וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מחריף: נתניהו דרש מביה"ד של הליכוד לאפשר פסילת "הליכודניקים החדשים"

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 23:29

בדיון שקיים בית הדין בנושא תקף יו"ר התנועה את קבוצת המתפקדים והכריז - "אני הולך פה עד הסוף". לפיו, הקבוצה מהווה סכנה לליכוד ולמדינה - שכן הם אנשי שמאל שמנסים להשתלט על המפלגה מבפנים. יריב לוין: הם התחייבו שיתמכו בי בפריימריז לרשימה אם אסייע להם

בווידאו: נתניהו תוקף את קבוצת "הליכודניקים החדשים"/מערכת וואלה!

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, החריף היום (ראשון) את מאבקו בקבוצת המתפקדים "הליכודניקים החדשים" ודרש מבית הדין של הליכוד לבטל צו מניעה שאוסר עליו לפסול את חברותם במפלגה.

נתניהו התייצב היום בעצמו לדיון שבית הדין קיים בנושא, ביחד עם יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, והכריז "אני הולך פה עד הסוף". לדבריו, "אנחנו רואים פה סכנה לעצם קיומו של הליכוד ואם זו סכנה לעצם קיומו של הליכוד - זו סכנה למדינה".

בנימין נתניהו, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם זו סכנה לעצם קיומו של הליכוד - זו סכנה למדינה". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר ביטל בית הדין העליון של הליכוד, בראשות מיכאל קליינר, את הפסילה הגורפת של "הליכודניקים החדשים" והורה להשיב לשורות המפלגה אלפי מתפקדים עד לביצוע בדיקה פרטנית של חברותם. הפסיקה היתה מכה למדיניות של נתניהו ומקורביו בצמרת הליכוד, שניהלו בשנים האחרונות מאבק חורמה נגד הקבוצה.

הליכודניקים החדשים החלו להתארגן ב-2011 ומאז צירפו לשורות המפלגה אלפי מתפקדים, לכאורה כדי לקדם כוחות חילוניים וליברליים בליכוד. אך לדברי נתניהו ובכירים אחרים בליכוד, הם נחשבים אנשי שמאל וגיס חמישי שמנסים להשתלט על המפלגה מבפנים. בשנה שעברה מינהלת הליכוד שיגרה לאלפי ליכודניקים חדשים מכתבי הפסקת חברות ודרישות למילוי הצהרות נאמנות למפלגה ולערכיה, אך בית הדין ביטל את המהלך בשבוע שעבר.

יריב לוין בישיבת סיעת הליכוד, כנסת, 6 ביוני 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"לא אסכן את הליכוד בשביל כמה קולות בפריימריז". לוין/צילום מסך, ערוץ כנסת

ביום שאחרי הפסיקה, הליכודניקים החדשים עתרו שוב לבית הדין וביקשו להוציא צו מניעה לשליחת מכתבי הפסילה מחדש, שאכן ניתן, אך נתניהו, לוין וכץ עתרו נגד הצו והיום התייצבו כדי לטעון את עמדתם. "ראינו לפני חצי שנה דבר שהוא לא יאומן - איך אנשים מהימין, או לכאורה מהימין, קיבלו קולות מהימין והעבירו אותם לשמאל, כדי לעשות הפיכה שלטונית בהונאה מוחלטת", אמר נתניהו בדיון. "עכשיו רואים כאן דבר עוד יותר מדהים. אנשים רוצים לעשות אותו דבר בתוך התנועה, להיכנס לתנועה במסווה של ימין לכאורה, ואחר כך להביא לבחירה של מועמדים או חברי כנסת, או להכפיף חברי כנסת לאג'נדה שמאלנית הפוכה לגמרי משלנו".

לדברי לוין, הליכודניקים החדשים ביקשו להפגש עמו "אין ספור פעמים", כולל בימים האחרונים, והתחייבו שיתמכו בו בפריימריז לרשימת המפלגה. "לא הייתי מוכן בשום פנים ואופן", אמר. "הם רצו לתת לי קולות כדי שאעזור להם - אבל אני לא מוכן לסכן את הליכוד ולרסק את המפלגה שלנו מבפנים בשביל כמה קולות בפריימריז".

ישראל כץ מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
ספג מתקפה קשה על כך שסירב ללחוץ על בית הדין בנושא הליכודניקים החדשים. כץ/ראובן קסטרו

במקביל להופעתם של נתניהו, לוין וכץ בבית הדין, יו"ר מזכירות הליכוד, ישראל כץ, הודיע היום כי ועדה בראשות ח"כ דוד ביטן תטפל בנושא הליכודניקים החדשים. זאת, בהתאם להחלטה בשבוע שעבר, שקבעה כי יוקם צוות שיבדוק פרטנית את אלפי המתפקדים.

כץ ספג בשבוע שעבר מתקפה קשה מנתניהו על כך שסירב ללחוץ על בית הדין בנושא הליכודניקים החדשים, יחד עם ח"כים נוספים שתומכים בהם או נתמכים על ידם. "אני ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם ולפעול להוצאתם מהתנועה", כתב נתניהו בשבוע שעבר ברשתות החברתיות. "כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך".

יו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער תקף בטוויטר את נתניהו על הופעתו בפני בית הדין של הליכוד וכתב כי כש‏הוא "מזרה אימה, התייצב היום ביבי בניסיון לכופף טריבונל שיפוטי שאולי עוד מתרשם ממנו - בית-הדין של הליכוד. את החלטת היועמ"ש לממשלה להגיש נגדו כתב אישום הוא הגדיר לפני שנתיים כ'נסיון להפיכה שלטונית'. עכשיו הרוב הפרלמנטרי שהחליף אותו לפני חצי שנה הוא 'הפיכה שלטונית'. שקרן, מסית ומסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully