וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי משרד הבריאות: להיערך להגבלת התקהלויות וחיסון נוסף למחלימים

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 11:49

ראשי המשרד מציגים בכנסת את תוכניתם לבלימת אומיקרון. לדברי ד"ר אלרעי-פרייס, נושא החיסון יועלה בישיבת הצוות המייעץ למנכ"ל. פרויקטור הקורונה ידון עם ראש הממשלה בנט בהטלת הגבלות על הציבור. בצל הגל ה-5: לראשונה זה חודשיים נרשמו יותר מאלף מאומתים ביום

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס מתייחסת לחיסון שני למחלימים מקורונה/צילום: ערוץ הכנסת

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר היום (שני) כי בכירי משרד הבריאות ידונו עם ראש הממשלה נפתלי בנט בהטלת מגבלות התקהלות על הציבור. זאת, בעקבות התפשטות זן אומיקרון של הקורונה. את הדברים אמר בישיבה משותפת של ועדות הבריאות והחוקה של הכנסת בנושא התחלואה הגוברת. "אנחנו דנים גם באפשרות של המלצה על חיסון רביעי", אמר פרופ' זרקא, חרף הודעת פייזר לפני כשבועיים לפיה שלוש מנות חיסון נגד נגיף הקורונה הראו יעילות בנטרול השפעת זן אומיקרון.

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס חשפה בדיון כי המשרד שוקל מתן חיסון למחלימים מקורונה - נגד זן אומיקרון. "אנחנו רואים שהנוגדנים מההחלמה הקודמת יורדים משמעותית אל מול האומיקרון, ולכן בישיבת הצט"ם (צוות הטיפול במגפות) הקרובה נדבר גם על מנת חיסון נוספת", אמרה.

בדיון משתתפים שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו - בהם המנכ"ל פרופ' נחמן אש, ד"ר אלרעי-פרייס ופרופ' זרקא. היא מתקיימת בהובלת יושבי ראש הוועדות, חברי הכנסת עידית סילמן וגלעד קריב. במהלך הדיון אמרה ד"ר אלרועי-פרייס כי בדיקה העלתה שאדם אחד יכול לחלות בזנים אומיקרון ודלתא בו-זמנית. "האומיקרון והדלתא יכולים לחיות ביחד. האומיקרון לא מחליף אותו, אלא הם יכולים לחיות במקביל".

ועדת הבריאות | היערכות לבלימת התפרצות האומיקרון 20 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ד"ר אלרעי-פרייס בכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בישיבה הוצגו נתונים לפיהם בקרב כל 100 אלף הילדים בני 11-5 שהתחסנו עד כה לא דווח על דלקת אוטם שריר הלב. בקרב בני 15-12 דווחו אירועים בודדים, ואצל בני 30-16 נרשמו דיווחים רבים יותר - בעיקר מגברים.

הורוביץ אמר בפתח הישיבה כי ההתמודדות מול הזן שונה מבעבר. "מה שעשינו בגל הדלתא יהיה שונה עכשיו כי זה ווריאנט מדבק מאוד. אנחנו רואים בכל העולם את ההתפשטות העצומה שלו. זה כבר נמצא כאן, אנחנו רואים עלייה במקדם ההדבקה ובמספר המאומתים. אנחנו יודעים שהכלי הכי טוב זה החיסונים".

ועדת הבריאות | היערכות לבלימת התפרצות האומיקרון 20 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
פרופ' זרקא בכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לדברי השר, ישנה עלייה לא מספקת במספר המתחסנים שעומד על כמה אלפים ביום. "יש נגישות גבוהה לחיסון בקופות החולים ויש לנו הסברה", אמר. "כל הורה צריך לדאוג לילד שלו ולחסן אותו. זה באחריות ההורה. אנחנו מגיעים עכשיו גם לבתי הספר, אבל בסוף כל הורה צריך לקחת אחריות אישית ולהגן על עצמו וילדיו. המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של הורה לילדיו".

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו תוך כדי הדיון עולה כי לראשונה זה חודשיים מספר המאומתים לנגיף עלה על אלף - 1,004 אובחנו אתמול מתוך 93,872 נבדקים. כמו כן, נכון להיום ישנם 81 חולים במצב קשה ו-42 מונשמים. עד כה מתו מהמחלה 8,232 בני אדם.

ועדת הבריאות | היערכות לבלימת התפרצות האומיקרון 20 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר הורוביץ בכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במסיבת עיתונאים שקיים אמש הצדיק ראש הממשלה נפתלי בנט את ההחלטה לסגור את שמי ישראל בעקבות התפשטות הווריאנט בעולם. "זו הייתה החלטה אמיצה שקנתה לנו זמן יקר. היה מי שאמר שזה היה צעד היסטרי, אבל זה היה חשוב. האומיקרון כבר בארץ - מהכנסת ועד הגנים. ניתן לומר שהגל החמישי החל".

"אני מזהה עייפות מסויימת בציבור - זה מובן וטבעי", המשיך בנט. "אנחנו צריכים לעבוד בקור רוח, המטרה שלנו לצלוח את הגל הזה תוך המשך פעילות ככל הניתן". על חיסוני הילדים אמר ראש הממשלה: "בזמן שאנחנו קונים יש לחסן את ילדי ישראל כמה שיותר מהר. חיסון הילדים בטוח והוא באחריות ההורים. הורה מוגן שהתחסן שלוש פעמים צריך להגן גם על ילדיו. לא צריך לחכות לתור, לכו לניידות החיסון ברחבי הארץ".

בנט קרא למעסיקים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית וניבא כי ב"עוד שלושה-ארבעה שבועות נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק. את גל הדלתא עברנו בצורה טובה בזכות ניהול טוב של הממשלה ומשמעת של האזרחים. כל מי שיכול לאפשר לעובדים שלו לעבוד מהבית - זה הזמן. גם אנחנו במגזר הציבורי נעבור לעבוד מהבית. את הגל הזה לא נוכל למנוע, אבל תוכלו לשמור על עצמכם בתוך הגל הזה בעזרת בוסטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully