וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקדם ההדבקה התייצב לאחר 10 ימים; חצי מהמאומתים החדשים - נדבקו באומיקרון

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 10:42

1,760 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, לאחר ששיעור הבדיקות החיוביות ירד ועומד על 1.87%. גם מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב ועומד על 87. בנט מקיים הערכת מצב עם בכירי משרד הבריאות בנושא קיצור בידוד למחוסנים. זאת, כאשר מספר המבודדים עלה ליותר מ-90 אלף

גלעד קריב בועדת החוקה על הגבלות הקורונה/ערוץ הכנסת

1,760 ישראלים אובחנו אתמול (ראשון) חיוביים לקורונה - כך עולה הבוקר מנתוני משרד הבריאות. חצי מהם הם נשאי אומיקרון. זאת, לאחר שבוצעו כ-94 אלף בדיקות, מהן 1.87% יצאו חיוביות. עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב ועומד על 87. מקדם ההדבקה התייצב לראשונה אחרי 10 ימים ונותר 1.41.

בד בבד, ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים בשעה זו הערכת מצב עם בכירי משרד הבריאות בנושא קיצור בידוד למחוסנים. זאת, לאחר שאתמול המליצו המומחים לבחון בהמשך את ביטול הבידוד למחוסנים. בינתיים, מספר המבודדים בישראל הולך וגדל. נכון להבוקר, ישנם בישראל 90,512 מבודדים, כמחצית מהם תלמידים, מהם 5,695 מאומתים לקורונה.

מפת הבידודים המלאה

מפת הבידודים של משרד הבריאות 27 בדצמבר 2021. משרד הבריאות, אתר רשמי
מפת הבידודים לפי אזורים/אתר רשמי, משרד הבריאות

במקביל, החל במרכז הרפואי שיבא מחקר, ראשון מסוגו בעולם, שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי נגד קורונה, כדי לבחון את יעילות המנה הרביעית. במחקר ישתתפו כ-150 עובדים משיבא, שכבר קיבלו את המנה השלישית לפני יותר מארבעה חודשים, ותוצאת הסרולוגיה שלהם מתחת ל-700.

"זה רגע מרגש, יש הרבה שאלות ולכן חשוב לנהל את זה באופן רציני", אמרה פרופסור גילי רגב משיבא. "יכול להיות שהגענו למקסימום ותוספת חיסון רביעי לא תתן הרבה, זה מה שאנחנו בודקים. בעוד מספר ימים נוכל לדעת אם יש בטיחות ויעילות".

"כרגע אני לא חושבת שנכון להמליץ על חיסון לכל האוכלוסייה, גם לא לכל בני ה-60 ומעלה. יכול להיות שבעוד שבוע נראה תחלואה קשה עולה ואשנה את דעתי", הוסיפה. "המחקר ייעשה בטווח הגילאים של בני 70-28, כך שיבחנו את ההשפעה על רוב הגילאים". פרופסור ג'יקוב לביא, ראשון המתחסנים, שיתף: "אני נרגש להיות הראשון, זה גל חמישי רציני ואנחנו לא רוצים לחוות אותו באופן הקשה".

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
העלייה בתחלואה. מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה/ראובן קסטרו

נוכח התפרצות האומיקרון, בחצות נכנסו לתוקפן ההגבלות החדשות, שכוללות בין היתר מעבר ללימודים מרחוק בכיתות ז'-י"ב בערים אדומות וכתומות בכיתות עם שיעור חיסונים נמוך, וכן הרחבת התו הירוק וסגירת מתחמי מזון משותפים בקניונים.

אתמול, ‏קבינט המומחים המליץ לראש הממשלה נפתלי בנט לבטל בשבועיים הקרובים את איסור הנסיעה למדינות האדומות. זאת, בשל ההנחה כי בעוד כשבועיים עיקר התחלואה וההדבקה תתרחש ממילא כבר בתוך ישראל.

בדיקות קורונה לילדים בבי"ח תל השומר, 6 בספטמבר 21. מרים אלסטר, פלאש 90
מקדם ההדבקה התייצב. בדיקות קורונה לילדים/פלאש 90, מרים אלסטר

עוד המליצו המומחים לבחון בהמשך את ביטול הבידוד למחוסנים. בהקשר זה, יש התלבטות באשר לרמת הסיכון בשחרור מחוסנים, שהרי הם גם נדבקים. הטיעון בעד הוא שגם אם המחוסנים נדבקים - הם פחות מדבקים. בנוסף, בקבינט מעריכים גם שתהיה עלייה בהדבקות בפעילויות בחלל סגור תחת התו ירוק, ולכן המומחים ממליצים לקבוצות הסיכון לשקול השתתפות בהתקהלויות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully