וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה התכנסה ברמת הגולן, חקלאים ופעילי סביבה מחו מחוץ למתחם

עודכן לאחרונה: 26.12.2021 / 17:01

השרים אישרו תכנית לעידוד צמיחה באזור, כמו גם חבילת סיוע לענף התיירות ברקע סגירת השמיים. סביב המתחם מחו בעלי לולים ופעילי סביבה נגד תכנית ייבוא הביצים והקמת טורבינות רוח באזור. זנדברג: "הייתה לנו דילמה, אבל אנחנו כאן כחלק מההשתפות שלנו בממשלה"

בווידאו: כינוס ישיבת הממשלה ברמת הגולן/צילום: אלי אשכנזי

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר (ראשון) בקיבוץ מבוא חמה שברמת הגולן לישיבתה השבועית, ואישרה בה תכנית לעידוד צמיחה באזור, כמו גם חבילת סיוע לענף התיירות ברקע סגירת השמיים והתפשטות וריאנט אומיקרון. זאת, בעוד מחוץ למקום הפגינו פעילי סביבה ובעלי לולים על בניית טורבינות באזור וייבוא של ביצים לישראל.

חבילת הסיוע לענף התיירות, בהיקף של 150 מיליון שקלים, כוללת בין היתר הקצבה של 25 מיליון שקלים למורי הדרך ו-60 מיליון שקלים למארגני התיירות הנכנסת - פיצויים שהובטחו להם עוד בקיץ והוגדלו בשל הנזק מסגירת השמיים בשל התפשטות האומיקרון. במשרד התיירות מעריכים שמארגני התיירות הנכנסת חוו ירידה של 80% בהכנסות כתוצאה מסגירת השמיים בסוף נובמבר.

ישיבת ממשלה בקיבוץ מבוא חמה  26 בדצמבר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הממשלה בגולן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
ישיבת ממשלה בקיבוץ מבוא חמה  26 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
ישיבת הממשלה, היום/אלי אשכנזי

לפי ההצעה, ההשפעה של הטלת המגבלות על התיירות הנכנסת, יחד עם תוצאות המגבלות הקודמות בסבבי הקורונה בשנתיים האחרונות, היא בגדר "פגיעה אנושה בסקטור של מארגני התיירות הנכנסת אשר כל עיסוקם בהכנסת תיירים לישראל, וכבר השקיעו מאמצים וכספים והעברת קבוצות לישראל". הצעת המחליטים, אותה מביאים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר התיירות יואל רזבוזוב, מסמיכה גם את השרים להאריך את הפיצויים לרבעון הראשון של 2022 במידה ויוטלו הגבלות נוספות.

התוכנית מדברת על הכפלת האוכלוסייה בגולן, ותוספת של 6,000 בתי אב - 3,000 לישובים קיימים ו-3,000 לשני ישובים חדשים: אסיף ומטר. עוד כלולים בה סבסוד חלקי של הקמת בתי מלון, שיקום מבנים ותשתיות, הפעלת תכנית למשיכת תושבים חודשים לקצרין, הוספת שירותים ושעות פעילות במוקדי הרפואה הדחופה בעיר ועוד.

הפגנת מחוץ לישיבת הממשלה ברמת הגולן נגד הורדת מכס על ייבוא פירות וירקות 26 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
המחאה מחוץ לישיבת הממשלה, היום/אלי אשכנזי

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על כך ששני חלקי הממשלה תומכים בתכנית לקידום הגולן. "שרי הממשלה מימין ומשמאל יושבים כאן ביחד, זה מרגש ומצביע על הקונצנזוס הישראלי", אמר. ואולם, השר עיסאווי פריג' לא הגיע לישיבה מטעמים אידיאולוגיים. חברת מפלגתו, השרה תמר זנדברג, הביעה אף היא אמביוולנטיות ביחס לתכנית, בעיקר מטעמים סביבתיים, וציינה כי היא מעורבת בכך בשל השותפות של מרצ בממשלה. "זה לא דבר שנטול משמעות או מורכבות פוליטית, אנחנו תומכים בשלום ותמיד נתמוך, אבל אנחנו כאן כחלק מההשתתפות שלנו בהחלטות הממשלה. אני לא אגיד לך שלא הייתה לנו דילמה, אני לא אגיד לך שזה לא היה דיון בתוך מרצ. במצע שלנו אנחנו תומכים בשלום לפי יוזמת הליגה הערבית, זה דבר שלא רלוונטי כרגע לצערנו", אמרה.

הפעם, לראשונה, שרי הממשלה התבקשו לעבור בדיקת קורונה מהירה לפני כניסתם לישיבה. ניידת מד"א הוצבה מחוץ למתחם, וכניסת השרים ומוזמנים נוספים לישיבה התאפשרה רק בכפוף להצגת תוצאה שלילית בבדיקה. אחד מעובדות לשכת ראש הממשלה אכן נמצאה חיובית - והוכנסה מיידית לבידוד מבלי שבאה במגע עם השרים.

מחאה מחוץ לישיבה

מחוץ למתחם הפגינו בעלי לולים ופעילי סביבה. הראשונים במחאה על ייבוא ביצים לישראל, והאחרונים במחאה על הקמת טורבינות רוח באזור, שלטענתם עלולות לפגוע בעופות נדירים.

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, תקף את הממשלה על רקע הדברים האלה. "ממשלת ישראל מתכנסת ברמת הגולן להשקת תוכנית לחיזוקו והכפלתו, וביד השנייה מחסלת את החקלאות בגולן ברפורמת הייבוא - מה שיגרום לנטישה המונית של שטחים ויישובים, שרובם מתפרנסים מחקלאות ומפרנסה תומכת חקלאות", מסר יפרח. "לזה קוראים ממשלת חלם. גם לא תפוחים וגם לא מתיישבים. דווקא היום, אנו קוראים לראש הממשלה, לראשי המפלגות ולשרים: לעצור, כאן ועכשיו, את הטירלול של [שר האוצר אביגדור] ליברמן ולהקפיא באופן מיידי את צו הפחתת המכסים".

שר החקלאות עודד פורר הנחה להיערך לפתיחת יבוא של 100-70 מיליון ביצים ללא מכס באופן מידי, על מנת להילחם במחסור הצפוי של ביצים. זאת, ברקע שפעת העופות הממשיכה להתפשט בארץ, כשבלולים צמודים למושב מרגליות הסמוך לקריית שמונה ייאלצו להמית 320 אלף תרנגולות מחשש שנדבקו, בנוסף ל-244 אלף שהומתו במושב בתחילת השבוע. עם קבלת הדיווחים בנושא, משרד הבריאות בודד את הלולים הנגועים ועצר את שיווק הביצים, אך החשש הוא מהאפשרות להדבקת בני אדם הסמוכים ללולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully