וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

320 אלף תרנגולות יומתו בשל שפעת העופות, חשש ממחסור בביצים

עודכן לאחרונה: 25.12.2021 / 22:02

מאות אלפי התרנגולות יומתו בנוסף ל-244 אלף שהומתו בתחילת השבוע במושב מרגליות, הסמוך לקריית שמונה. שר החקלאות עודד פורר הורה על פעולות למניעת התרחבות ההתפרצות, ועל פתיחת מכסות לייבוא ביצים כדי לענות על המחסור בשוק בארץ

בווידאו: עגורים בעמק החולה לאחר התפרצות שפעת העופות/צילום: רשות הטבע והגנים

שפעת העופות ממשיכה להתפשט בארץ, ובלולים צמודים למושב מרגליות הסמוך לקריית שמונה ייאלצו להמית 320 אלף תרנגולות מחשש שנדבקו. זאת, בנוסף ל-244 אלף שהומתו במושב בתחילת השבוע. עם קבלת הדיווח משרד הבריאות בודד את הלולים הנגועים ועצר את שיווק הביצים, אך החשש הוא מהאפשרות להדבקת בני אדם הסמוכים ללולים, ולמחסור בשוק הביצים בארץ.

שר החקלאות עודד פורר הנחה בנוסף להיערך לפתיחת יבוא של 100-70 מיליון ביצים ללא מכס באופן מידי, על מנת להילחם במחסור הצפוי. בנוסף, הנחה לנקוט בפעולות כדי למנוע את התפשטות השפעת ליישובים הסמוכים.

מדף ביצים מלא בסניף רמי לוי בחדרה - ה-10 לאפריל 2020. שלומי גבאי, שלומי גבאי
חשש ממחסור בביצים/שלומי גבאי, שלומי גבאי

שפעת העופות שמכה בארץ הובילה למותם של כ-20% מאוכלוסיית העגורים בישראל ולהמתה של 17 אלף תרנגולי הודו שגודלו בלולי נאות גולן. במקביל לתמונה המדאיגה של עליה תלולה במספר העגורים המתים, התעורר החשש כי המחלה תעבור לבני אדם. זן שפעת העופות שהגיע לישראל נחשב זן אלים. עם זאת רק במקרים חריגים הוא עלול להדביק בני אדם. המחלה נחשבת קשה כשאדם לוקה בה, ואף עלולה לגרום למותו, בהסתברות של כ-50%.

כדי שנגיף שפעת העופות יוכל לעבור מאדם לאדם, דבר הקורה לעיתים נדירות ביותר, הנגיף צריך לעבור שינוי גנטי שיקנה לו את היכולת הזו. בשל חשש שדבר כזה יקרה, ההנחיות הן להימנע ממגע עם עופות, מתים או חיים, ובעיקר עם הפרשותיהם, עם נוצותיהם ועם דמם.

כדי למזער את הסיכוי לשינוי גנטי זה באדם שבכל זאת בא במגע עם עופות נגועים, ניתן טיפול מונע של תרופה בשם "טאמיפלו". בימים האחרונים מקבלים תלמידי בית ספר מחצור הגלילית תרופה זו, וזאת לאחר שליטפו, על אף ההנחיות, עגור חולה במהלך טיול באגמון החולה. מאז אותו טיול הוחלט לסגור את האתר בפני מבקרים, כמו גם את שמורת החולה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully