וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המאומתים לאומיקרון הוכפל, מקרה מוות ראשון מהווריאנט בישראל

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 19:04

מממטה ההסברה למאבק בנגיף נמסר כי עד כה התגלו בישראל 341 מאומתים לזן. מתוך אותם מאומתים, 95 לא מוגנים ו-246 מוגנים. בנוסף, היום זוהו 170 מאומתים חדשים בווריאנט ולראשונה מת אדם בישראל מהזן. נוכח העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בהגבלות נוספות

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס מתייחסת לחיסון שני למחלימים מקורונה/צילום: ערוץ הכנסת

170 מאומתים חדשים לווראיינט אומיקרון זוהו היום (שלישי) בישראל. עד כה התגלו בישראל 341 מאומתים לזן. במקביל, הממשלה אישרה מעבר ל-50% נוכחות במקום העבודה במגזר הממשלתי והציבורי.

מממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי מתוך אותם 341 מאומתים, 95 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון), ו-246 מוגנים. בתוך כך, קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לווראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. בנוסף, גבר בן 70 מת היום לראשונה בארץ מסיבוכי הווריאנט. הגבר, הגיע עם מחלות רקע קודמות ומחוסן רק בשתי מנות.

מעבדות ריצוף גנטי של בדיקות הקורונה לגילויי זן אומירקון החדש, ביח חולים אסף הרופא 01 בדצמבר 2021. יותם רונן
מעבדת ריצוף גנטי באסף הרופא/יותם רונן

בתוך כך, הממשלה אישרה מעבר ל-50% נוכחות במקום העבודה במגזר הממשלתי והציבורי. כחלק מההחלטה, יוכלו מנכ"לי המשרדים ומנהלי יחידות הסמך, ככל שהדבר נדרש, לאשר שהייה של שיעור עובדים גבוה יותר, תוך נימוק ועדכון נציב שירות המדינה. ההחלטה תיכנס לתוקפה ביום ראשון הקרוב.

בשלב זה, מי שנחשף לזן, כולל מחוסנים או מחלימים, למאומת לווריאנט או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריך לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד ביום השביעי לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט דן עם בכירי משרד הבריאות בהגבלות, ולמרות שנרשמה הסכמה רחבה להחיל הגבלות נוספות, לא גובשו החלטות בשל סירוב משרד האוצר לפצות את מי שייפגע מההגבלות.

במהלך הדיון אתמול הציע משרד הבריאות להגביל התקהלויות ל-100 איש בחלל סגור ו-300 באוויר הפתוח, במקומות הפועלים בתו ירוק בסיכון גבוה עם אוכל ובלי מקומות מסומנים. במקומות באוויר הפתוח עם מקומות מסומנים יעץ המשרד להגביל את ההתקהלות ל-1000 איש. במקומות הפועלים ללא תו ירוק תותר התקהלות של 20 אנשים בחלל סגור ו-50 בחלל פתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully