וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש החזק בפולין: "גרמניה רוצה להפוך את האיחוד האירופי לרייך הרביעי"

עודכן לאחרונה: 25.12.2021 / 10:30

לדברי ירוסלב קצ'ינסקי, ראש מפלגת השלטון במדינה, חלק מהמדינות "אינן מתלהבות מהאפשרות שייבנה רייך רביעי גרמני על בסיס האיחוד האירופי". לדבריו, בית הדין האירופי לצדק משמש כ"כלי" לרעיונות פדרליסטיים. האיחוד פתח בהליכים נגד פולין בגין התעלמות מחוקיו

בווידאו: אושר מינויו של אולף שולץ כקנצלר החדש של גרמניה/צילום: רויטרס

סגן ראש ממשלת פולין וראש מפלגת השלטון במדינה, ירוסלב קצ'ינסקי, אמר אמש (שישי) כי גרמניה מנסה להפוך את האיחוד האירופי לרייך הגרמני הרביעי. בשיחה עם העיתון הפולני הימני-קיצוני GPC שצוטטה בגרדיאן אמר ראש מפלגת החוק והצדק (PiS) כי חלק מהמדינות "אינן מתלהבות מהאפשרות שייבנה רייך רביעי גרמני על בסיס האיחוד האירופי".

"אם אנחנו, הפולנים, היינו מסכימים עם סוג כזה של כניעה מודרנית - היינו מושפלים בדרכים שונות", אמר קצ'ינסקי. הוא הוסיף כי בית הדין האירופי לצדק משמש כ"כלי" לרעיונות פדרליסטיים.

ירוסלב קצ'ינסקי, מנהיג מפלגת השלטון בפולין. 25 בדצמבר 2021. Czarek Sokolowski, AP
"אם הפולנים היו מסכימים עם סוג כזה של כניעה מודרנית, היינו מושפלים בדרכים שונות". קצ'ינסקי/AP, Czarek Sokolowski

פולין נמצאת בקיפאון ממושך עם האיחוד האירופי, במיוחד על רקע השינויים המשפטיים ש-PiS מקדמת מאז 2015 בפולין.

האיחוד האירופי מסר השבוע כי הוא פותח בהליכים משפטיים נגד פולין בגין התעלמות מחוקיו וערעור העצמאות השיפוטית במדינה. פולין מנגד האשימה את הגוש ב"ריכוזיות ביורוקרטית". במהלך ביקורו בוורשה של קנצלר גרמניה החדש, אולף שולץ, אמר החודש ראש הממשלה מתאוש מורבייצקי כי תמיכת ברלין בפדראליזם של האיחוד האירופי היא "אוטופית ולכן מסוכנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully