וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים המתוסכלים לילדים שחזרו ללמוד בזום: "הם בבית, ואנחנו נאבד את המשכורת"

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 14:26

ביישובים שבהם חזרו ללימודים מרחוק שבות גם המצוקות האופייניות לסבבים הקודמים של הסגרים על מערכת החינוך. יקי ממעלה אדומים, שבנו וביתו נכנסו לבידוד: "אחד מאתנו לא יוכל ללכת לעבוד. עוד מעט לא תהיה לנו משכורת. זה עונש בגלל שאנחנו עיר אדומה"

בווידאו: צוות הטיפול במגיפות מסביר את המלצתו לחיסון רביעי/צילום: לע"מ

החזרה של חלק מהתלמידים ללמידה מרחוק בעקבות ההנחיות החדשות, מציפה שוב את אותן המצוקות המוכרות מהסבבים הקודמים של המגבלות והסגרים. התסכול, תחושות הניתוק החברתי והפגיעה הפדגוגית מאיימים להפוך שוב לשגרת יומם של התלמידים ברשימת הערים ההולכת ומאדימה.

אודליה, תושבת מעלה אדומים ששניים מילדיה חזרו ללמידה מרחוק, ספרה היום (ראשון) כי "יש לי בת בכיתה ט' ובן בכיתה י'. הם מתוסכלים. ממש קשה להם. כשאין להם אינטרנט, המורה לא מבינה ושואלת למה הם לא התחברו".

אודליה מספרת שהחומר הרב שאיתו צריכה עכשיו ביתה להתמודד מהווה אתגר שלא מתאים לאופן הלמידה בזום. "זה ממש קשה ללמוד כשהיא לא נמצאת בכיתה", היא מספרת. "כשאני חוזרת מהעבודה אני רואה את הקושי שלהם. ועכשיו מעלה אדומים הפכה לבורדו. היא כבר לא עיר אדומה".

תלמידים בכניסה לבית ספר. ראובן קסטרו
תלמידים בכניסה לבית ספר/ראובן קסטרו

יקי, תושב מעלה אדומים ואב לשניים, סיפר "עכשיו התקשרו מהגן והודיעו שאנחנו צריכים לאסוף את הילד בגלל שאחת מנשות הצוות חולה, למרות שהוא בבדיקה יצא שלילי". הוא הביע את תסכולו מכך שבתי הספר יעברו בשבוע הבא ללמידה בזום: "פעם היו עובדים במודל של כיתה ירוקה, אז אם היה מישהו חולה היו עושים בדיקה וחוזרים. בגלל שאנחנו עיר אדומה ביטלו את זה".

ביתו של יקי, שלומדת בכיתה ב', נכנסה גם היא לבידוד בגלל תלמידה שהתגלתה כחולה בקורונה. "זה הולך וחוזר", הוא סיפר, "עכשיו מי ישב איתם? אחד מאתנו לא יוכל ללכת לעבוד. עוד מעט לא תהיה לנו משכורת". לטענתו, הבדיקות של כל הילדים יוצאות שליליות, ובכל זאת המגמה היא לסגור את בתי הספר והגנים, כדי להביא לכך שהילדים יחוסנו. "זה עונש בגלל שאנחנו עיר אדומה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully