תקרת הוצאות" של 100 אלף שקלים בשנה, שהיא הסכום המקסימלי שנבחר הציבור ובני משפחתו, ביחד, יוכלו לתרום מכיסם לצורך פעילות פוליטית שגרתית, זאת מלבד הסכום הניתן לכל חבר כנסת לצורך הקשר עם הציבור.

דודי אמסלם, ניר ברקת. אתר רשמי, פלאש 90
המתח צפוי לעלות. אמסלם וברקת/פלאש 90, אתר רשמי

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "עד היום, המקרה של מועמד בעל הון שבאמצעות משאביו הבלתי נדלים או משאבים של קרוביו מנסה להשתלט על מערכות פוליטיות לא הוסדר בחוק בצורה ממצה. השמירה על איזון ושוויון בין נבחרים ובין מועמדים מהותי בדמוקרטיה הישראלית על מנת לשמר את המגוון הגדול של אוכלוסיות שונות ונציגים שונים בכנסת ישראל. לעיתים קמפיין של מועמד עשיר לא יאפשר למועמדים איכותיים שאינם בעלי הון עתק להיבחר ולייצג את המגזר ממנו הם מגיעים. לכן יש להטיל מגבלות על שימוש בכספם הפרטי של נבחרים ומועמדים לכנסת על מנת לוודא שלא רק אנשים בעלי הון עצמי גבוה יהיו מיוצגים בדמוקרטיה הישראלית, ושלא בעל המאה יהיה בעל הדעה".

ככל שהקואליציה תקדם את החוק, המתח בליכוד סביב ההצעה צפוי לעלות השבוע משמעותית, והשאלה מי מחברי הכנסת יתמוך או יתנגד במליאה יעורר עניין רב. בעבר צולם ח"כ ניר ברקת עם מסמך פנימי שבו מיפה את רשימת חברי הכנסת שתומכים או מתנגדים להצעה, ויו"ר הליכוד נתניהו היה לטענתו מתומכי ההצעה נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully